/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Danske styrker i udlandet-idag
Fra : PeterPeter
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 24-08-08 15:53

Hej Hej
Sidder lige og hjælper min søn med nogle lektier...

Spørgsmål:

Hvilke danske styrker gør pt. tjeneste i udlandet og hvor henne ???

Vi kan ikke rigtig finde svar på nettet - vi har bl.a. prøvet forsvaret.dk...
Nogen der har et link ??

På forhånd tak for hjælpen..

MVH Peter

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-08-08 15:55

Er det ikke afganistan og irak og ik nogle andre steder så vist jeg ved.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 60 point
Dato : 24-08-08 16:14

På forsvarsministeriets hejmmeside http://forsvaret.dk/FMN/Verdenskort/

kan du se hvor der udføres missioner af danske soldater

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 16:33

Til efteråret kommer der også nogle fra hjemmeværnet til Hellmanprovinsen

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/06/16/210603.htm

Godt nok langt fra hjemme, når det hedder et HJEMMEVÆRN

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-08-08 18:28

Hmm, det er da så det første arbejde hjemmeværnet har påtaget sig siden oprettelsen, udover at regulere lidt trafik og uddele vindfrikadeller ved arrangementer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 19:30

LuffeA... lad dog være med at udtale dig om noget du åbenbart ikke ved en pind om

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-08-08 20:20

Synes sku det er fint at der kan blive dirigeret noget trafik i afganistan det trænger der sku til, lidt i stil med da vi sendte en ubåd til ørkenkrigen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 20:29

Hvor er det pæne tanker i har om HJV, vorherre bevares

Hvem tror i f.eks det er der hjælper med at lede efter bortkomne personer, bistår med snerydning, samler tømmer op på stranden når skibene har smidt lasten osv

prøv f.eks også at læse linket inden i udtaler jer

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 24-08-08 21:35

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-08-08 21:50

Selv tak, god fornøjelse med lektierne

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-08-08 23:02

@Nordsted1

Ingen tvivl om at de indimellem gør lidt nytte men i forhold til hvor meget de koster så er pengene givet dårligt ud.

Nedlæg det og tilbyd de aktive at blive en frivillig ulønnet del af beredskabsstyrelsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 23:06

Citat
Nedlæg det og tilbyd de aktive at blive en frivillig ulønnet del af beredskabsstyrelsen.

Hvad er forskellen?? de er ulønnede!! nåå jow HJV kan betjene/benytte våben, men det er vel også det bedste hvis man skal i krig??

Citat
gør lidt nytte

Prøv at læse lidt højere oppe

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-08-08 23:09

@Nordsted1

Koster en formue som ville være bedre brugt i sundhedssektoren.

Militær træning af et hjemmeværn er dybt forældet og ganske ubrugeligt og et gigant spild af penge.

Kun fordi politikerne ikke har modet at det ikke er nedlagt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 23:16

Citat
Militær træning af et hjemmeværn er dybt forældet og ganske ubrugeligt og et gigant spild af penge.

Jeg kan ikke være fulgt ordentligt med, når du kan sige det er forældet... ubrugeligt... når de købet bliver sendt til Iran... spild af penge, det er kun de aktive der får de nye geværer, uniformerne kan bruge i mange mange år,

Hvad ville det ikke koste samfundet, hvis ikke de frivillige i HJV hjalp til med div. opgaver... uden løn??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 08:12

Lidt opdateret læsning

http://www.nordkysten.nu/?Id=6379