/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Frokost i København
Fra : Guild
Vist : 1669 gange
100 point
Dato : 21-08-08 21:06

Skal køre/aflevere min søn til uddannelse i København. Og jeg/vi vil gerne afslutte med en god og hyggelig frokost i det indre København.
Tid: Lørdag den 23. august.
Det er efterhånden 10 år siden jeg sidst var i KBH, så der er sikkert sket en del siden? De "gamle" adresser eksisterer måske ikkie mere ... og nye spændende er nok kommet til.

Jeg giver gerne 1000 extra point til det helt rigtige svar (Når jeg er kommet hjem .. dvs starten af næste uge)
/PG

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-08-08 21:13

Til Guild

Prøv at se her om der er noget du kan bruge: http://www.aok.dk/

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-08 21:15

Hvor lyder det hyggeligt

Her på siden har du mulighed for at finde det helt rigtige spisested, der passer til din smag
http://www.aok.dk/restauranter-cafeer

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-08-08 21:18

Er det 10 år siden vil jeg anbefale dig at gå en tur ned gennem Nyhavn der er de mest fantastiske tilbud og samtidig noget at se på,
Jeg blev meget overrasket det var en tur vær

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-08-08 21:19

Tak .. indtil nu,
Jeg søger ikke "generelle" søgemaskiner ,, men DINE personlige oplevelser/henvisninger.
/pg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-08 21:20

Men derudover vil jeg gerne anbefale Restaurant Cassiopeia ved Planetariet. Dejlig mad - skøn beliggenhed med udsigt over Søerne. Vi holdt min fødselsdag der, for kort tid siden, og var meget tilfredse

http://www.restaurant-cassiopeia.dk/default.asp?side=1

Accepteret svar
Fra : swarn

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-08 21:25

Det skriver du jo ikke noget om, så må du Undskylde at vi kommer med ider, men jeg kender en god pølsevogn inde på rådhuspladsen du kan få adressen på.

Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-08 21:28

Hvis du vælger Cassiopeia, kan det jo evt kombineres med et besøg på Planetariet
http://www.tycho.dk/

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 21-08-08 21:29

Vil du gerne have en god traditionel frokost er der flere gode bud:

www.aamanns.dk (lækkert smørrebrød af de bedste råvarer)
www3.aok.dk/infosites/4921/1.html (kanal caféen - masser af dansk mad)
www.toldogsnaps.dk (lækker hjemmelavet mad og mange forskellige snaps)
www.restaurant-koefoed.dk (bornholmske specialiteter når det er bedst)

Er du mere til café mad er der også et par gode bud, men der er også en masse kedelige caféer med papmad... En af de bedre er www.cafedallevalle.dk

Bon apettit

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 21-08-08 21:37

Ja, Nyhavn kan være hyggelig - men også dyrt og dårlig kvalitet. Jeg har selv arbejdet på en af frokostrestauranterne der - adr!! Der ville jeg aldrig nogensinde spise!

Café Europa ved Storkespringvandet har også lækre retter - men er også ret dyrt... Men stor fordel at man kan sidde og studere de forbigående mennesker på Strøget
www.europa1989.dk

Hov, så er der da forresten også FIAT på Kongens Nytorv som er italiensk og ret lækkert. www.f-i-a-t.dk

Og skal det være spitzenklasse smørrebrød så er der: www.restaurantsanktannae.dk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-08-08 21:57

Prøv evt. Pasta Basta http://www.pastabasta.dk/menu.html

Vi har ofte benyttet deres frokosttilbud - prisen er fornuftig og de har en god/venlig betjening.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 21:58

Hej med dig/jer.
Først vil jeg da ønske jer en god tur.
Derefter vil jeg da anbefale jer at prøve Ida Davidsen . Hendes lange frokost spiseseddel er da ikke til at stå for
Og Store Kongensgade ligger hvor den altid har ligget
En dejlig tur på strøget bag efter , med en kop kaffe på en af de dejlige caffeer der ligger der.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-08 22:02

Kanalcafeen Frederiksholms kanal 18. Det laves ikke bedre.

Bordbestilling kan ske via kanal@cafeer.dk Tlf 3311 5770 Abent lørdag fra 10.30 - 16.00.

Men du er nok for sent ude på alle de gode steder God jagt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 22:17

Ida Davidsen

En gedigen traditionel frokost (Dansk smørrebrød) serveres efter min bedste overbevisning kun til topkarakterer ét sted. Nemlig:

1.) http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/cafe-sorgenfri
2.) http://www.mitkbh.dk/cafe-sorgenfri/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 22:20

Citat
serveres efter min bedste overbevisning

Smag og behag er forskellig molo

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 21-08-08 22:40

lige ved siden af rundetårn / kanslergade er der en meget dejlig vegatar restaurent der serverer spændende mad til rimelige priser - her vil I blive meget positivt overrasket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 22:50

Netop piaskov ..og når det er 10 år siden man har været i Køwenhawnstrup, så vil man garanteret ikke spises af med lidt pastasalat eller gullerodskompot i omgivelser der kan forveksles med industrimuseets foyer med akkompagnement af tonerne til den seneste og mest hippe wellness kreation fra et eller andet obskurt techno pigebarn fra Jordans højslette.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-08 22:55

Klumme anbefaler Kanalcafeen. Det må være fordi smagsoplevelsen har været i top.

http://www3.aok.dk/infosites/4921/

molokyle anbefaler Cafe Sorgenfri. Jeg er sikker på at han har fået god mad der, men jeg tror nu mere det er værtshusstemningen han sætter pris på.

Undskyld molo, hvis jeg har taget fejl

http://www.cafesorgenfri.dk/

God tur til København.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 22:56

... så hellere Ida Davidsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 22:56

Næææ du god dansk smørrebrød . Det ved man hvad er !!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-08 22:57

3 ½ med FF LOOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 23:01

Hey klumme !
Citat
3 ½ med FF LOOOL
?????
Ikke forstået

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 23:01

..og ans: Nej, du tager IKKE fejl
Alene dét; at der kan fremtrylles Porsesnaps til kryddersilden og at gammelosten på mørkt rugbrød med fedt, toppet med sky, karse og rå løg på forlangende kan piftes yderligere op med et godt skvæt Hansen Rom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 23:05

..og selvfølgelig kan man nøjes med en Elephant bajer ..eller 3,
..såfremt etablissementet mod forventning ikke er leveringdygtigt i FF'ere

http://fergusons.dk/ebeer/?ff

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-08 23:06

Hvad er det du ikke forstår?? Molos fortetrukne fødemiddel er http://www.gugge.dk/ol/dk/madvarer8_dk_tuborg_ff.htm

Så det med at vide noget om Ida Davidsen, er blot noget han lige har fotograferet i forbifarten. Han ville ALDRIG betale 50,- kr for et stykke med spegepølse... er I klar over hvor mange FF'er det er

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 23:07

Kom i tanke om det da jeg havde skrevet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-08 23:08

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 23:09

Ja sov godt og husk hænderne over dynen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-08 23:10

Åhhh glemte at sige, at jeg smutter i posen inden navlepilleren kommer i det helt store selvsving, og tager focus fra tråden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 23:13

Hmm.... siden kan godt 'drille' lidt (..jeg har lige fået vist en Tuborg Superlight
Mon de prøver at ta' livet af mig?

MIG ska' de imidlertid ikke ta' på, så her er den rigtige grafik:

http://fergusons.dk/ebeer/images/t5.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 23:19

Må jeg lige være her Klumme... et godt stykke højtbelagt på Sorgenfri løber nemt op i 75 stærke !

Lad mig straks anbefale deres lune flæskesteg med rødkål og surt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 23:22

Molo.

Klumme sover

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 23:32

Jeg ka' sagtens klare mig uden Klumme ...når jeg går i selvsving som en roterende islagkage

Hvilket minder mig om, at eftermiddagskaffen bedst indtages i disse omgivelser:

http://www.laglace.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 23:52

..og så ka' man slutte af med en go' cigar hér: http://www.holstein-bodega.dk/prisliste/prisliste.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 21-08-08 23:57

Atlas
http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/atlas-bar

Jeg har været her et par gange. Priserne er rimelige, betjeningen god og personlig.
HUSK AT BESTIL BORD. Lille spisested.
Ligger på et hjørne, tre trin ned. Og ind i et dejligt rum, som er roligt at komme ind i. Ikke noget hipt her.
Jeg kunne forestille mig at sønnen ville vende tilbage. Da man får rigtige menneske-portioner(man blvier mæt), vel til lavet, friske råvare, ikke nogen dikkedare og til en rimelig pris.

Man kan få maden som man vil have det, ellers foreslår de noget andet. Jeg var derinde med et par stykker, en som ikke måtte få sukker (sukkersyge), en på kur, en direkte kræsen og mig selv.
Vi var alle mætte, tilfredse med maden.
Det er frisk og økologisk, personalet ved hvad de laver. En dejlig lille resuarent, ikke et forjaget sted.

Jeg gentager, husk at bestille bord. Da der altid er fuldt hus. Og det kan jeg godt forstå.

God tur, uanset hvad du vælger.

Øv jeg begynder at savne en tur derind. Det er for længe siden.

Kommentar
Fra : kgdj

Dato : 22-08-08 10:55

Hej, Prøv i Gothersgade, der e nogle hygggelige steder. God tur

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-08-08 19:30

Tak til Jer alle !!!!
Er lige kommet tilbage til det jyske ... men sikken en tur! Køreturen blev adskillige timer forsinket pga. regn, ventetid, aqua-planning så .. det blev til en pizza i Herlev.
1000-tak for alle svar, som jeg vil gemme til næste gang. Håber sædfølgelig på noget bedre vejr .. men det må tiden vise.
Point skal jo gives så <swarn> kom tættest på med hensyn til "en god pølsevogn inde på rådhuspladsen"
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 24-08-08 19:33

Tak for svaret swarn. Desværre kom du tættest på, men jeg håber DMI er noget mere rundhøjet med bedre vejr .. næste gang.
/PG

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 24-08-08 19:49

Jeg takker og bukker.

Citat
Point skal jo gives så <swarn> kom tættest på med hensyn til "en god pølsevogn inde på rådhuspladsen") :OD :OD

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-08-08 21:05

Citat
Og jeg/vi vil gerne afslutte med en god og hyggelig frokost i det indre København.

Den er klokkeklar, så er der heller ikke noget så dansk og hyggeligt som en pizza i Herlev