/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvor mange forskellige piller
Fra : BjornJ
Vist : 1017 gange
100 point
Dato : 22-08-08 18:23

Hvor mange forskellige piller skal man tage før ens egen læge ikke har styr på hvordan de indbyrdes påvirker hinanden.
Min midicinmand gennem mere end 20 år jeg igen ordineret et par ekstra piller. Nu er jeg opp på 11 forskellige.
Jeg har engang været oppe på 13, men da var "systemet" også lige ved at få held med at slå mig ihjel.
Til mit hel kom jeg til en anden der kunne se den var gal, og han reducerede til 6 og jeg overlevede.
Er der et sted hvor man kan få foretaget en uvildig gennemgang af alle de piller der gennem årene bliver føget til det daglige forbrug?

Bjørn

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 18:29

slå de enkelte piller op på http://www.medicin.dk/(pwjofu55qakjfx45wer3keyv)/show.aspx - og se hvad der står om interaktion(om medicine bliver påvirket af anden medicin)

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 22-08-08 18:29

hospitalet måske

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 18:32

det bør man altid gøre. - jeg gør det altid, hvis jeg får ny medicin - da jeg ofte har oplevet, at lægen har udskrevet medicin der ikke kan bruges sammen med den faste medicin jeg får. desværre! lægen tjekker det ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 18:34

Nu skal du jo ikke sidde her og ødelægge den fine fortjeneste for medicinfabrikanterne.

Og jeg tror ikke på at en almindelige læge har styr på, om de forskellige piller kan genere resultatet for de andre. Der står ganske vist om kombinationer af forskellige piller - men vist ikke om så mange som du indtager.

Jeg får selv nogle maravan (blodfortyndere) og en hjertemagnyl hver dag.
To læger på Helev hospital er uenige om det er godt eller ikke godt med den sammensætning.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-08-08 18:35

Hej med dig.
Citat
Jeg har engang været oppe på 13, men da var "systemet" også lige ved at få held med at slå mig ihjel.

Bestil en tid hos din læge.
Put hele lortet i en bærepose og tag det med op til han/hende.
Spørg hvad f... du får det for og om der ikke kan rydes ud i det !!!
Alt efter hvad du får kan bivirkningerne blive forværret af ander piller og det hele kan ende meget galt .
Gør det hellere på mandag end på tirsdag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 18:37

Det skal du kunne her

http://www.medicinkombination.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 18:46

Hold nu op med selv at "lege" læger.....

Er du utryg ved din egen læge - skifter du....

Jeg har MEGET svært ved at tro at en læge blot udsteder recepter på 13 forskellige produkter uden at vide HVAD han/hun har med at gøre....

Mon ikke du trænger til indlæggelse - du må være MEGET syg....

Men det er vel ikke forskellige du får til at udskrive dem ????

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 18:47

til eyvind
overlægen på koagulationslaboratoriet i gentofte(hvor man får kurser i selvstyrende behandling) siger at kombinationen af maravan og hjertemagnyl sænker risikoen for blodpropper. de almindelige læger ved ikke så meget om blodfortyndende behandling

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 18:49

Refi... jeg tror ikke lægemiddelstyrelsen laver den hjemmeside for at generer borgerne.

http://www.medicinkombination.dk/

Og jow, du kan tro lægerne godt kan sove i timen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-08 18:54

Citat
Hvor mange forskellige piller skal man tage før ens egen læge ikke har styr på hvordan de indbyrdes påvirker hinanden

Måske kun to, såfremt lægen ikke er obs på hvad personen får i forvejen, eller om han er en af dem, der siger, at indlægssedler skal man ikke læse, for så får man det dårligt af at læse om evt. bivirkninger.

Men 11 forskellige, det er mange...men jeg har da oplevet en der fik 29 stk. om dagen

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 19:01

Jamen, jamen, jamen jeg kan jo ikke overskue det. jeg kender siden Norsted1 henviser til og har skrevet det ind jeg fik før tillæget på to piller jeg fik idag. Nu vil jeg prøve at skrive de to nye ind.
Eyvind: Jeg får som du, Maravan og Hjertemagnyl, oven i får jeg, Plavix som vist også er blodfortyndende.
piaskov: Jeg har lige været hos lægen i dag, at han bare giver mig nogle flere piller er det der får mig til at fortvivle.

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 19:02

Det var 2 læger på Herlev hospital som er uenige.
Hos mig har det været propper i ben og nogle gange i lungerne.
Den ene gang var det så heldigt at ske på hospitalet så jeg starks kunne få en "stromboli" hedder det vist .......................

Jeg ved godt at hjertemagnylen er for at undgå prop i hjertet og fortynderen er for at undgå blodets evne til ar størkne for kraftigt.

Så jeg er da yderst tilfreds med min medicin.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:05

Citat
Refi... jeg tror ikke lægemiddelstyrelsen laver den hjemmeside for at generer borgerne.

nej - det var heller ikke møntet på hjemmesiden som naturligvis er beregnet til at bruge

Citat
da jeg ofte har oplevet, at lægen har udskrevet medicin der ikke kan bruges sammen med den faste medicin jeg får. desværre! lægen tjekker det ikke

Noget sådant foregår "forhåbentlig" IKKE....

Der skal ikke mange gentagelser til før autorisationen bliver inddraget...

Med mindre du skifter læge hver anden dag så de ikke kan nå det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-08 19:10

Citat
Noget sådant foregår "forhåbentlig" IKKE....
JO for f***** gør det så - desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:11

Citat
Jeg har lige været hos lægen i dag, at han bare giver mig nogle flere piller er det der får mig til at fortvivle.

Det må være i stedet for ANDRE (som du så åbenbart tager videre)....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 19:14

Refi:
Jeg har jo nettop opgivet at lege læge selv ved at prøve at finde ud af pillernes indbyrdes virkning.
Du anbefaler indlæggelse! jeg har lige været indlagt, udskrevet 25/7.
Den gang jeg kom op på 13 piller var efter en indlæggelse. Jeg kunne mærke den var gal og gik til min egen læge der ikke mente at han kunne fjerne piller der var ordineret af sygehuset.
Senere viste det sig at der var foretaget en fejlmåling.
De enneste der udskriver piller er sygehuset, og min læge som er gensidigt orienteret om hvad jeg får.
[B]Det jeg erfterlyser er et sted hvor jeg kan få gennemgået mit pilleforbrug og eventuelt få fjernet nogen af dem.[/B]Jeg får ikke nogen til at skrive piller ud, jeg hader piller, og har aldrig taget nogen før jeg kom ind i systemet.
Ikke engang en hvedpine- eller søsyge pille har jeg taget,

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:17

Ingen skal bilde mig ind at en praktiserende læge udskriver TRETTEN preparater samtidig uden de f.eks. er ordineret fra et sygehus i EN BESTEMT behandlingsproces....

En praktiserende læge vil ALDRIG kunne konstatere problemet på den måde og ville for længst have sendt dig på sygehus....

Men er de ni af præparaterne "kalktabletter" er problemet selvfølgelig ikke så stort....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-08 19:18

to forskellige er nok

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 19:19

refi du er naiv - hvis man har mere end en sygdom, sker det hele tiden - både på hospitalet og hos egen læge - man skal selv være vågen. jeg tror ikke der er mange der henvender sig til sundhedsstyrelsen når der sker fejl. og du siger: Der skal ikke mange gentagelser til før autorisationen bliver inddraget. det skal der netop, selv når folk dør af fejlmedicinering får lægen blot en advarsel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:26

Citat
Den gang jeg kom op på 13 piller var efter en indlæggelse

Se det forklarer jo problemet

Citat
Det jeg erfterlyser er et sted hvor jeg kan få gennemgået mit pilleforbrug og eventuelt få fjernet nogen af dem

Det gør du ved at kontakte læge eller sygehus (alt efter HVEM der står for bdehandlingen)

Citat
jeg hader piller, og har aldrig taget nogen før jeg kom ind i systemet.

Godt

Citat
Jeg kunne mærke den var gal og gik til min egen læge der ikke mente at han kunne fjerne piller der var ordineret af sygehuset

FULDSTÆNDIG korrekt - det MÅ han ikke

Citat
De enneste der udskriver piller er sygehuset, og min læge som er gensidigt orienteret om hvad jeg får

Så er de fleste af dem nok også kun i en kortere periode...

Citat
JO for f***** gør det så - desværre

Så er der kun at ANMELDE vedkommede

Bevares - fejl kan forekomme - men IKKE GENTAGNE fejl.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 19:27

Refi - den var under bæltestedet.
BjornJ kan jo netop ikke fordrage at tage piller uden det absolut er nødvendigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 19:29

Altså denne:
Men er de ni af præparaterne "kalktabletter" er problemet selvfølgelig ikke så stort....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 19:29

det er ikke mere end 1 til 2 år siden, at man fandt ud af, at en stor del beboere på forskellige plejehjem var medicinforgiftede, på pga. at læger bare udskrev ny medecin uden at tjekke hvad patienten fik i forvejen. og de læger kom ikke til at stå til regnskab. der dør ca. 500 mennesker om året pga fejlbehandling, hvor af de fleste af de 500 er fejlmedicinering

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-08 19:30

Citat
Bevares - fejl kan forekomme - men IKKE GENTAGNE fejl.....
nej det skulle man mene men det er nu engang fakta.

klage over en læge - høh - for mange har det rigtig mange dårlige eftervirkninger( orker ikke at skrive stil om det) - men ja man SKAL sq så !

BjørnJ...... har du fået - eller tænkt på at få en second opinion af en specialist ?????? Det skal i så fald være en - eller flere - der ikke er bekendt med dig - men selvfølgelig med din sygehistorie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:30

Citat
refi du er naiv - hvis man har mere end en sygdom, sker det hele tiden

Citat
selv når folk dør af fejlmedicinering får lægen blot en advarsel

Kan du ikke lige komme med et eksempel på det

Tror det du hentyder til er når det en SJÆLDEN gang sker på et sygehus, men der kan man som regel finde årsagen...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 19:31

Refi:

"Ingen skal bilde mig ind at en praktiserende læge udskriver TRETTEN preparater samtidig uden de f.eks. er ordineret fra et sygehus i EN BESTEMT behandlingsproces.... "

Jeg prøver ikke at bilde dig noget ind. Da jeg blev indlagt fik jeg, vist nok fem forskellige, og da jeg blev udskrevet fik jeg 13.

"En praktiserende læge vil ALDRIG kunne konstatere problemet på den måde og ville for længst have sendt dig på sygehus.... "

Jeg har som du haft tillid til lægerne, men den er ved at forsvinde.
Læger kan som alle lave fejl, men de har forbandet svært ved at indrømme dem.

"Men er de ni af præparaterne "kalktabletter" er problemet selvfølgelig ikke så stort..."
Jeg ved ikke om du prøver at antyde at jeg er hypokonder, og at det er kalktabletter lægen giver for at få mig ud af døren.

Sådan forholder det sig ikke.
I januar blev jeg sendt på sygehuset efter lang tids klagen. Efter undersøgelsen fik jeg tre balonner inden de sendte mig hjem. Det gør de ikke for at lukke munden på mig.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 19:34

Der sker fejlmedicinering på hospitaler hver dag året rundt.

Jeg kendte en der er ansat indenfor sygehusvæsenet, som omfandt en dims, som man kunne undgå fejlmedicinering, - han blev bedt om at holde sin mund - for selve sygehusvæsenet vil ikke indrømme at det sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:38

Citat
der dør ca. 500 mennesker om året pga fejlbehandling, hvor af de fleste af de 500 er fejlmedicinering

Hvor har du dog den slags oplysninger fra - Extra Bladet

Citat
BjornJ kan jo netop ikke fordrage at tage piller uden det absolut er nødvendigt

Den oplysning kom MEDENS jeg skev - beklager....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 19:40

meritdk:

"BjørnJ...... har du fået - eller tænkt på at få en second opinion af en specialist ?????? Det skal i så fald være en - eller flere - der ikke er bekendt med dig - men selvfølgelig med din sygehistorie. "

Det er sådan noget jeg tænker på.
Men hvad er en second opinion specialist?
Og hvor kommer jeg i kontakt med ham?

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 19:41

ok -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 19:49

Citat
second opinion specialist

en anden læges mening om dit medicinforbrug= helst en specialist

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:49

De ni - er kommenteret - vi taler "forbi" hinanden....

At det er sygehuset der har ordineret dem er også kommenteret....

Jeg kan jo kun kommentere det jeg læser INDEN jeg skriver - det der bliver skrevet mens jeg skriver kan jeg jo IKKE se...

Citat
I januar blev jeg sendt på sygehuset efter lang tids klagen. Efter undersøgelsen fik jeg tre balonner inden de sendte mig hjem. Det gør de ikke for at lukke munden på mig.

Se det forklarer jo mange ting - men det stod IKKE i det oprindelige spørgsmål....

Netop derfor er der INGEN her der kan svare dig på om du får det du PRÆCIS skal have....

Det kan KUN sygehuset (din egen læge kan så heller ikke hvis de er ordineret af sygehuset)

Men din læge kan orientere dig om HVORFOR du netop får det....

Og med hensyn til fejlmedicinering på sygehuse....

Jo det sker (sikkert hver dag) men næppe livstruende.
De største fejl sker ved renskrivning af journaler (fra diktafoner eller dårlig håndskrift) - gudskelov bliver de fleste fejl fundet af den der enten læser journalen eller giver medicinen Men det sker...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:51

Citat
en anden læges mening om dit medicinforbrug

Det vil du OGSÅ kunne få på sygehuset - læger er IKKE altid enige - og slet ikke specialister, men de taler sammen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 19:51

refi - du skriver: der dør ca. 500 mennesker om året pga fejlbehandling, hvor af de fleste af de 500 er fejlmedicinering

Hvor har du dog den slags oplysninger fra - Extra Bladet

nej det er tal fra sundhedsstyrelsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:55

Der mangler vist "lidt" oplysninger så

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 19:59

Aktiv/passiv dødshjælp foregår også på sygehusene hver dag

Men det skal lige med at de under alle omstændigheder ville være døde kort efter....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 19:59

Citat
Jo det sker (sikkert hver dag) men næppe livstruende
Jo, desværre

Undskyld BjørnJ,det er ikke for at gøre dig urolig.

Citat
Det kan KUN sygehuset (din egen læge kan så heller ikke hvis de er ordineret af sygehuset)

For to år siden, videresendte hospitalet alle oplysninger til alm. huslæge, gør de ikke længere det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:04

De kan i de fleste tilfælde SELV trække oplysningerne.....

P&T er jo ikke hvad de har været.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:05

Citat
Jo, desværre

Absolut malplaceret oplysning med mindre du kan dokumentere den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 20:09

Nej jeg kan ikke dokumenterer det, for jeg var så vågen at jeg flere gange selv fik det stoppet, men for hvem der ikke ved, hvad div. piller er og i hvilke mængder, er det noget nær umuligt.

Men da jeg kendte en der opfandt en dims til at minimerer fejlmedicineringer, ved jeg det ikke kun er mig der har oplevet det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:15

Der kan ALTID findes undtagelser der bekræfter reglen

Jeg er selv blevet fejlmedicineret da man i min journal havde skrevet at jeg IKKE tålte penicillin.....

Der var bare det ved det at det var kontraststof jeg ikke tålte - det opdagede man så da jeg VAR himlet - men dygtige læger "kender" kuren - så jeg er her da endnu

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 20:15

når det er offentliggjort statistik, at der dør ca. 500 mennesker om året af fejlbehandling hvor de fleste til fælde er fejlmedicinering, må det da være dokumentation nok!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:16

Kom dog med et link......

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 20:19

og refi så udover de 500 der dør, er der alle den der overlever med eller uden skader, så fejlprocenten er høj.
.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:24

Jeg gider ikke gentage mere....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 20:39

undskyld alle jeg jeg manglede et 0 det er 5000 mennesker der dør. - nedenstående er søgt på sundhedsstyrelsens hjemmeside

Fejlbehandling koster menneskeliv
Tue, 23 Jul 2002

Fejlbehandling koster op mod 5.000 danskere livet hvert år.
Det viser en analyse fra Patientklagenævnet. Elektroniske patientjournaler (EPJ) ville kunne effektivisere sygehusene og mindske muligheden for fejl. Godt nok bruger over 60 amter i øjeblikket EPJ, men ifølge Sundhedsstyrelsen kan mange af dem ikke kommunikere med hinanden. "Med EPJ har amterne ikke har været i stand til at blive enige om at arbejde sammen. I stedet har de spildt penge på at udvikle hver deres EPJ-systemer. Det er nu blevet til en lang række projekter til millioner, der kunne have været brugt mere effektivt", siger Erik Bonnerup fra Dansk Dataforening. Også Sundhedsstyrelsen er klar over problemet med uenighed blandt amter og sygehuse og understreger desuden, at et andet problem har været, at amterne hidtil har været tøvende overfor at investere de midler, som et landsdækkende EPJ-system koster.

Källa: Politiken
Netdoktor.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:51

Citat
Fejlbehandling koster op mod 5.000 danskere livet hvert år.

Det var jo medicinering vi talte om - ikke BEHANDLING

Det kan jo være et UTAL af ting....

Desuden er den "oplysning" 6 (seks) år gammel - dengang var der MANGE indkøringsproblemer med elektroniske journaler

Så den har INTET med medicinering at gøre...

De fleste af de dødsfald skyldes folk der IKKE er blevet behandlet for sygdomme lægen IKKE vidste de havde...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 21:02

desværre kan jeg ikke få linket til talene fra 2005 til at virke. men for ca ert år siden blev de nyeste tal offentliggjort og dr1 oplyste om det og talte med sundhedsstyrelsens direktør. medicinering er også behandling, og det fremgik i samtalen med shs´s direktør, at størstedelen er af de 5000 dødsfald skyldtes fejlmedicinering

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 21:05

dvs sige dødstallet ikke var blevet mindre i 2005.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:16

Nu nærmer vi os overdrevet....

Det du her taler om er kommunikationen mellem sygehus og praktiserende læge der ikke fungerer optimalt...

Der er IKKE tale om FORKERT medicin men UNDLADELSE af medicin (da lægen IKKE kendte til sygdommen).....

Så selvfølgelig skal patienten da give lægen ALLE de oplysninger han/hun overhovedet kan....

Men det er jo IKKE det der her er tale om da det er sygehuset der har ordineret det...

Tal kan læses og forståes på mange måder.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 21:26

refi.

"Netop derfor er der INGEN her der kan svare dig på om du får det du PRÆCIS skal have...."

Det er heller ikke det jeg spørge om!

Mit spørgsmål var:

Er der et sted hvor man kan få foretaget en uvildig gennemgang af alle de piller der gennem årene bliver føget til det daglige forbrug?

Jeg har bevist undlat min sygehistorie, for den er lang og kedelig.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 21:36

Citat
en uvildig gennemgang

Jamen det har du da fået link til forlængst

Om du så kan "tyde" de oplysninger der gives der kan ingen her jo vide....

Tag "posen" med på sygehuset (de har jo ordineret) og bed om en forklaring.....

Kommer du ikke i den travleste tid skal de såmænd nok forklare dig HVAD de forskellige piller er til...

Din praktiserende læge kan også men vil sandsynligvis blot slå dem op i lægemiddelkataloget og svare dig derudfra...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 21:56

refi:
Jeg er da glad for linkene, men kan ikke tyde svarene for jeg vil som du skriver ikke lege læge.

Det er læge og sugehus der har ordineret pillerne så jeg får dem nok ikke til at sige at det er forkert.

Jeg har idag haft en diskusion med min læge, men han siger at jeg bare skal spise dem.

Jeg gentager!

Er der et sted hvor man kan få foretaget en uvildig gennemgang af alle de piller der gennem årene bliver føget til det daglige forbrug?

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-08-08 22:03

Jeg lukker tråden, den er blevet for lang!
Jeg vil lave en ny og stille et klare spørgsmål.

miritdk! Kan du ikke dukke op igen og fortælle hvordan jeg får kontakt til en second opinion specialist,
uden at formærme sygehuset og lægen.

Bjørn

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 22:03

refi, nu ved jeg ikke hvilke hospitaler du har dine erfaringer med, men de hospitaler jeg er tilknyttet, kan man ikke bare få en samtale med en læge. man skal som regel, hvis man går til kontrol, vente til den kontroltid man har. eller få en henvisning fra egen læge og så få tildelt en tid der ikke lige er om et par dage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 22:07

Citat
så jeg får dem nok ikke til at sige at det er forkert

Det er det sikkert heller ikke - men derfor kan du godt få en forklaring på HVAD de forskellige bevirker.

Citat
men han siger at jeg bare skal spise dem.

Skift ham ud

Nu kender jeg selvfølgelig IKKE jeres "personlige" forhold - der kunne jo være grunde til han siger som han gør....

Der er jo IKKE tale om en UVILDIG gennemgang af dine piller - alle læger skulle gerne kunne fortælle dig HVORFOR du får dem du gør - Og svarene skulle gerne være tilnærmelsesvis ENS....

Her er jo ikke tale om hvorvidt brugsens brød er bedre end føtex....

Piller har nu engang den funktion de skal have - virkningerne kan så være forskellige....

Og DER har sygehuset nok det bedste bud på netop DIN situation....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 22:08

måske kan man få apoteket til at gennemgå medicinen, for at se om flere slags medicin er givet for det samme, og om hvilke præparater der påvirker hinanden

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-08-08 22:10

så kan du gå til lægen med den viden du får fra apoteket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 22:14

Citat
man skal som regel, hvis man går til kontrol, vente til den kontroltid man har.

I DIN situation KAN du med næsten 100% sikkerhed få en hurtig tid til en samtale med en af de ansvarlige læger....

Det er jo DEM der har ordineret det....

Citat
måske kan man få apoteket til at gennemgå medicinen

Ikke nogen dum ide

Mere UVILDIG kan det vist ikke blive....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 22:21

Der er den mulighed, at du mod betaling kan henvende dig hos en af dig ukendt læge. og få
en second opinion specialist... second opinion (betyder at du får en udtalelse af en anden læge, og
hvis alle pillerne er for en og samme sygdom, så må tage fat i telefonbogen, og hører om du kan få en tid (du er nok gruppe 1 i sygesikringe, og skal bruge en henvisning fra egen læge, men hvis du selv betaler for konsultationen, så er det ikke umuligt at få en tid)

Hvis det skal være gratis, så er du nød til at henvende dig hos din læge, og bede om lægehenvisning, men jeg kan da godt være i tvivl om din egen læge vil give dig den??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-08 23:39

Citat
Det var jo medicinering vi talte om - ikke BEHANDLING

medicinering er også behandling !

vurdering af uvildig specialist behøver ikke at koste - men gør det som regel hvis ens egen læge ikke ser det nødvendigt (gør de sjældent hmpff) - men de SKAL give henvisning til speciallæge tilhørende den sygdom/ det symptom / den sygehistorie der er journalførst iflg hospital og lægens noter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 23:54

Citat
men de SKAL give henvisning til speciallæge tilhørende den sygdom/ det symptom / den sygehistorie der er journalførst iflg hospital og lægens noter.

Næ nej, ikke når man er i behandling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 10:49

Citat
medicinering er også behandling !

JA...

Men behandling dækker MEGET MERE end medicinering

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-08-08 16:11

nej refi - ofrest består en behandling af medicin. medicinsk behandling er nok den hyppist brugte behandling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 16:24

Vi lukker sygehusene og giver dem en stak piller med hjem

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-08-08 16:38

jamen refi - folk kommer på hospitalet og undersøgt, når man så ved hvad de fejler bliver de fleste udskrevet med medicin. der er trods alt ikke flest sygdomme der opereres for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 17:11

Citat
når man så ved hvad de fejler bliver de fleste udskrevet med medicin

Et supersamfund hvor ALT helbredes med medicin

Ønsketænkning...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-08-08 17:41

refi - du lyder uvidende om hvilke sygdomme der findes og hvad medicinbruges til. der findes utallige sygdomme hvor medicin er nødvendig for ikke at dø, eller for at sygdommen ikke forværres eller for at gøre tilværelsen for den syge udholdelig. jeg vil lige at nævne nogle få sygdomme der ikke kan helbredes, men hvor medicinen forhindrer død eller sinker sygdommen fremadskriden eller lindrer symptomerne: bindevævssygdomme der i blandt ledegigt, sukkersyge, visse hjertesygdomme, sclerose og rigtig mange andre. der ud over behandles så at sige alle infektionssygdomme med medicin.
du skriver: Et supersamfund hvor ALT helbredes med medicin.
NEJ det tror jeg ikke. men medicin kan ikke undværes. problemet er når medicin udskrives uden omtanke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 17:44

Citat
refi - du lyder uvidende om hvilke sygdomme der findes og hvad medicinbruges til.

Dagens 12ér

Jeg tvivler på du kan lære mig noget om medicin

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-08-08 17:54

- du skriver man kan nedlægge hospitalerne hvis der bare udskrives medicin! men hospitalerne bruges i høj grad til undersøgelser som den praktiserende læge ikke kan foretage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 17:59

Du "ævler rundt" i noget der INTET har med spørgsmålet at gøre.....

God Tur...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-08-08 18:17

Hvis jeg ævler, ævler du også, da jeg bare reagerer på det du skriver

Annuller spørgsmålet
Fra : BjornJ

Dato : 28-08-08 12:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Og så er tråden blevet alt for lang og uoverskuelig. Jeg har stillet et nyt spørgsmål om det samme, men smallere formuleret.

Bjørn