/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Udløb af salgsaftale?
Fra : Lesliepigen
Vist : 1054 gange
85 point
Dato : 21-08-08 17:45

Hej
Jeg har et meget vigtigt spørgsmål, og jeg kan ikke finde noget info om det på nettet, så håber I kan hjælpe.

For halvandet år siden, valgte min søster, at hun ville skilles fra sin mand, og efter flere måneders psykisk terror fra ham, valgte han dog at skrive under på skilsmisseerklæringen. Han ville blive boende i huset, og skulle så købe min søster ud. Dagen efter papirene på, at separationen var færdigbehandlet valgte han at tage sit eget liv, som efterfølgende har betydet ren kaos og uvished i min søsters og hendes børns liv.

Huset blev sat til salg med en standard salgsaftale, og de flyttede væk. Nu er loven således ved dødsbo, at bliver huset ikke solgt indenfor en given periode (kan ikke huske hvor længe), så ryger det på tvangsauktion, og da der efter 4 måneder ikke havde meldt sig en eneste køber, har min søster valgt selv at købe huset, dvs. restgælden på 1,6 million. Den beslutningen blev hun rigtig glad for, at hun havde truffet, og både hende og børnene har glædet sig længe til at komme tilbage, da de ikke er faldet til det nye sted, de flyttede hen.

Nu er der imidlertid opstået et nyt problem, for selve salgsaftalen med ejendomsmægleren udløber her pr. 31. august 2008, og nu står ejendomsmægleren med en køber, som vil give salgsprisen på 2,6 million, men dog først kan flytte ind pr. 1. december 2008, og nu ved vi ikke, om min søster må sige nej til det.

Hvis der er nogen, som ved hvilke regler, der gælder her, og helst kan henvise til en hjemmeside, hvor vi kan finde den information, vil jeg være meget taknemmelig.

PS: Det haster, da ejendomsmægleren har sagt, at hun vil vende tilbage til min søster imorgen med en afgørelse, og vi skal meget gerne være sikre på, at det hun siger stemmer overens med gældende regler.

Tak

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-08-08 17:50

advokatvagten.dk

Eller kontakt en advokat, med den salgspris, er der vist råd til 5000 til advokat.

Ingen kan presse hende til at tage stilling imorgen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-08 18:05

Søsteren bestemmer sågu da selv om hun vil sælge sit hus eller ej.

Citat
Nu er der imidlertid opstået et nyt problem, for selve salgsaftalen med ejendomsmægleren udløber her pr. 31. august 2008, og nu står ejendomsmægleren med en køber, som vil give salgsprisen på 2,6 million,

Hun har til enhver tid ret til at meddele ejendomsmægleren, at huset ikke længere er til salg, såfremt altså det er hende alene der ejer huset nu.

Der kan så evt. blive tale om at betal et salær for det arbejde ejendomsmægleren har lagt i at forsøge at sælge huset.

men jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor mægleren ikke allerede har fået besked fra hende, når hun har valg at købe huset tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 18:31

Det er altid sælger (din søster) som har den fulde ret til at godkende / ikke godkende et slag.
Men snak lige med et advokat og skriv endelig ikke under på noget..................

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-08-08 18:36

hun behøver bestemt ikke at sælge huset til den nye køber. hun er jo selv køber, og hun bestemmer også selv hvem hun vil sælge til. det behøver hun ikke diskutere med nogen. hvis hun har valgt, at hun selv vil have huset, så er det bare sådan. det bør ejendomsmægleren også vide og han bør sandelig også meddele køberen, at der er forhandling i gang til anden side, og at før de er afsluttet, kan der ikke blive mere at snakke om.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-08-08 19:32

Da separationen åbenbart var trådt i kraft så må skifteretten have været inde over.

Det er således din søster og boet efter hendes ex der skal tage stilling.

Kontakt Advokat hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 21-08-08 19:35

Tusind tak for alle jeres kommentarer. Nu er det jo sådan, at hvis man opsiger kontrakten i utide, så skal hun betale hele salæret på 91.000 + 100.000 i advokatomkostninger, da det er et dødsbo. Derfor vil vi gerne vide, om hun kan sige nej til en køber, som først vil flytte ind den 1. december uden at hun kommer til at bryde kontrakten?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-08-08 23:58

100.000 i Advokatomkostninger ????????????????

Hvis de er parat til at handle nu og bare vil vente med at flytteind er det jo deres egen sag og dermed et brud på den aftale du har med ejendomsmægler.

Jeg vil dog stærkt råde dig til at få fat i en bolig advokat hurtigt og inden du siger ja eller nej til noget.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 22-08-08 06:52

Hvis evt. køber først vil overtage huset til December så virker det jo ikke som noget der haster meget. Det er nok nærmere din Mægler der har travlt for at få papirene underskrevet hurtigt før Salgsaftalens udløb. For tænk om du kunne finde på at skifte Mægler.