/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ULCPC - Ultra Low Cost PC
Fra : henrikkrebs
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 20-08-08 16:36

Medierne elsker at skrive om lavpris-PC'er - dvs under USD 100.

Hvad er der reelt på markedet i Danmark?

ASUS eee
Acer one

Begge til 2000 - 2500.

Er der ikke andre som man kan gå ud i en butik i Danmark og købe.

Personlige kommentarer om hvad der er godt og hvad der er skidt er velkomne, men først og fremmest er jeg ude på at finde hvor man kan købe nogle ULCPC'ere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 16:44

Citat
dvs under USD 100
.

PCer til 500 kr....

Den Blå Avis.....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-08-08 20:27

refi >> hvis du havde fulgt lidt med i medierne ville begrebet '100-dollar-PC' være kendt for dig og ikke have fjernet din fokus fra at der faktisk var et seriøst spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 20:31

Citat
at der faktisk var et seriøst spørgsmål.

Mener du ikke dbl er seriøs i den prisklasse

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-08-08 21:52

OK - der har været en masse snak i medierne om 100$ PC'er (sågar en indisk til 10), ulands-pc, OLPC (one laptop per child) o.s.v. Og her snakker vi om fabbriksnye PC'er.

Af lowcost-PC'er har jeg ikke set andet i Danmark end de to nævnte som er direkte tilgængelige, ikke bare varm luft i en pressemeddelelse.

Er der nogen der kender andre?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-08 06:49

Nu hænger det således sammen, at lavpris bærbare computere (ULCPC'ere
) er tænkt markedsført i u-lande for at hæve uddannelses niveauet dér ifht. i-landede.
Måske derfor du ikke ser disse maskiner til salg i Danmak

Du kan normalt heller ikke købe nødhjælpspakker,malaria medicin og vandrensningsanlæg i supermarkedet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-08-08 09:36

Der var ikke andre end de to?

Annuleres

Annuller spørgsmålet
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-08-08 09:37

Jeg har desværre ikke modtaget noget bud på det jeg egentlig spurgte om, og annullerer derfor dette spørgsmål. Men tak for interessen