/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvor køber jeg dette stik?
Fra : goldeneye
Vist : 5255 gange
100 point
Dato : 22-08-08 14:54

Jeg søger et forlængerled i en flad udgave (skal passe til et fladt han-stik).
Jeg har kun kunnet finde et forlængerled i en rund udgave .... sådan et som i dette link
http://www.elvvs.dk/category.1897.article.26667
En butik fortalte at de ikke blev lavet længere i den flade udgave.
Passer det?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-08-08 14:57

Hej med dig.
Det kan du da købe hos en el forretning.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-08-08 14:58

Har været i bauhaus, silvan, jem & fix og bygma .... ingen har det.
Mener du at en el-forretning har de når de andre ikke har?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 22-08-08 14:59

Den butik der fortalte dig at det flade forlængerled ikke længere bliver fremstillet har helt ret.

Årsagen til dette er at kraven på de flade forlængerled alt for tit blev savet af fordi man skulle montere en rund stikprop i den.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-08-08 15:02

Findes der ikke en eller anden producent der stadig producerer sådan et stik?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 22-08-08 15:05

Goldeneye -> Nej, da det ikke længere kan opnå godkendelse er der ikke nogen der laver det.

Hvad skal du forresten bruge det til - de flade stikpropper passer udemærket i de runde forlængerled

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-08-08 15:09

Skal bruge det bag nogle reoler. Der er ikke plads til et rundt stik.
Men okay, så er der vel ingen vej udenom at lave noget fusk med nogle crimper eller sådan noget

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 22-08-08 16:04

Kan mellemleddet ikke ligge nede i soklen under reolen ???

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-08-08 16:11

Den du har på billed er med jord, køb en uden jord og den er måske flad

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 22-08-08 16:19

dr-dem-> Alle forlængerled er runde i dag, både med og uden jord - dem uden jord har somregel også et dummy-hul så stikpropper med jord kan stikkes ind i dem alligevel

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-08-08 16:25

så må du på loppemarket

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-08 16:30

Jeg har nogle liggende

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-08-08 16:39

har du prøvet hos Harald Nyborg

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-08-08 16:48

-> Teil .... vil du sælge nogle? Jeg skal bruge 2-3 stk.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 17:46

Disse stik er lige så eftertragtede som de gamle fatninger til pærer som havde to udgange til elstik, men de produceres altså ikke længere, men loppemarkeder du, de har dem. Og så lige Teil.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-08-08 18:01

Jeg har da også nogle liggende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-08 20:26

Flyt komoden
eller lav et hul på bagsiden, med plad til et sikkert/godkendt stik.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:13

Hva nu Teil vil du ikke sælge alligevel

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-08-08 08:14

Jeg har også nogle liggende, men de er ikke til salg.
Jeg foreslår at du gør, en af følgende ting, som ikke er direkte fusk:

1. Samler ledningerne bag reolen, med "Ledningsafbrydere" eller som nogle kalder dem "Genemgangsafbryder". Det er dem man plejer at sætte på en ledning, til at tænde og slukke en lampe med (nogle lamper er født med dem) De fylder ikke ret meget bag en reol (jeg vil tro mindre et fladt forlængerled, som du efterlyser) Du lader dem bare være tændt hele tiden.

2. Du udskifter de ledninger som det drejer sig om, så de får den rigtige længde. Nogle gange er dette hurtigt gjort, afhængi af hvad der er i den anden ende. Er det feks en radio eller et TV, kan man lave det triks, at man forkorter 220 volt ledningen op til 25 Cm. sætter en ny stikprop på, og så føre en forlængerledning op bag radioen, så samlingen ligger bag radioen (skjult) Her er der som regel mere plads, end nede bag reolen. Det har også den fordel, at hvis man skal have radioen eller TV'et ud, skal man ikke flytte hele reolen.

Blot et par foreslag.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-08-08 08:17

UPS der manglede lige noget:

Der står:
(jeg vil tro mindre et fladt forlængerled, som du efterlyser)

der skulle stå: (jeg vil tro mindre et fladt forlængerled, som du efterlyser, fylder mere)

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-08 18:56

Citat
Hva nu Teil vil du ikke sælge alligevel

Jeg har ikke sagt noget om at sælge ulovlige elkontakter.
Tænk hvis konen dør af et stød.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 24-08-08 18:26

Jeg er ikke så meget for at ødelægge de eksisterende stik på de apparater der skal have strøm.
Vil dybest set bare have et hanstik der passer til de hunstik .... længere er den ikke.
Har selvfølgelig tænkt på at gøre det på andre måder, men da bare dybt irriteret over at man ikke kan få sådan et stik i handlen mere.
Hvis nogle vil sælge de stik jeg efterlyser kan man skrive på hammerum[snabela]stofanet.dk

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 27-08-08 12:39

Siden 1. juni i år har det været tilladt at anvende stikkontakter og afbrydermateriel af fransk og belgisk type. Hvorvidt dette også gælder forlængerled og stikpropper er jeg dog i tvivl om - men jeg ved at man i frankrig kan købe flade forlængerled som du efterlyser.

http://www.e-catalogue.legrandelectric.com/e-catalogue_legrand/documents/pdf/E-CATADOC/EXPORT/feuillet4a_en/index.html
side 766...
Jeg har en sjov fornemmelse af dette indlæg nok skal kaste en del kommentarer af sig, det ser jeg frem til....
mvh
Peter..

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 30-08-08 09:36

ja .... nogle gange er verden en mærkelig størrelse.
Var i Ikea i går .... og der fandt jeg det stik jeg efterlyser .... som en del af en forlængerledning på 5 meter til 12,95 .... behøver jeg at sige at jeg købte mange

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 03-10-08 19:52

Husk at afslutte dit spørgsmål

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 05-10-08 17:50

-> Dansende_T

Lægger du et svar