/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
fagligt hjælp søges til Tysk!!
Fra : vonmissy
Vist : 459 gange
335 point
Dato : 25-08-08 17:40

Hej, jeg har brug for lidt hjælp til at oversætte noget fra fællesmål til tysk.

Formål for faget:
Stk. 2. Undervisningen skal skabe rammer for oplevelse, indsigt og samarbejde samt styrke elevernes aktive medvirken. Herved skal undervisningen bidrage til, at eleverne bevarer lysten til at beskæftige sig med sprog og kultur til fremme af deres videre udvikling.

Stk. 3. Undervisningen skal give eleverne indsigt i kultur- og samfundsforhold
i tysktalende lande og derved styrke deres internationale forståelse og forståelse af egen kultur.

Slutmål efter 9/10 klassetrin:
Kultur- og samfundsforhold
Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder,
der sætter dem i stand til at
• anvende en grundlæggende viden om levevilkår, værdier og normer i tysktalende
lande i arbejdet med skønlitteratur, sagprosa og medier
• drage sammenligninger mellem tysksproget kultur og egen kultur
• anvende tysk som kommunikationsmiddel i mødet med tysktalende.
Trinmål:
Kultur- og samfundsforhold
Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder,
der sætter dem i stand til at
• anvende en grundlæggende viden om levevilkår, værdier og normer i tysksprogede
lande i arbejdet med skønlitteratur, sagprosa og medier
• perspektivere tekster til egen kultur inden for nære og kendte emner
• drage sammenligninger mellem tysksproget kultur og egen kultur
• anvende tysk som kommunikationsmiddel i mødet med tysktalende i og uden for
skolen.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 25-08-08 18:40

Hejsa

Jeg kender en god hjemmeside, hvor de kan oversætte det til dig. Jeg kan desværre ikke tysk, men kan anbefale den nedenstående hjemmeside. Han hedder Martin og er super super dygtig til tysk.

www.tysk.dk

Håber at kunne være hjælp til dig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-08 18:46

Selve sproget i det du vil have oversat er forfærdeligt med masser af intetsigende floskelord.

Det er svært at forstå, hvis man analyserer ordsammensætningen i detaljer . Mest fordi de reelt er intetsigende.
Sådan noget er det meget svært at oversætte, så niveauet bevares.

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 25-08-08 19:10

Prøver lige at gøre det lidt mere overskueligt

Formål for faget:

Undervisningen skal skabe rammer for oplevelse, indsigt og samarbejde samt styrke elevernes aktive medvirken.
Herved skal undervisningen bidrage til, at eleverne bevarer lysten til at beskæftige sig med sprog og kultur til fremme af deres videre udvikling.

Undervisningen skal give eleverne indsigt i kultur- og samfundsforhold i tysktalende lande
og derved styrke deres internationale forståelse og forståelse af egen kultur.

Slutmål efter 9/10 klassetrin:
Kultur- og samfundsforhold
Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder,
der sætter dem i stand til at

• anvende en grundlæggende viden om levevilkår, værdier og normer i tysktalende
lande i arbejdet med skønlitteratur, sagprosa og medier
• drage sammenligninger mellem tysksproget kultur og egen kultur
• anvende tysk som kommunikationsmiddel i mødet med tysktalende.

Trinmål:
Kultur- og samfundsforhold
Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder,
der sætter dem i stand til at:

• anvende en grundlæggende viden om levevilkår, værdier og normer i tysksprogede
lande i arbejdet med skønlitteratur, sagprosa og medier
• perspektivere tekster til egen kultur inden for nære og kendte emner
• drage sammenligninger mellem tysksproget kultur og egen kultur
• anvende tysk som kommunikationsmiddel i mødet med tysktalende i og uden for
skolen.

Kommentar
Fra : umarsuper

Dato : 14-10-08 23:56

Hej ved du hvad jeg er rigtigt god til tysk og kan hjælpe dig med hvad som helst.....hvad som helst..........

Es ist wirklich gut, dass Sie Deutsch lernen, zum Beispiel, gibt es viele, die nicht Deutsch Es ist gut zu der Sprache ... aber was immer es auch ist, nur der Fall des deutschen Ich kann Ihnen helfen. Viel Glück auftreten, Stein