/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
antivirus windows xp
Fra : dorama
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 21-08-08 10:15

Jeg vil spørge om der er nogen der kan hjælpe mig med et problem.

Når jeg starter windows op, starter antivirus op automatisk, hvordan kan man undgå det ?

MVH Kjeld

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-08-08 10:19

TJa - er det med vilje eller ej???
Ment udfra - Jeg ville ikke turde at køre en Windows maskine uden at have både firewall og antivirus på maskinen.
Nu spørger du således om man kan deaktivere dette??

Normalt ville man afinstallere dette hvis ikke du ønsker det kører . Ellers har nogle muligheden for at deaktivere kørsel af programmet ved opstart men det er de færreste.
Men for at kunne svare ordentlig må de gerne definere dit spørgsmål noget mere og gerne uddybe hvad du vil vinde på dette ?

Kommentar
Fra : dorama

Dato : 21-08-08 10:27

Jeg mener at antivirussiden fylder hele skærmen når jeg starter op, og den er ikke til at fjerne, bare den kørte i baggrunden, så var det lidt nemmere.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-08-08 10:31

Hvad er det for en antivirus ???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-08 10:33

Hvilket 'antivirus' program ?

Jeg benytter Avast ..som nok er det bedste på 'markedet' af gratis antivirus.
(Det kører i 'baggrunden' og udfører on-line/real-time scan af alle aktive processer/filer.)

AVG er såmen også udmærket ..til 'husmandsbehov' (Kører i 'baggrunden', men tjekker kun ved access af filer og hjemmesider)

Avast: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

AVG: http://free.avg.com/ww.download-avg-anti-virus-free-edition

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-08-08 10:34

Sådanne som du beskriver det program - ligner meget ala det her som jeg har set på et par windåse maskiner:
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=18188&dogtag=ngto_sik_arkiv

Godkendelse af svar
Fra : dorama

Dato : 21-08-08 10:35

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 10:36

Tror spørgers problem består i at HELE maskinen scannes ved enhver opstart....

Så ind i programmets indstillinger og slå det fra - det er unødvændigt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 10:37

Nå - det blev man ikke meget klogere af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-08 11:33

kender da ingen legale antivirus der fylder hele skærmen ved opstarts scanning ??????

hmmmmm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 11:35

Citat
kender da ingen legale antivirus

Det gør de alle hvis man beder dem om det