/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Audacity
Fra : ipbirk
Vist : 802 gange
150 point
Dato : 23-08-08 10:35

Hej
Jeg har fået et0 mikrofonproblem med Audacity, der kommer ingen lyd ind, jeg har mener jeg har været det hele igennem under lydenheder, det mærkelige er at hvis jeg kører Audacity på min bærbare hvor skærmen har indbygget mikrofon så er der ingen problemer, jeg har checket min mikrofon og den fungerer, og under enhedhåndtering er der ingen gule advarsler.
Er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-08-08 17:54

Er du sikker på at mikrofonen sidder i det rigtige stik. Der er sommetider også en line-in indgang på stationær computere. Nu siger du godt nok du har været det hele igennem. Men for at være sikker så skal du åbne lydstyrke på din com og så trykke indstillinger -> egenskaber ->så marker indspilling-> så ok -> så tryk vælg ved mikrofon.. Under afspilning skal du søge for at feltt "slå fra" ikke er markeret under mikrofon.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 25-08-08 09:16

til boibobo
Ja jeg har forsøgt det du beskriver, men uden positiv resultat

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 25-08-08 11:18

Er det kun i Audacity at mikrofonen ikke virker eller er det også i de andre programmer. For så ku det tyde på at der er noget i vejen med lydkortet. Har du prøvet at sætte mikrofonen til din bærbar? Så kan du jo tjekke om det er mikrofonen der er noget i vejen med. For du ved jo at din bærbar virker med den indbyggede mic

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 29-08-08 10:25

Hej igen
Nu har jeg forsøgt med forskelligge mikrofoner, og de fungerer alle på min bærbar. Jeg tror ikke det er lydkortet på min stationære Pc, idet jeg sagtens kan spille musik på den.
Er der nogen der har andre ide'er??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 14:31

Ideerne begrænser sig jo til at du må have opsat noget forkert (uanset hvor meget du har tjekket)

Så forkert opsætning
eller
Microfonstikket er i udu...

Der er ikke andre muligheder....

Det er vel ikke sådan at du har sat ANDET lydkort i men micro stadig bruger f.eks. det indbyggede ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-08 01:35

Du må lige ind og tjekke at mikrofonen er slået til, Kontrolpanel - Lyde og lydenheder - fanen Lydstyrke, der klikker du på Avanceret, klik så på Indstillinger og på Egenskaber, der er så mindst 2 muligheder afhængdig af hvilken lydkort du har, enten kan du i linjen Mixerenhed vælge mellem Input og Output, der vælger du Input, eller du skal flytte prikken fra Afspilning til Indspilning, der skal være markering både ud for Indspilning og Lydstyrke til mikrofon og gerne flere, klik så OK, der må ikke være markering under Indspilning eller Mikrofon.
Under Afspilning kan mikrofonen også være vist og må selvfølgelig heller ikke være slået fra der