/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tomgangs-skruen på Puch Maxi..
Fra : Gucci1704
Vist : 4105 gange
100 point
Dato : 22-08-08 21:38

Hej.

Jeg har lige skiftet karburator på min Puch Maxi.
Det er en original. ( brugt
Men der sker intet, når jeg justerer på tomgangs-skruen. Man hører hverken omdrejninger gå op eller ned... hvorfor ? Kan det være noget m nålen ?

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-08-08 22:01

på en maxi er der ikke tomgangsskruen den med fjederen på.
Det er justering af blandingsforhold. Den giver kun forskel for alvor ved max hastighed og max belastning.
vh ben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-08 22:17

Tomgangsskrue til firkantet karburator:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2043930061&n=1709621276&pn=1709622501

Er det en rund karburator kan du stille på gaskablet

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-08-08 00:35

Du kan også få en speciel ekstra studs til indsugningen og så sætte em Puch ms kaburator på med indstillelig strålespids(så den kan stilles helt ren uden at firtakte) og m.tomgangsskrue samt justerer tomgang på kabel

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 23-08-08 07:50

Det er en rund karburator. Troede helt bestemt at det er en tomgangs-skrue,- men selvfølgelig skal man heller ikke gøre sig for påståelig..
Jeg tænker på skruen med fjeder på, som sidder på den ene side af karburatoren.
Hvis det er en skrue, der sorterer blandingsforhold, som benjamin skriver, hvad er det så for et blandingsforhold du mener ?
Sunowich,- jeg havde ikke tænkt på det med ms karburator, da jeg ikke helt ved, hvad det er for en, men ideen er der ikke noget galt med.
Hvilken studs er det du tænker på ?, eller rettere, fra hvilken model er det ?

Gucci

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-08 14:36

Det er sådan en lille studsforlænger til bing kaburatoren for at den sidder lige på en maxi daindsugningshullet er vandret På en Ms er indsugningshullet næsten 45 grader så derfor det lille studsstykke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-08-08 17:41

For mig lyder det som om du skruer på den forkerte skrue.

Den er markeret med nummer 14 på denne tegning:
http://www.mopedarmy.com/mediawiki/images/7/79/Bingcarbparts.JPG

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-08-08 18:11

Skrue til blandingsforholdet er luft benzin ved maximal ydelsen.
Sæ dig op på dyret og når du køre for "fuld hane" justere du den til den går bedst. Det er meget let at høre om den firtakter eller kvæles.

vh Ben

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 24-08-08 08:57

Hvis gaskablet er strammet for meget, løfter den spjældet så meget at tomgangsskruen ikke har nogen virkning. Og tomgangsskruen er der med fjeder, den anden er strålespidsen.

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 14-10-08 15:10

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-10-08 18:26

Takker og Bukker