/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til pc´er
Fra : LoneS
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 24-08-08 13:54

Hej alle sammen

Min søns computer gik ned i fredags med mand og mus fik en ven til at ligge den ned for mig men han har smidt en ulovlig version af windues på så nu kan vi ikke få service pak 2 og 3 på vi har den lovlig liscens her hjemme hvordan for man den lovlig liscenes på igen.

Hilsen Lone S

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-08 14:07

I skal bruge det medie som den lovlige licens høre det, der er ikke andre måder. Har I ikke den så KAN I prøve og kontakte MS eller forretningen hvor computeren er købt og høre om det er muligt og skaffe et medie der passer til den licens I har. I skal dog ikke regne med at MS kan hjælpe, plejer de ikke og gøre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-08 14:14

Rigtige venner ? ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-08-08 14:17

Ring til Microsoft på 44 89 01 11 mandag - fredag mellem 8.30 - 17.00 og fortæl dem, at I har den originale version - så får I en kode der skal bruges!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-08 14:18

Citat
Rigtige venner ? ?

Teil, nogen gange er dine indlæg godt noget sorte

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-08 14:19

Citat
Teil, nogen gange er dine indlæg godt noget sorte

Når folk er så naive.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 24-08-08 15:33

Hvad har i af cder som var med pcen da i købte den?
Har i ikke en recovery-cd eller lign.?
Hvad er det for en pc? Hvis det er en HP, så plejer der at være en partition med recovery

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 15:48

hvorfor lade nogen køre en ulovlig ind når du har den rigtige og lovlige - eller hur er det ?

har du selv både skive og licens er det bare at køre det ind - så kommer resten af sig selv .

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 24-08-08 18:24

hejsa

Hvad har i af cder som var med pcen da i købte den?
der var ikke cder med den gang har du licens nøglen som står på tårnet
Har i ikke en recovery-cd eller lign.? Nej
Hvad er det for en pc? Det en fra Dell
Hvis det er en HP, så plejer der at være en partition med recovery Hmm

hvorfor lade nogen køre en ulovlig ind når du har den rigtige og lovlige
jeg hade sagt det til ham at den stå oppe på toppet af højet og af lige vel har han smidt
en ulovlige xp pro ind og du kan vi ikke få compurter opdateret

har du selv både skive og licens er det bare at køre det ind

det er jo fordi jeg ikke har nogle cder at gøre det med. Hvis jeg hade det så ville jeg også selv kunne gøre det selv

Hilsen LoneS

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-08 18:37

Hvis I ikke kan finde den lovlige recovery på harddisken jfr. manualen skulle I være konsekvente og bede den klovn om at erstatte den med en ny OEM, så kan han lære det.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=157667&searchArea=&Soegeord=xp

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 24-08-08 19:08

Hej

Jeg har måtte indse at jeg heller måtte købe en ny liscene med cd så hver gang maskinen går i stykker, kan jeg selv ligge den ned og køre den op igen
og ja jeg troede jeg havde en god ven som kunne alt det med computer men nej
Jeg skal også lige have fundet den som skal have pointene

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 24-08-08 19:16

vent engang med at give point....

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 24-08-08 19:18

Hvad hedder pcen mere end Dell. Har den et nummer ovs.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-08 20:47

Hvis den er fra dell så er det bare og finde dell's service tag, ringe til tekniske support og oplyse service taget, så ved de alt hvad der skal vides og så kan de sende dig cd'er med win og drivere, hvis du stadig er dækket af en eller anden forsikring så sender de den gratis ellers mener jeg man skal betale for det.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 24-08-08 21:20

hej webnoob

Jeg har prøvet at smakke med Dell men de siger at der er ingen service på den mere så jeg skulle betale lige godt 1000 kr for at få den windows xp cd hos dem.
Så kan jeg lige så godt betale imellem 600-800 kr for en nye windows xp cd et andet sted
Men jeg er sku godt nok træt over den ulovlige version er kommet på især når man har en orignal serienøgle her men uden cd. Og uden en Cd kan man bare ikke gøre noget som helst
Øv for det
når man er sådan en fattige røv som jeg er så må man nogle gange ty til enes venner
men det er jeg så kommet til at bøffe for
bare en lille cd lille gøre underværker

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : Kimz

Dato : 26-08-08 06:58

Hvis det er samme XP der er lagt ind, bare ulovlig, kan du gå ind og ligge det rigtige licens nr med dette program.

http://magicaljellybean.com/keyfinder/

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 07-09-08 12:14

Tak for svaret LuffeA.