/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Garmin kort update
Fra : fkj64
Vist : 1723 gange
100 point
Dato : 20-08-08 16:12

Hej. Er der nogen som ved hvor man kan downloade City Navigator Europe NT 2008 Update til Garmin 250
Helst Gratis.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-08 16:45

Er du medlem af FDM, kan du købe CD skive der, og få rabat, ellers må du betale prisen.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-08-08 17:09

Opdatering til GARMIN foregår fra deres hjemmeside, men du skal selvfølgelig betale for det.
Du skal være registreret for at kunne foretage opdateringer.
Jeg ved ikke hvad det koster da min garmin er ret ny og jeg ikke har prøvet at få opdateret kortet endnu.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-08 17:30

Vi købte vores Garmin, også en 250, for ½ år siden og der er endnu ikke kommet opdateringer til kortet. Jeg er oprettet som bruger hos Garmin og jeg har lige chekket det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-08-08 06:09

Når du har fundet det gratis, kan du så ikke lige fortælle mig hvor jeg får en gratis DVD optager???????????????????????

Selvfølgelig kan du ikke få det gratis nogen steder!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-08-08 07:37

Garmin opdatering af kort, koster ca. 599,- for DVD opdatering. Tidligere skulle man opdatere over nettet. Det er slut fra- og med 2008.

En Garmin skal registreres for at kunne opdatere kort. Alle der har købt og registreret sin Garmin inden den 1. december i købs-året, skal således selv betale for opdatering, MEN hvis man køber inden (eller efter den 1. december) og først registrerer sin Garmin efter 1. december, så får man en gratis opdatering!

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-08 10:01

Alka har fat på noget rigtigt. Jeg har dog ikke oplevet at man kunne downloade kortopdateringer (dertil er de for store). Jeg registrerede min Nüvi som købt 30-01-2008 og dermed kunne jeg gratis via Garmin.com ("My Garmin") bestille en DVD med 2008-kortet da det blev frigivet i begyndelsen af marts. Havde jeg købt tidligere, så havde det kostet.

OBS (alle Nüvi-brugere): per 1.7.2008 (lidt senere for nogle Nüvi'er) er der frigivet en ny dansk stemme - denne gang med TTS. Dvs at nu siger den ikke "Om 200 meter drej til højre" men "Om 200 meter drej til højre ad Søndre Ringvej". Følg opdateringsvejledningen med "Webupdater" - efter download af selve firmwaren, så får du valgmulighed for download af diverse bil-symboler (crap) og derefter diverse stemmer. ... men det havde intet med kortopdateringer at gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-08 13:50

Tak for oplysningerne Alka.

Godkendelse af svar
Fra : fkj64

Dato : 21-08-08 15:40

Tak for svaret henrikkrebs.