/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
80'er fest - forslag til pynt?
Fra : acilia
Vist : 9932 gange
100 point
Dato : 25-08-08 11:06

Jeg skal snart holde noget skolejubilæumsfest og eftersom vi gik i skole i 80'erne er det jo oplagt hvad festens tema skal være... :)

MEN.. synes vi mangler idéer til bordpynt, vægpynt, loftpynt osv...
(foreløbigt har vi set et sted hvor vi kan købe professor terninger så sådan et par stykker skal vi da have på hvert bord..

Er der nogle der vil være med til en lille 80'er brainstorm??

Kh
Acilia

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-08 12:05

Jahh, firser brainstorm.....

Glimmer, som evt. kan kommes på nogle grene med fjer (eks. coboltblå, cherise, lilla) - i vaser.

Kolde heftige farver i serivetter/duge/bloklys - eks. coboltblå, cherise, lilla.

Drys evt. også glimmer på dugene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-08 12:17

Og nu ikke noget med færdiglavet sprut, altså sodavand med spiritus, det kom først her til DK 20 år efter.

Det var heller ikke moderne med kildevand, så bare gå til den.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-08 12:22

Rom & Cola, Gin & Tonic osv.

Alle mulige drinks.

Hvis man vil have spirikum

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-08-08 12:26

Joo men vi er skam blevet enige om velkomstdrink:

1) Pisang ambon med vodka og juice

2) Martini - evt. med lidt frugt men endelig ikke for meget for så får vi jo fjernet den kvalme martini smag..:)

Vi har fået fat i en firser-dj og jeg skal have rodet i mine gamle LP-gemmer - men tror desværre jeg har smidt de fleste ud øv..
Det ville ellers være perfekt til lidt vægpynt...

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 25-08-08 15:04

Husk også kirsebærvin.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-08 15:36
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-08 15:38

Kirsebærvin.......må henregnes til gruppen "I mangel af bedre" hvori også Sherry indgår.

Husk at farven Bordoaux også var mode først i firserne, hvis det da ellers er til at opdrive lys og servietter i den kulør.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-08 16:35

cobolten er skam på "tapetet" for tiden.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-08-08 18:14

Vores årgang var 1988 så vi har simpelthen mulighederne for at udnytte alle de skægge 80'er ting vi kan komme i tanke om.

Jeg tænker mest i pastelfarver. Jeg kan da huske min konfirmation.. Det var KUN lyserød eller lyseblå..:)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-08 18:36

Pudsigt, det var det også til min konfirmation - i 1973 - men jeg købte Wrangler cowboy-bukser og jakke for konfirmationspengene.

Jeg gik vel i de nævnte flotte, mørke, klare farver til ca. midt i 80'erne, så det kan godt passe, at sommerfarverne igen var pastel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-08 19:30

Jeg har såmænd et par stykker tøj fra den tid, f.eks en Jersey-skjorte med Lido-flip.............den er dog krympet hen over maven.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-08 21:06

Tøj har det med at krympe, når det hænger i skabet - garanteret noget med træet at gøre.....

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 07-10-08 08:46

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-10-08 08:49

Selv tak, håber det var en sjov fest