/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO hot 50 - skiven
Fra : hojriiskim
Vist : 4542 gange
1 point
Dato : 13-03-03 08:33

er det let at pille skiven på en PGO hot 50??? Hvordan gør man??? Hvor hurtigt kan den kører når man har pillet skiven???

Kommentar
Fra : puch3gmaster

Dato : 13-03-03 09:23

Åbn variomatic dækslet tag skiven ud og luk igen den kører ca 60

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-03-03 10:13

Jeg har hørt at skiven er svejst fast... passer det???

Kommentar
Fra : puch3gmaster

Dato : 13-03-03 10:29

Noap, den er lige til at pille ud med en tang, den sidder mellem rullerne og forhindrer dem i at blive slynget helt ud.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-03-03 12:43

puch3gmaster jeg er ikke helt sikker på at du har ret !

det er vist sådan at PGO er de eneste der levere scootere hvor ringen er svejst fast og hvor du bilver nød til at skifte den del ringen sidder fast på ud med en magen til fra en 45'er !

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 13-03-03 21:27

Det er kun på de, "Gamle" modeller af HOT50 hvor at den var svejst fast men hvis den er forholdshvis ny er den ikke....

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 13-03-03 21:35

Syntes at skive pilningen, er beskrevet lidt for let..... Du tager dækslet af.. og Skruer møtrikken af der sidder foran blæserhjulet... tager blæserskiven af... fjerner skiven som sidder på gliderøret mellen, blæserskiven og selve varioskålen.... og så vil jeg så anbefale at tage hele varioen af og sørge for at ruller og det hele sidder rigtig... og så skal du så samle det igen... men pas på at du ikke for den strammet for lidt.... men hvis du gør vil du kunne høre en skrællen fra varioen af... og så kan det ikke gå for hurtig med at få den slukket og skilot ad og få det stramt ordentlig...(Snakker af erfaring Har selv smadret 2 blæserskiver ved det... så pas på....

Med Venlig Hilsen

Morten Haagen

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 28-04-03 16:26

hej hojriiskim
her er en side som nok skulle kunne besvare dine spørsmål
www.scooterzone.dk

der er billedguide

Accepteret svar
Fra : Alex2000

Modtaget 1 point
Dato : 28-04-03 16:26

hej hojriiskim
her er en side som nok skulle kunne besvare dine spørsmål
www.scooterzone.dk

der er billedguide

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 23-02-04 15:53

jeg vil lige høre...hva skal man gøre efter man har taget blæserhjulet af

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-05 21:20

Tak for svaret Alex2000.