/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mistet mit e drev
Fra : TulleTrik
Vist : 603 gange
20 point
Dato : 22-08-08 21:09

Hej på kandu.Kan nogen hjælpe mig. Jeg kan ikke inde mit e drev.Har kørt systemgendandelse.Bruer Xp .
Jeg kan desværre ikke tilbyde ret mange point, da jeg først er meldt ind for 5 minutter siden.Den der hjælper mig, skal jeg nok tnke på når jeg får samlet flere point sammen.
VH tulle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:20

Citat
Jeg kan ikke inde mit e drev

Du må lige forklare HVAD du mener...

Og HVAD er dit E-drev...

Partition eller cd/dvd-drev.....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:20

Hvad mener du med e: drev , snakker vi harddisk, cd eller dvd.??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:20

Nå det er nok bare et F der mangler

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:20

refi gå nu i seng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:22

Hjælper ikke - der er fjernbetjening...

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:23

Jeg har en ekstra harddisk (E) i, hvor jeg gemmer alt bortset fra programmerne, de ligger på C drev -

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:24

Gå ind i denne computer og se om den ligger der,

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:24

Har jeg prøvet

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:25

Har du prøvet at gå ind i søg og skrive E:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:26

Du må lige præcisere fejlen lidt mere....

Er det pludseligt sket - er det en EXTERN

Er det USB-disk osv....

Lidt flere oplysninger . Tak...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:28

Ligeledes styresystem (xp eller vista) og filsystem (fat32 eller ntfs)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:29

Og størrelsen på skærmen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:30

Sorry refi

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:32

Der er installeret 2 harddske i pc'en med bogstaverne C og E, hvor der også står "lager" efter E.
I tirsdags gemte jeg en opgave på e-drevet, så det fungerede det hele.
Det er ikke en usb disk.

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:33

Når jeg går ind i søg og skriver E: - henviser den til en enhed, der ikke er tilgængelig

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:35

Windows XP samt ntfs - og en mega stor fladskærm

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:37

Har du prøvet at søge efter opgavens navn. Har du f.eks prøvet at køre diskoprydning for at se om den evt. står der.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:39

Er ikke klar over om det vil hjælpe at systemgendanne, men det kan da prøves du kan altid lave det om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:40

Tjek lige om et stik er faldet af.....

Det lyder sådan...

Er det IDE diske eller SATA ?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:40

Enheden kan have skiftet navn se i denne computer

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:41

Systemgendannelsen hjalp ikke. Har søgt efter opgaven, stien kunne ikke findes

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:42

Det er som refi siger, ellers skal vi måske ind i bios, men det er sidste udvej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:42

Citat
henviser den til en enhed, der ikke er tilgængelig

Har du andet koblet på den maskine ??

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:42

Super ide, men det der med at skille mit "legetøj" ad, må jeg vist have folk til. Det vil blive min søde fars fornemmeste opgave i morgen. Tak for alle ideerne

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:44

Jeps, der er MØJ koplet til. Skærm, scanner, printer, diktafon, labelprinter mus mv.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 22-08-08 21:44

Ja nogen må jo have lagt harddisken i

Kører de begge på samme IDE kabel kan det selvfølgelig også være defekt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:46

Prøv lige at fjerne ALT externt.....

Det kunne være "ged" i dine drevbogstaver..... (måske diktafonen - den har vel et bogstav....)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:48

Hvis du i stifinder har flere drev - prøv lige dem alle....

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:48

Nemli Refi - jeg har ikke en dyt forstand på at reparere - jeg er vist for meget pilfingret til sådan noget.

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:50

Alle de der før omtalte ting er koblet sammen via usb både her og der og alle vegne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:50

Ja så skal man ikke pille for meget....

Men prøv bare de "åbenlyse" ting inden I skiller den ad...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:51

Citat
via usb både her og der og alle vegne

SÅ mange USBer har du heller ikke PÅ maskinen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-08 21:51

Kan du se den i Diskhåndtering?
Tryk Start>Kør og skriv diskmgmt.msc tryk OK

Hvis du kan, kan du højreklikke på enheden og redigerer drevbogstav

mvh klaudi

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:52

Foreløbigt tak for hjælpen. for at gøre mere i aften. Sov godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:53

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 22-08-08 21:55

Tjekkede lige i diskhåndteringen, der er kun een harddisk - og det er desværre C, og altså ikke den jeg mangler.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-08 21:58

Det noe skidt, frem med værktøjet i morgen og tjek kabler

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:59

Ergo LØS/DEFEKT forbindelse

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 22:12

nattenat

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 23-08-08 08:39

PRØV lige inden du skiller hele maskinen ad og se om den finder den i bios under opstarten gør den det er der jo ikke nogen grund til DET

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-08 09:00

I slukket tilstand.

Hvis du har en masse USB ting siddende, så pil det fra.
start comp og kig i stifinder om den er der.
Evt. lige en genstart.

I slukket tilstand.

Når venstre side er taget af, sidder der to stik på hver af dine harddieske og de skal måske skubbes på plads.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-08-08 09:42

Lyder som om din BIOS er blevet null-stillet og den ekstra hardisk sad på en ekstra RAID/IDE interface.
Det der kan ske er så BIOS går tilbage til RAID mode mens disken ikke er brugt som RAID disk hvorfor den forsvinder, og da du ikke har "brugt" RAID funktionen har du ingen RAID driver hvorfor der ikke dukker en "NY" tom disk op i diskhånteringen.
Det bedste du kan gør er at få fat i den person som har installeret disken for dig, som så kan sætter indstillingerne igen i BIOS, så burde du få dit drev-e igen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-08-08 09:46

Installer dette program
http://pc-stuff.dk/everest.htm
det er et program der viser alt der er installeret på din putter. Viser den ikke dit manglende drev, så har du muligvis en løs forbindelse eller har slået den fra

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 23-08-08 12:29

Kommentar fra Tulles gamle far (jeg er ikke gammel, bare ældre end hende).E-drevet står for hendes slave hd..C for master drevet.Der er ingen af disse 2 hd, som er delt?.
I går kunne hun ikke komme i kontakt med e-drevet.Uden hendes viden gik jeg ind på hendes pc, og oprettede hende som Kandu bruger. Det var mig der stillede spørgsmålet for hende. Her var årsagen til STAVEFEJLENE. Er forøvrigt selv Kandu bruger.
Da de gode råd begyndte at rulle ind, tog jeg hjem. Hun skulle selv prøve at bruge Kandu. Jeg sad hjemme og fulgte med .
Til sagens kerne:
Da jeg startede pc i dag, fejlede den ikke noget. E-drevet var der igen. Nu har jeg givet den en HOVEDRENGØRING.Også instaleret servicepak 3.
Da jeg ikke ved hvad der har været i vejen med den, må hun selv finde ud af hvem der skal have alle hendes 20 point.Den del af KANDU, skal hun også lære.
Men et stort tak til jer alle, som kom med gode råd.
MVH tulles far.
PS. Hun er ikke hjemme, men når hun kommer, presser jeg hende for 20 smøger. Ttror hun bliver glad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-08 12:54

Det er nok den store cyperfe som har hjulpet...........................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 13:18

Løse forbindelser

Godkendelse af svar
Fra : TulleTrik

Dato : 26-08-08 15:47

Tak for svaret refi.
Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad det var der skete med det drev, men måske har "pc-nissen" været her - drevet er i alle fald tilbage på sin plads.
Også tak til Stig for bsvarelserne og hjælpen.
Fortsat god dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-08 16:05

Selv tak....

Men tjek nu lige de forbindelser....

Sidder noget løs kan du hurtigt gå galt igen....