/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Tilslutning af printer hvordan
Fra : larsbjoern
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 25-08-08 22:27

Hej Venner
Hjælp mig, jeg ved ikke en disse om tilslutning af printer!
Jeg har fra min tidligere arbejdsplads erhvervet mig en HP LaserJet 2100TN, som har tjent mig fortrinligt, vist nok koblet i et netværk!
Hvordan får jeg denne tilsluttet til min hjemme-bærbare-pc ? Hvilken form for tilslutningsledning skal der til.
Som det fremgår af: http://asp.flc.dk/doc/hp_old/laserjet/laserjet_2100.pdf er der åbenbart 3 porte samt sågar en IR-mulighed.
Jeg skal vel også have en driver installeret ? Men hvilken ?
Jeg har en installationsdiskette med, men på denne står kun Win 95/98, Win NT, Win 3.1, DOS og Mac OS. Kan jeg bruge driveren fra denne - jeg kører XP?
Undskyld mig hvis det er "tågesnak" !

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-08-08 22:43

Umiddelbart virker det angivne link ikke.

Hvis du har behov for en manual kan den hentes her: http://bizsupport.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/bpl06466/bpl06466.pdf

Hvis du ser på side 35 er der angivet et tilslutningsmuligheder:

Citat
Cable and Interface Accessories
HP JetDirect 600 N EIO Print
servers
Ethernet (10Base-T)
Ethernet (10Base-T,10Base2 LocalTalk)
TokenRing (RJ-45 and DB9)
Fast Ethernet (10/100Base-TX, RJ-45)
J3110A
J3111A
J3112A
J3113A
Parallel Cables (IEEE-1284) A=host computer connector (A-type)
B=large printer connector (B-type)
2 Meter A to B C2950A
3 Meter A to B C2951A
LocalTalk Network Kit for
Macintosh
Connect to a LocalTalk Network 92215N
Serial printer cable for
Macintosh
Connect to a Macintosh computer 92215S

Umiddelbart ville jeg benytte et Parallel kabel - hvis du har et tilsvarende stik på din PC.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-08 22:46

Du skal have fat på et parallelt kabel der skal tilsluttes printerporten LPT 1 på din pc.

Derefter kan du hente en driver på HPs hjemmeside og installere denne, så skulle den køre.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-08-08 22:48

Hej IBM 760
For mig virker linket nu perfekt ????
Ser ved søgning, at der også findes parallel til USB, f.eks. her: http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-til-parallelprinter-kabel-1,8-meter.asp - det kan vel også bruges!

Men hvad med driver ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-08 22:49
Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-08-08 22:51
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-08 22:54

Hvilket styresystem bruger du

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-08-08 22:54

Fijala
XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-08 22:55

Hvis du ikke har en parellel port er kablet som du selv har fundet også udmærket

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 25-08-08 22:57
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-08 22:58

Linket virker også fint hos mig

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-08-08 22:58

Så vidt jeg kan se, finder du driver for XP nederst på siden:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=14918&lang=en&cc=us&taskId=135&prodSeriesId=25469&prodTypeId=18972

Om du kan benytte et USB - Parallel kabel, kan jeg ikke garantere for - men hvis du ikke har parallelstik på din PC, må du jo prøve det.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-08-08 23:05

Tak til Jer begge!
Når det bliver lyst igen, vil jeg lige prøve at rode lidt i mine gemmer for at se hvad jeg måtte have af kabler.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld - jeg tror nok jeg vil få den til at virke nu!

Godkendelse af svar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-08-08 23:07

Tak for svaret Fijala.
I fortjener begge point, men du får for det nøjagtige link til den nøjagtige driver.