/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN PROBLEM.. HASTER.. HJÆÆÆLp
Fra : kiul
Vist : 1235 gange
200 point
Dato : 25-08-08 16:54

Hej Alle.

Først vil jeg beklage hvis det er lagt i det forkerte forum.

Nu til mit problem..

Jeg er netop kommet ind til beredskabsstyrelsen, hvor vi på kasernen har trådløst internet.
Når jeg vil logge på msn messenger giver den mig fejlkode: 8100030d
Men forsøger min makker at logge ind fra min pc, kan han bare logge lige på.

Vi kører forbindelsen igennem en proxyserver, men kan ikke se at det burde ha noget med det at gøre, da min makker som sagt nemt kan komme på via min pc..

HÅBER NOGLE KAN SVARE!!!

// K. Ulfkjær

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 25-08-08 16:55

Lige en tilføjelse er at jeg har forsøgt at omindstallere msn flere gange. Og når jeg er hjemme virker det uden problemer!

// K. Ulfkjær

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-08 17:06
Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 25-08-08 17:11

Sikker på det er det rigtige brugernavn og kodeord?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-08-08 17:14

Solution:

- Double click on the clock in the taskbar and make sure the system clock is set correctly.
- Disable Zone Alarm
- Register softpub.dll using the regsvr32.exe tool.Click Start, and then click Run.
- In the Open box, type regsvr32 softpub.dll and then click OK.
- Do the same for the following regsvr32 wintrust.dll, regsvr32 initpki.dll, regsvr32 MSXML3.dll.
- Restart Windows Live Messenger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-08 17:47

Måske det letteste først ville være i messenger at gå ind under funktioner > Indstillinger > Forbindelse og lave en fejlfinding?

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 25-08-08 17:49

Den skriver

"Modulet wintust.dll blev indlæst, men kaldet til
DLLRegisterServer mislykkedes med fejlkode: 0x80070005"

Ved ikke hvad jeg skal gøre for at rette det problem.. Tak for svarene indtil videre!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-08 18:11

Citat
fejlkode: 8100030d
<-----hvor har du så den fejlkode fra ?

et gær

Fejl 81000306: Du kan ikke logge på Windows Live Messenger
Der kan være flere årsager til, at du ikke kan logge på, som f.eks. problemer med dine proxyindstillinger, med DNS-cachen eller med en firewall (En sikkerhedsfunktion, der beskytter en computer mod uautoriseret adgang udefra. En firewall kan være hardware, software eller begge dele.) . Før du gennemgår trinnene nedenfor, skal du kontrollere, at du er tilsluttet internettet, ved at gå til et andet websted.
Sådan kan du foretage fejlfinding af problemet:

Ryd proxyindstillingerne for Windows Live Messenger
Start Messenger.
Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Indstillinger.
Klik på Avancerede indstillinger under Forbindelse.
Slet indstillingerne under SOCKS.
Klik på OK, og klik derefter på OK igen.

Hvis computeren kører Windows XP, skal du rydde DNS Resolver Cache
Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kør.
Skriv cmd, og tryk derefter på ENTER.
Skriv ipconfig /flushdns på kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.

Hvis du stadig ikke kan logge på Messenger
Kontroller firewallindstillingerne:
Gå til webstedet MSN Web Messenger
Klik på Start MSN Web Messenger, og prøv derefter at logge på.
Hvis du kan logge på MSN Web Messenger, men Windows Live Messenger stadig ikke kan få adgang til internettet, kan det skyldes, at Windows Live Messenger er blokeret af en firewall. Du skal muligvis føje MSNmsgr.exe til firewallens liste over tilladte programmer. Se firewallens dokumentation eller websted for at få yderligere oplysninger om, hvordan MSNmsgr.exe føjes til listen over tilladte programmer.

En opkaldsforbindelse kan have fået timeout. Vent nogle minutter, og prøv så at logge på igen.
Hvis din computer indgår i et firmanetværk, skal du kontakte netværksadministratoren for at sikre dig, at netværket tillader adgang til Messenger-tjenesten.
Sørg for, at dine antivirus- eller antispywareprogrammer ikke er i konflikt med Messenger.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

når i nu er mere end bare dig har du så sørget for at der kan logges ind med flere brugere ??? (det kommer der en besked om under installationen)

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 25-08-08 21:55

Ny information.. Når jeg afinstallerer msn, og installerer det igen, bliver mit brúgernavn ved med at stå, så tror jeg har en detalje jeg ikke får slettet hver gang!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-08 08:02

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Ny information.. Når jeg afinstallerer msn, og installerer det igen, bliver mit brúgernavn ved med at stå, så tror jeg har en detalje jeg ikke får slettet hver gang!

det er jo din konto med dit brugernavn - om du så vil have den logger på automatisk eller ej er noget du vælger i funktioner - indstillinger - generelt flue væk i kør automatisk osv - btw hvis du er logget på skal der logges af før en anden kan bruge sit id og password

Prøv så lige at kigge i feltet lige under e-mail-adresse - der er en pil ned - klik på den - så er der mulighed for at skifte bruger så en anden kan tilgå messenger fra samme computer. (log på med et andet windows live id)