/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TDC adsl oplysninger
Fra : Sunnyman
Vist : 1343 gange
50 point
Dato : 25-08-08 17:52

Har lige fået internet i sommerhuset, men TDC vil ikke oplyse mig protokoller så jeg kan bruge min egen adsl router.

Er der nogen der kender TDC´s protokol ?

Jeg mangler at vide om det er pppoa eller pppoe, om det er VC eller LLC.

Takker

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-08-08 18:31

Hejsa
standdard er LLC og pppoe

til tdc er det
VPI =0
VCI=101

TDC DNS servere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-08 18:39

Det må da være en imbisil tdc medarbejder du har haft fat i.

Hvordan kan man sælge et hemmeligt produkt ???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-08 17:17

Har du så både ADSL hjemme og i sommerhuset?
Jeg mener, at have en billigere løsning, hvis ikke at hastigheden er vigtigt i sommerhuset.

Jeg har valgt et mobiltelefonmodem "bredbånd 2 go" med 1Mbit for 149 kr/mde. med en delvis fri nettid. Jeg kan ikke lige huske hvor meget, før jeg bliver takseret; men der er rigeligt til mig, og så kan jeg samtidig bruge TDC's hotspot. Jeg har stortset dækning over hele Danmark.

Den er forøvrigt også langt hurtigere at sende SMS over, da de skrives direkte på PC'en og sendes som vanligt.
Har man fastnet hos TDC kan de fås billigt, som samlekunde.