/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Smørcreme på forhånd?
Fra : Chamira
Vist : 2532 gange
50 point
Dato : 24-08-08 16:48

Hejsa,

Min datter har fødselsdag i morgen og vi får børn til fødseldag, men jeg er alene lige netop i morgen, så jeg vil gerne forberede så meget som muligt på forhånd.

Jeg plejer at lave smørcreme samme dag, som jeg skal bruge det, men tænker, jeg måske kan lave det idag, og så bruge det i morgen, ligesom jeg gør med Marshmallowfondanten... kan man det?

Altså, lave smørcremen og sætte på køl. Lade få stuetemperatur i morgen, så smørret igen er blødt og så bruge det i sprøjtepose?

Jeg søger kun [U]personlige [/U]erfaringer (gerne inkl. den opskrift der er brugt!)

Links/Google henvisninger ignoreres!

Tak for jeres svar.

Mvh,
Chamira

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 17:50

Jeg bruger denne i lagkage (en høj en, lige så høj som jeg har lyst til at bage bunde)

Smørcreme til lagkage

125 g smør
125 g flormelis
25 g kakao
1 æg

Jeg har ikke prøvet at lave den med smør, men med mælkefri margarine (allergi), og der blev cremen blød, jeg kan blive i tvivl om den også vil det, hvis du bruger smør

Tillykke med datteren

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-08-08 18:46

Hej Nordsted,
Tak for tillykket og opskriften.
Synes bare ikke helt, jeg får svar på det jeg spørger om!
Altså... om den kan laves dagen i forvejen!

Jeg bruger normalt denne opskrift, men bruger så også smørcremen med det samme:
250 g. smør, 500 g. flormelis, 1 tsk kogende vand, 3 tsk vanillesukker og så enten frugtfarve eller kakao afhængigt af, hvad farve jeg skal bruge.

Jeg er bare bange for, at den måske ikke vil blive god efter et døgn i køleskab, og bliver for stiv til at kunne bruges i en sprøjtepose.

Mvh,
Chamira

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 19:25

Min opskrift kan sagtens holde i flere dage

Hvis du skifter smørret ud med margarine, bliver det blødere, men om du kan bruge en sprøjtepose, kan jeg desværre ikke svarer dig på

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-08 19:49

Ork ja, smørcremen bliver faktisk bedst, når den står og "trækker" længe på køl.

Rør den evt. op på dagen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-08 19:51

Margarine Nordsted1??

Vil du spise margarine med sukker og vanille?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 19:55

Ja, da sønnen havde mælkeallergi, var der ikke andre alternativer

Du kan overhovedet ikke smage forskel, når de andre ingredienser først er blandet i, og det har en dejlig blød konsistens

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-08 20:01

oki Nordsted1 - så skidt da.....

Chamira - jeg har også brugt kun smør rørt op med vanille og ikke andet.

Godkendelse af svar
Fra : Chamira

Dato : 24-08-08 21:56

Tak for svaret camillasmoster, jeg vil straks gå ned og lave PINK smørcreme til min datters HELLO Kitty lagkage