/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Ixus 70 eller G7
Fra : ingelein
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 21-08-08 12:15

Hej
Jeg har fået tilbudt et nyt Canon Power shot G7 til 1500 kr. (Nypris ca. 3.800 kr)

Er der nogen, som har erfaring med G7 sammenlignet med IXus 70.

Jeg har Ixus 70 i dag - og er godt tilfreds med det, men hvis jeg kan tage endnu bedre billeder med G7 - vil jeg ikke tøve med at købe det.

HvemHvedHvad?

Glæder mig til svarene
Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-08 13:29

Billedkvaliteten er der ikke umiddelbart forskel på, såfremt der kun bruges autofunktion, men G7 har mulighed for manuelle indstillinger af blænder, lukkertider, o.s.v.....altså et meget mere teknisk kamera, der vil gi' flere muligheder end det "point & shoot" fuldautomatiske Ixus 70 du har nu.

Det kræver selvfølgelig at du har kendskab til det, eller er villig til at sætte dig lidt ind i at lære at bruge de manuelle indstillinger, for hvis du gør det, ville du eks. kunne undgå et billede der "brænder ud" og bliver overbelyst i skarp sol o.s.v.

Det tekniske kan du se forskel på her, se væk fra, at G7 har flere megapixel end Ixus 70, det er ikke det der betyder noget som helst.....

G7 er så noget større og tungere, men det synes jeg er en god ting.

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=721&IDB=641&B1=%3E%3E

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-08-08 13:34

Jeg synes det lyder som et godt tilbud.

Jeg benytter selv et ældre G5 og har overvejet at skifte til en G7.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 19:06

Citat
Jeg har fået tilbudt et nyt Canon Power shot G7 til 1500 kr. (Nypris ca. 3.800 kr)

Nyeste hedder G9
http://www.dpreview.com/reviews/canong9/
Og ligner G7

Nyt G9 sælges for ca. 3000 kr.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-08-08 19:14

Hej Eyvind
Så er 1500 kr for et næsten nyt - stadigvæk i æske med kvittering og hele molevitten + lædertaske vel ikke for meget? Det er en bekendt, som vil sælge. Manden ønsker sig et NIKON.
Mange hilsner Ingelein -

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 19:18

Ja ja prisen er super.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-08-08 22:17

Tak for svaret dova.
Jeg har prøvet at tage de samme billeder med begge kameraer - og der er ikke den store forskel - i hvert tilfælde slet ikke, når jeg også tager i betragtning at mine billeder kun skal bruges i mine to blogge.
Så selvom det var et godt tilbud, tror jeg at jeg takker ned til det ellers gode tilbud fra kollegaen.
Mange hilsner Ingelein