/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fedt til læderjakke
Fra : stig54
Vist : 6650 gange
100 point
Dato : 25-08-08 18:32

Jeg har en ny læderjakke ægte, som er blevet behandlet grundigt med sæbespåner da den var blevet beskidt. Den er nu ren og frisk, men temmelig tør. Skal jeg bruge Kiwi´s læder fedt eller er der noget andet f.eks. spray der kan give den blødheden tilbage????

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 25-08-08 18:39

Du kunne jo evt. ringe til 33138831

http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=Details&Item=238

Fortæl dem, hvordan du har behandlet din jakke og de vil kunne råde dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-08 18:40

Jeg har brugt læderfedt, da jeg havde skindfrakke

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-08-08 19:14

Ja da jeg var ung brugte vi heste telle

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 25-08-08 19:45

Hej igen... Og velkommen hjem fra ferie Godt at jakken er blevet tør, men jeg vidste godt at den ville blive lidt stiv i det. Ja, du skal bruge læderfedt..... Jeg ville købe noget i en specialforretning der handler med skind, hvis du har sådan een i nærheden. Ellers kan du i hvert fald finde god læderfedt hos "Læderiet" i Risskov www.laederiet.dk. Du skal arbejde læderfedtet godt ind i skindet, og gi´den bare et ordentligt lag og lad det sidde og trække et døgns tid, og tør så det overskydende af.

Go´ fornøjelse

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-08-08 06:59

i spanien bruger de NEVIA http://www.torvet.dk/products/productinfo.aspx?productid=10688 til deres lædervare jakker mm.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-08-08 10:21

dr_dem

Det hedder hestetælle. Knold

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 26-08-08 11:20

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-08-08 11:25

Selv tak ... jeg håber, du får et godt resultat, så du igen kan bruge din jakke