/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
nye energitekn., invest.foreni
Fra : vagnr
Vist : 591 gange
300 point
Dato : 25-08-08 16:01

Hej Kanduer

Er der nogen der kender investeringsforeninger, der har en pulje der kun eller overvejende investerer i nye energiteknologier (solceller eller -fangere, vind-, vand- og bølgekraft, batteri- eller brintteknologi til biler eller andet godt).

Jeg har ikke kunnet finde danske IVF'er, der gør det (nogle af dem der investerer i energi har lidt, men det meste er olie/gas)

Det er nemt nok at finde danske aktier på vind (har Vestas i løs vægt), og Topsil laver grundmaterialer til bl.a. solceller, Greentech kunne også være interessant.

Men mange af virksomhederne er udenlandske, hvor det dels er sværere at følge med, og hvor handels- og depotomkostninger bliver alt for store hvis jeg skal lave en fornuftig spredning, så en god investeringsforening ville være en fordel.

Det skal helst være indenfor EU, så der ikke kommer for stor kursrisiko oveni, og konkrete erfaringer er mere interessante end links, men alle forslag vil blive modtaget med taknemmelighed, det bedste med lidt points.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 25-08-08 20:03

Du kan helt sikkert finde nogle rigtigt interessante investeringsforeninger på www.e24.se - se under "e24 fond" - (fond betyder investeringsforening på svensk. Det er svenske Morningstar som er dataleverandør.

Mvh

Claus (forhenværende DAF direktør, nu www.prisas.dk)