/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor hakker HD film ?
Fra : scootergrisen
Vist : 1159 gange
101 point
Dato : 24-08-08 18:56

Når jeg ser en HD film i 1080p så hakker billedet og lyden... hvordan fixer jeg dette ?

Og ja jeg har prøvet media player classic med corevrc coder og vlc.

vlc selv slet ikke afspille den.

mpc vil gerne med den hakker desværre.

jeg har windows vista med 2gb og 1,90 ghz dual core.

håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 19:04
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 19:05
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-08 20:51

har du et grafikkort der kan trække den opløsning?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 24-08-08 22:03

Kan du opgive hele systemet på din computer. Altså alle komponenterne

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-08-08 22:14

Det er en bærbar toshiba
athlon x2 dual core tk57 1.90 ghz
1918 mb 667mhz ram
160gb sata hd
windows vista home premium 32 bit.

Nu har jeg prøvede 3 players og decode pakker men det er det samme næsten.
Nogle gange er det okay men det hakker lidt.

Det ka godt være computeren ikke er hurtig nok, det bare lidt vildt hvis der skal så meget juice til bare for at køre en film.

Der noget der hedder directshow : vmr7, vmr9, haali og jeg ved ikke hvad.... hvad fanden betyder det ?

Kan man download eller vælge noget som passer til in cpu sådan at programmer bruger de specielle register.

Kan du afspille HD 1080p på jeres ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-08-08 22:16

ATI Radeon X1200

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-08 22:16

der står ikke noget om hvilket grafikkort du har.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-08 22:17

super

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 101 point
Dato : 24-08-08 22:18

googlede lige dit gragikkort og her er et link til bare en af kommentarene omkring det kort
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070717223340AA0lmSO

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 24-08-08 22:20

Så vidt jeg kan se så har du et onboard grafikkort, og der er flaskehalsen. Min computer har også kun onboard, men jeg købte det sådan at det var HD ready, så det kunne håndtere formatet. Den største film jeg har (spiderman 3 blueray) har den inden problemer med, så det er dejligt. Det er også 1080P

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-08-08 23:24

Æv ka det virkelig være rigtigt at grafikkortet er skylden...
Piss os.
Nå men det ka være jeg ka få playeren til at hoppe hver anden frame over måske...
Men tak for svaret det ser ud til at være grafikkortet det er for langsomt.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-08-08 23:25

Tak for helvede

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-08-08 18:09

Selv tak, altid til tjenste.