/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
spørger på vegne af en
Fra : Joans
Vist : 543 gange
50 point
Dato : 21-08-08 17:50

Hej alle sammen,

Får man problemer med dagpenge, hvis man har 50.000kr stående på sit kontor.

Håber at få nogle gode råd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-08 17:51

Nej det gør man ikke, hvis du altså mener alm. dagpenge ved arbejdsløshed

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 21-08-08 18:00

Kun hvis der er tale om kontanthjælp, men det er jo heller ikke dagpenge

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 21-08-08 18:00

Tak for dit svar. Ja almindelig dagpenge ved arbejdsløshed..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-08 18:01

Ingen problemer så

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-08 18:04

Citat
Din formue og din ægtefælles indtægts- og formueforhold spiller ingen rolle, når du får dagpenge i a-kassen. Det afgørende er, om du er ledig og dagpengeberettiget

http://www.ca.dk/nyheder/4018.html

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 21-08-08 18:07

Jeg mener selv, at der ikke kan give nogle problemer, da man har betalt for a-kasse, mens man er i arbejde. Men jeg ville være sikker på, inden jeg giver råd til den person, som har spurgt.

Men jeg er også sikker på, at der kan give nogle problemer, hvis man lever af kontanthjælp. Men det er to forkellige overførelsesindkomster.

Men tak for jeres svar og i må have en god aften

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 21-08-08 18:09

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 21-08-08 18:12

Hej HelleBirgit

Tak for dit svar, selvom jeg ikke kan give point men er meget glad for dit svar.

Du ønskes en god aften

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-08 18:17

Glad hvis det kunne hjælpe - god aften til dig

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-08-08 18:40

Hej
Og jeg kan ikke dy mig: Rul pengene ned under bordet!
Nej, det rager ingen hvad du iøvrigt ejer. Arbejdsløsheds-dagpenge har du som en slags forsikring. Jeg havde det fint med at hæve dagpenge iført minkpels
Hilsen Ingelein