/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstarter meget tit
Fra : Doros
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 23-08-08 18:54

Hej

Har en cemputer som genstarter meget tit, hvis man er på hele dagen genstarter den ca. 10 gange på en dag?.

Gode forslag ønskes!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-08 18:59

Det kan være varme, prøv at tage side beklædningen af og støvsuge eller blæse støvet ud, pas på ikke at kortslutte noget og brug gerne en plastik mundstykke til støvsugeren.
Det kan også være virus, der kan være flere muligheder, kom med lidt flere detaljer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 19:00

Gå i bios og disable genstart ved fejl.....

Så for du da at vide HVORFOR den vil genstarte....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-08-08 19:08

Det samme som de skrev...

Sikkert fordi den bliver for varm og derfor genstarter/slukker for at beskytte sig cpuen.
Så der er sikkert en masse støv og snart eller blæseren køler ikke nok.
Så skild lortet af og kig på om blæseren drejer rigtig rundt både den på cpuen og den i strømforsyningen.

Kan selvfølge også være dit software altså programmerne men check det med andet først.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-08-08 21:51

Brug ALDRIG en støvsuger til at gøre din pc ren med. To af mine venner kunne ikke starte deres pc efter de havde haft en støvsuger inde i den, så lad være med det. Bare for en sikkerheds skyld.

Brug istedet trykluft, og blæs maskinen godt igennem, især blæserne.

//Kettedk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-08 23:41

Hold en finger på blæserne før og mens du blæser, så de ikke kører helt vildt rundt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-08 12:29

Genstart kan forhindres med kommandoen: Start -> Kør; Skriv: shutdown –a

Denne kommando benyttes f.eks. hvis genstarten skyldes ormen Sasser og man skal 'rense' sin pc.

Du har vel tjekket om du evt. skulle være inficeret med denne virus?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 12:55

KAN være pga malware så mit råd =

få din maskine checket - opret dig gratis her

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål i kategorien runscanner forum

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 13:03
Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 200 point
Dato : 24-08-08 13:06

Prøv at lave en sfc /scannow der er garanteret ødelagte/forsvundet systemfiler..

Gå i kontrolpanel/Udseende og temaer/mappeindstillinger/Vis/fjern markeringen i Skjul beskyttede operativsystemfiler/Skjel filtypenavne for kendte filtyper/
Sæt markering i: Vis skjulte filer og mapper

Find din styresytems CD frem Windows XP, sæt den i et drev og når den starter op, så tryk på afslut. Så ligger og er klar til at blive brugt, når du går ind i kør og skriver:

sfc /scannow og trykker ok, så vil den kontrollere dine systemfiler. Der forsvinder/eller bliver ødelagt nogle hen ad vejen.

Når den er færdig og du har genstartet så installerer SP3 igen, for der mangler garanteret også nogle filer derfra.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 26-08-08 19:28

Hej Jeg har renset for støv, tjekket virus, tojaner - men den genstarter stadig. Jeg arbejder videre på sagen.

Jeg vender tilbage med svar - forløbig tak for de gode råd.

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 02-09-08 20:29

Tak for svaret axelbjarne.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-09-08 21:10

Tak selv...

mvh.
axelbjarne