/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Administrator har spærret for.
Fra : Brassovitski
Vist : 1052 gange
200 point
Dato : 25-08-08 21:10

Hej
Jeg har et lille problem, med en PC, jeg har til rensning for virus. Jeg har fået fjernet det værste, men et af renseprogrammerne, meddeler "Administrator har spærret for adgang til at rette i registreringsdatabasen". Hvordan hunden får jeg denne spærring fjernet?
Der er 2 brugere på maskinen (foruden gæstekontoen), Administrator og Brugernavn (som også er administrator).
Windows XP Home med SP2.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-08 21:14

Administrator kan fjerne den spærre.
Ingen anden

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 210 point
Dato : 25-08-08 21:30

Du skal logge ind på Administrator konto ikke på brugerkonto med admistrator rettigheder, som Tell skirver. men prøv lige at gøre det i fejlsikker tilstand ;)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-08-08 21:56

Jo da så logger jeg på som administrator i fejlsikret tilstand (administrator er ikke valgbar ved nomal opstart). Og hvad er det så lige jeg skal gøre når jeg er logget på som administrator i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-08-08 02:32

Du kan se her hvordan du giver dig selv administrator rettigheder.

http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268

Hvis du er uenig med Microsoft i at du er for dumt til at styre din computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-08 09:57

Start > log af > nu kan du logge på som administrator.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-08 23:26

Tak for svaret ocorner.
Jeg loggede på som administrator i fejlsikret tilstand og så fungerede det fint med at køre Smitfraud-remover.
/Brassovitski

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-08-08 19:25

Citat
Jeg loggede på som administrator i fejlsikret tilstand og så fungerede det fint med at køre Smitfraud-remover.

Tak selv om jeg glemte at skrive at du skullekøre din virus program der, men du fandt selv ud af det.