/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Jeg spørger på vegen af en
Fra : Joans
Vist : 846 gange
50 point
Dato : 24-08-08 09:22

Hej alle sammen,

Jeg er lige blevet spurgt om jeg kender et sted, hvor man kan købe en pistol. Det er en meget sød ægte par, der har en kiosk. De er blevet udsat for røveri tre gange indtil nu. De har fået nok og vil gerne købe en pistol.. Jeg foreslog at de skulle købe en vandpistol og i stedet for vand skulle de komme et eller andet spray i. Det er lidt dumt spørgsmål, men er der nogen, der kender et sted hvor man kan købe en pistol. Jeg følger mig dum, når jeg spørger et sådan spørgsmål, men vil også hjælpe de andre mennesker.. Håber at få nogen seriøse svare.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-08-08 09:28

christiania

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-08-08 09:29

men du skalnok være lidt diskret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 09:29

altså du vil gerne hjælpe et par til at være istand til at skyde på andre mennesker og overtræde loven ?

I fald de gør alvor af det ( tænk på at atrapper også er ulovlige i den forstand at de kan bruges til at true med osv osv) - vil du være medskyldig !

Glem det !

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-08-08 09:31

Hér kan du købe div. våben, bl.a pistoler - http://www.lntrade.dk/

/Torben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 09:33

Der er flere steder hvor en pistol kan købes.
Bl.a. her:
http://www.f-j.dk/shop/frontpage.html

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-08-08 09:35

Citat
tænk på at atrapper også er ulovlige i den forstand at de kan bruges til at true med osv osv)

Det er ikke ulovligt at købe pistoler der ligner

Disse f.eks er fuldt ud lovlige

http://hardballshoppen.dk/index.php?cPath=683_85_18

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 09:36

Jeg glemte lige - de skal nok skaffe sig en tilladelse før de kan købe.
Køber du pistolen eller andet våben, så er du ansvarlig for brugen af det våben.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 09:38

olesen-50 det er forbudt at bruge atrapper truende !

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-08-08 09:40

Personligt mener jeg, det er bedre med en vagthund, - som er lovlig, - i stedet for et skydevåben, - som er helt ulovligt! Tænk dog hvad der i yderste koncekvens kan ske, - og du selv vil komme slemt i klæmme i retssystemet.
Langt de fleste mennesker har virkelig respekt for en vagthund. Den skal på forhånd være afrettet til opgaven.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 24-08-08 09:53

Tak for jeres svar. Jeg er personligt meget imod våben, men kan også forstå de personer, der bliver udsat for røveri. Jeg fortalte dem at de skal invistere deres penge i et par gode videokamera i stedet for våben.. Man kan kun sætte sig ind i andres situation, når man har selv prøvet det på sin egen krop.

Men i skal have tak for de gode råde

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-08-08 09:55

Næh, man må jo ikke forsvare sig her i DK, tænk hvis forbryderne fik skader der forhindrer dem i at begå nye forbrydelser når de får udgangstilladelse.

Hvad med en spand vand under loftet der bliver hældt ud over klaphatten, så kan de slippe med en erstatning for hans kortsluttede mobiltelefon.

En vagthund må ikke være i en kiosk hvor der også er fødevarer, dvs bolsjer m.m.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-08-08 10:03

Noget et problematisk spørgsmål.

Men VI herude må jo også være realistiske.

I dag er det mere end helt umuligt at stole på at politiet kommer...som i gamle dage...selv ved halv voldsomme oplevelser får man en snik snak når man ringer til politiet...politi reformen...manglende køretøjer...manglende mandskab...manglende ressourcer.

Og retssystemet gør fortsat hvad de kan for at beskytte banditterne mest muligt...det koster jo højest et års tid at maltrakterer et andet menneske til døde.

Og så længe det går den vej...bliver vejen til selvtægt kortere og kortere...om det så er desværre...kan jeg ikke rigtigt blive enig med mig selv om.

Som akle skriver gør en vagthund godt...men kun når butikken er lukket...har du i åbningstiden en bidsk hund i baglokalet og du sender den i røven på en bandit så er straffen den samme som at give banditten en gang "blyforgiftning".

Sådan er lovgivningen...og det er desværre.

Og med det antal lovlige og ulovlige håndvåben der findes i Danmark i dag så er dt lige så nemt at købe en sådan som at gå ned i slikkeren fredag aften.

Vil ikke komme med for mange gode råd...men blot skrive...spørg den første lyssky person du møder på gaden...og der går en times tid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 10:06

Citat
Jeg fortalte dem at de skal invistere deres penge i et par gode videokamera i stedet for våben

hvis de ikke allerede har det er de godt nok lidt bagud - overvågning og tilknytning til at autoriset vagtcentral er et must under alle omstændigheder - både for forsikringens skyld og i fald der er tale om røveri for opklaringens skyld - desuden bør de have en overfaldsknap (også med overførsel)

luffeA ...
Citat
Næh, man må jo ikke forsvare sig her i DK, tænk hvis forbryderne fik skader der forhindrer dem i at begå nye forbrydelser når de får udgangstilladelse.
åhh hvor jeg godt forstår din tankegang - desværre !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-08 10:07

Du har en skrue løs.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 24-08-08 10:10

Det er en alvorlig ting, at blive udsat for røveri - og så oveni købet 3 gange. Jeg forstår godt deres frustration og desperation.

Hvis vi lige ser bort fra det ulovlige mht. til våben, så er der nogle overvejelser de skal gøre sig:

Kan de håndtere et våben?
Er de indstillede på at rent faktisk skyde på et andet menneske?
Er de parate til at tage konsekvenserne af en sådan handling?
Har de overvejet at samme våben kan blive brugt mod dem selv, hvis røveren får fat i det?

Måske skulle de overveje andre løsninger.

Hvis det var mig, tror jeg at jeg ville have en spand sand stående under disken (peberspray er jo også ulovlig).

Det er ikke nogen nem situation.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-08-08 10:19

Og for at føje spot til skade...

Dem der røvede urmageren i København...ham urmageren der skød banditterne ...de var da også ude i at søge tabt arbejdsfortjeneste..

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 24-08-08 10:21

Jeg synes selv at man kan bruge andre midler til at forsvare sig selv med, men det er altid nemt når man står udenfor. en en spand sand er også en god ide. Jeg har kendt familie i mange år. De er så søde så søde og kunne aldrig forestille mig at de aldrig vil trædde på en fugel. Men jeg synes også at faren kan være hvis man nu har våben på disken, så ved man jo ikke hvad der sker. Ligesom ham manden, som havde et ur forretning ind i byen. Han kom selv i fængsel og skal betale erstating. Det er altså, der er noget galt med loven på en måde. Vi skal ikke have et amerikansk samfund men vi skal ikke have så slapt lov i danmark.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 24-08-08 10:24

Citat
olesen-50 det er forbudt at bruge atrapper truende !
- det gælder vel generelt at man ikke må bruge ting truende ?? Riven i skuret er vel også ulovlig at bruge truende ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-08-08 10:28

For ikke at tale om guldsmeden der forleden fik en bøde på 10.000 for at have lagt et filmet røveri på YouTube, man kunne sgu ikke engang se røverens fjæs på klippet.

Hvad med et par videoatrapper både ude og inde ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-08 10:34

Øeh... jeg har gentagne gange været lige ved, at blive kørt ned på min cykel af uagtsomme billister.
Dvs. jeg ofte er døden nær ! Jeg er rent faktisk uforskyldt blevet slået ihjel af en sådan fartdjævel. (Længe leve defillibratoren og kirurgien )

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en bazooka til at forsvare mig mod sådanne dødskørere?

Der er altså nogen i dette land som mangler en god portion proportionssans.

Man skal sgu da ikke bevæbne sig for at undgå at bli' skudt. Det er fuldstændigt hul i hovedet

Skal jeg også placere landminer og snubletråde i min trappeopgang for at forsvare mig mod 'hjemmerøvere'? Nej ...vel?

Derimod forstår jeg godt de som ønsker et mere synligt politi og flere fotofælder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vith

Dato : 24-08-08 10:47

Hvis familien er så søde, som du beskriver, tvivler jeg på, at de kan/vil bruge våbnet, hvis det kommer til stykket - og et våben man ikke er parat til at bruge, er ikke meget bevendt, tværtimod kan det optrappe situationen.

Når jeg foreslår sand, er det fordi det kan uskadeliggøre røveren på kort sigt, dvs. man kan nå at komme væk og det vil være vanskeligt for ham at kræve erstatning bagefter, fordi han har fået sand i øjnene.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-08 10:50

Citat
For ikke at tale om guldsmeden der forleden fik en bøde på 10.000 for at have lagt et filmet røveri på YouTube, man kunne sgu ikke engang se røverens fjæs på klippet.

Ud med den Venstre regering - de har kun penge/prestige og de rige danskere på dagsordenen - de har helt glemt, at danskerne er levende mennesker i alle lønklasser og "udgaver".
De kan ikke engang få lov til at forsvare sig, selvom regeringen mere eller mindre har "nedlagt" politiet.

Men jeg vil ALDRIG købe en pistol!

Joans - Jeg forstår dine venners frustrationer! Men jeg ville virkelig gennemtænke alle muligheder, også de mere fantasifulde/kreative af slagsen.

Storm P levede ikke forgæves - jeg ville sætte mig for, at tage "rø..." på alt og alle ved at lave et effektivt forsvar af min forretning.

Hvilken udvej er der ellers?

Pøj pøj med opgaven!

Hanne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-08-08 10:52

Ja, lad os også bare få USA´ske tilstande hvor lærerne på skoler i visse stater er begyndt at bevæbne sig, helt lovligt.

Så får vi også moderne film fra Det Vilde Vesten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 11:02

Citat
Ja, lad os også bare få USA´ske tilstande hvor lærerne på skoler i visse stater er begyndt at bevæbne sig, helt lovligt.
NEJ TAKog må vi så håbe på bedring på det område.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-08 11:11

Jeg bryder mig ikke om den musik min nabo spiller på sit stereoanlæg. Derfor skruer jeg op for mit eget. Da min nabo ikke ka' li' min musik, så skruer han op for sin. Det ødelægger min musikoplevelse, så jeg køber et par større højttalere. Nu kan jeg så spille højere. Nabo'en køber en større forstærker og en sub-woofer, så nu har jeg aftalt med Rolling Stones, at de kommer og giver koncert på min altan. Så ka' han lære det ka' han

Hvor ska' vi hen ...du?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-08 11:21

Hvordan får man ram på en MOLEKYLE, er de ikke ret små?
En løsning på problemet, er at installere nogle tågekanoner, som skal aktiveres så tidligt i forløbet, det skaber forvirring hos overfaldsmanden, og man er kommet langt med et sådant arrangement.
En anden mulihed, som jeg har set, et små dysser, der sprøjter farvestof på gerningsmanden, så han er lettere at kende i bybilledet, når han flygter.

Ellers må man bruge det samme middel, som pigerne, når de skal i byen. En spray hårlak, er et godt pasiviseringsmiddel!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-08 12:04

severino -> Tågehorn? Næeh.. sirener du:

http://www.civildefensemuseum.com/sirens.html

Dét ska' sku' nok vække opmærksomhed ..og jage en evt. gerningskvinde på flugt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 12:21

naaaaaaaah molo - jeg tror nu severino mener t å g e k a n o n i bogstavelig forstand

eks. her: (vilkårligt)

http://www.alarm-og-sikring.dk/produkter_9.asp

røg og tågekanoner er faktisk ret så modbydelige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 12:29

indbrud og røveri er aldrig rart for nogen

en butik med varer der er let omsættelige BØR for egen skyld have overvågning - både for egen skyld og forsikringen (der jo skal dække - forsikringen nedsættes en del efter installation at elektronisk overvågning osv) - og det skal være via en stats autoriseret vagtcentral med overførsel til dem (der er mange af dem men ikke alle har en kontrolcentral med overførsel)
- de er til gengæld sammen med forsikringen de bedste til at rådgive også.

Jeg formoder her at kiosk = der handles med tobak og spiritus osv ???

så svaret omkring pistolen - NOPE

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 24-08-08 13:50

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-08 14:17

Næmmerlig severino

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 14:26

Hvornår var det at vi skulle til Stones koncert.
ses.

Kommentar
Fra : molokyle