/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
standardprinter mangler
Fra : theking20000
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 25-08-08 10:09

Hej!

Jeg har periodisk følgende problem:
Til tider mangler standard printeren i printervalg (crtl+p) under udskrift fra word/Outlook/Excel osv.
Hvis der klikkes på dropdown menuen kan printerne ses/vælges, også den manglende standardprinter.

klienter MS XP sp2/3 i Windows 2003 domæne.
Printer HP LaserJet 4700n i netværk.

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-08 11:00

Gå ind i printer og faxenheder og find den printer som skal være standard.
Dobbeltklik på din printer
klik på >printer< og vælg ..................benyt som standardprinter

Dette er fra XP men passer nok også til Vista

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 26-08-08 07:27

Printeren ER valgt som standard. Der vises bare ingen, når man har trykket ctrl+p - Default printer mangler, men hvis man vælger dropdown menuen ses alle installerede printere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-08 09:37

Har du flere printere til rådighed, kan visse programmer også instilles til at vælge printer som "standard".
Det med den "blanke" printer har jeg set før og det var også en netværksprinter.
Har du installeret den printer og fortalt comå. hvor den befinder sig.

hvis du selv styrer routeren bør du tildele et lokal IP nummer til printeren som ligger noget højere end computere osv.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 02-09-08 07:29

Hej Eyvind!

Der er flere netværksprintere til rådighed.
HP LaserJet 4700n har en forholdvis lav ip-adresse i netværket (manuelt fast tildelt IP)
Kan du skyde dig nærmere ind på hvad problemet kunne være?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-08 09:02

Det er ikke så meget jeg har kigget på netværksprintere.
Men jeg ville tildele printerne et "højt" lokal-IP nummer.

Routeren vil typisk tildele lokal-IP indenfor eks. 192.168.1.1 >> 192.168.1.254 og starte i den lave ende. Så med et lokal-IP på 192.168.1.200 til en printer vil der ikke opstå adressekonflikt.
Routeren kan "se" netværksprinterens MAC adresse så du ved hvad der er hvad.
MAC adresser ser sådan ud:
eks. A2-43-B4-26-2F-9D

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 21-10-08 10:18

Hej Eyvind!

Jeg har prøvet med et "højt" ip-nummer. Det løser desværre ikke mit problem...

Annuller spørgsmålet
Fra : theking20000

Dato : 17-11-08 07:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål