/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista gendannelse problem..
Fra : bimbobo2
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 23-08-08 15:09

Hej,
dengang jeg installerede Vista tog jeg en "sikkerhedskopi" af hele harddisk og gemte det på en ekstern harddisk.
Det var kun Vista, SP1 og alle andre windows opdateringer, ikke andet.

I dag to jeg også en sikkerhedskopi af harddisken igen med alle de programmer jeg bruger dagligt.

Hvis jeg forsøger at gendanne den allerførste kopi kan jeg ikke.
Vista DVD giver mig kun mulighed for at gendanne den kopi jeg tog i dag.
Men på den eksterne harddisk er begge kopier gemt i samme stand Vista gjorde selv....

Alt i min PC er up to date....
Det ser ud at andre har samme problem i mange forummer, men jeg fandt ingen løsning i Google...

Er der nogen som kan hjælpe?
Mvh

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-08-08 15:30
Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 15:42

Tak for linkene...

Link 1 og 3 hjælper ikke.
Link2 er decideret forkert..! undskyld efter jeg klikker på kommandoprompt hvor finder jeg:

"2. Klik på Slå Windows-funktioner til eller fra i den venstre rude. Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.

3. Marker afkrydsningsfeltet ud for Administration af flytbare lagermedier for at aktivere funktionen, og klik derefter på OK."

Problemet er ikke hvordan man gør det... men hvorfor det første image ikker er set men kun den fra i dag er available..

Tak

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 15:42

Jeg har slået UAC fra og skal ikke angive admin kode....

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 15:47

HVAD kalder du sikkerhedskopi....

Er det gendannelsespunkter - backup (hvilket program) - image eller hvad....

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 16:07

Jeg brugte Vista's egen "sikkerhedskopier computer" og ikke "sikkerhedkopier filerne"

Så jeg tog kopi af hele harddisk, med C og D partioner... alt
Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 16:17

Citat
sikkerhedskopier computer

HVOR finder du den

Programmer kan IKKE sikkerhedskopieres....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 16:20

Guiden Sikkerhedskopier filer sikkerhedskopierer de mest almindelige filtyper. Følgende filer medtages ikke:

Systemfiler (de filer, som Windows skal bruge for at kunne køre).

Programfiler.

Filer, der er gemt på harddiske, der er formateret ved hjælp af FAT-filsystemet.

Webbaseret e-mail, der ikke er gemt på din harddisk.

Filer i papirkurven.

Midlertidige filer.

Brugerprofilindstillinger.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 16:24

Det finder jeg her....

http://peecee.dk/upload/view/128316

Og det tage alt.. alle programmer, kommaer og punkter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 16:57

Tja...

Det er IKKE en menumulighed jeg har....

Men det skyldes måske det er en anden version af Vista.....

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 17:03

Jeg har Ultimate...
Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 17:13

Tilsyneladende er det så opbygget så det KUN er sidst gemte der kan gendannes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 17:15

Klik på hjælpen - der må stå hvis der er andre muligheder....

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 17:18

nej jeg kan fakstisk gendanne 2 hvis jeg tager koi med kort mellemrum..
Men den allerførste, jeg tog lige efter Vista installationen vil ikke læses..

Jeg regnede med at kunne bruge for at "genskabe" en frisk kopi... da jeg ikke har ny hardware i Pcen.. Jeg håber at andre med Ultimate kan hjælpe.
Tak Refi

Mvh

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-08-08 18:25
Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-08-08 18:43

tak for linkene...
Jeg er selv IT supporter, så det er ikke fordi jeg ikke kan "bruge" Vista...eller en PC

Mit eneste problem er, at jeg har 2 sikkerhedskopier, men Vista gendannelse kun kan se den ene.

Alt andet "ved jeg"... De to kopier af den fulde PC er taget på samme måde, bare med forskellige dato..
En fra 04.05.08 og en i dag.
Den fra i dag er OK, den ældre er også på den eksterne harddisk men "systemgendannelse" ser den ikke.
That's it.

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 18:53

Som sagt er det dikkert bygget op så det KUN er den seneste der kan gendannes....

Hvis ikke du skal bruge den "nye" så prøv at slette den......

Muligt Vista SÅ kan den gamle....

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 31-08-08 09:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål..

Tak til alle...