/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
fildeling i ICQ
Fra : SWonder
Vist : 435 gange
150 point
Dato : 13-03-03 08:42

Hejsa jeg har et problem. En kammerat og jeg prøver at dele og sende filer til hinanden over ICQ men uden held..
Han kan godt hændte filer fra mig men jeg kan ikke hændte fra ham der skabes ikke kontakt, jeg kan godtnok godt se hans filer men så er det ogsa det..
Så prøver vi at sende til hinanden men så kan jeg godt sende til ham men ikke omvendt.......
Jeg har sat peek to peek til at virke til mine kontaktpersoner og har slåget fire wall fra .
Hvad kan der ellers wære i vejen????????????
Ps. jeg har webspeed over kabeltv............

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 13-03-03 10:01

Bruger du router ??

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 13-03-03 17:08

?????????? jeg er ikke lige klar over hvad en router er men der er et slags modem "MOTOROLA"

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 13-03-03 18:30

UUUUUUUUps nu hved jeg hvad en router er, og jeg bruger ikke sådan en!!
Håber at du kan finde en løsning til mig!!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-03-03 00:21

Hej sWonder
Det er sikkert din eller din kammerats firewall som spærer. Prøv at slå dem fra imens i prøver for at udelukke/konstatere dette.
Er der en af jer der bruger windows XP så er det måske den indbyggede firewall det er galt med. Den kan du læse lidt mere om her http://www.kandu.dk/dk/tip/2888

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 25-03-03 18:50

hej uffe Mange tak for hjælpen nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg skal indstille firewall men jeg kan godt når jeg slår den fra..

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-03-03 21:18

Det kommer an på hvilken firewall der er tale om.....er det norton, xp's indbyggede, zonealarm eller en anden ??

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 25-03-03 21:49

det er xp's indbyggede ind til vidre. men fegner med et sætte norton til her engang..

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 150 point
Dato : 25-03-03 22:43

Du kan læse om firewall og ICQ her http://www.icq.com/icqtour/firewall/index.html

Men jeg vil helt klart anbefale dig at skippe xp's indbyggede firewall, og få norton på.
Når du så installerer den, så prøv at lave fildeling med det samme, så popper der et vindue op hvor du kan give permanent tilladelse.

Håber det besvarer dit problem

Godkendelse af svar
Fra : SWonder

Dato : 26-03-03 14:25

Tak for svaret Uffe29.