/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilket mærke maling?
Fra : punkler
Vist : 9381 gange
250 point
Dato : 20-08-08 14:36

Hej!

Vi skal til at male hele hytten! Men hvilken maling??
Der findes nærmest 1000 forskellige mærker - dermed også kvaliteter.

Er her nogen der har gode erfaringer med forskellige typer, mærker, kvaliteter og glans?

Der skal males ovenpå nyopført glasfilt.
Det ville ikke være nemmere for os at opsøge den lokalefarvehandler, men hvis der findes alternativer fra fx. bygemarkeder eller netbutikker, ville det være super - og sikkert også billiger

Thomas

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-08-08 14:48

Som regel får du den kvalitet du betaler for. Sadolin f.eks. er dyrt men dækker enormt godt. Home maling koster kun det halve i XL men det dækker ikke godt, og lader du en halvtom bøtte stå en månedstid vil du se at den øverste halvdel er vand.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-08-08 14:54

Prøv at tale med en malermester om, hvilket fabrikat han anvender. Du kan være ret sikker på, at han ikke bruger noget "junk", som f.eks. de billigprodukter, du kan købe i f.eks. byggemarkeder/Silvan/Bauhaus/Harald Nyborg.
Jeg har en aftale med en malermester om, at han køber maling hjem til mig.
Det har vist sig at være en god idé. Vi almindelige dødelige har jo ikke en pind forstand på pigmentering (dækevne) og alle de andre finurligheder inden for "malerkunst".

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 20-08-08 15:53

Hej
Kan anbefale dette firma
God kvalitet stor dækevne og gode priser

http://shop.morsmaling.dk/

IPM

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-08-08 15:53

Du skriver hele hytten. Er det både ude og inde og også taget , køkken og bad ??
køkkenlåger og døre ?
De steder anvendes med fordel forskellige produkter.

Indendørs til væg og loft i stuer og køkken er kravene ikke så store, hvis der ikke skal skiftes fra mørk til lys farve. Så der kan du bruge det billige.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-08-08 17:17

det uomtvistelig bedste produkt på markedet er Flügger's produkter uden sammenligning, lidt dyre men meget bedre.

Per

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-08-08 18:02

Jeg ville også have peget på "Morsø Maling" som IPM gør.
Nu får du anbefalingen fra to, det kan da være at der kommer flere.
Jeg har igemmem 17 år brugt Morsø Maling.
Jeg bruger også andre mærker, men til store opgaver bestiller jeg hos Morsø.

Bjørn

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-08-08 18:19

Hej igen...
Det er indendørs og kun vægmaling... Tak for de mange svar, vender tilbage snarest...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-08-08 20:36

Det kan tit betale sig at gå til en lille lokal farvehandler eller byggemarked, og få et tilbud på samlet pris. De vil tit være villig til at give procenter og rigtig god vejledning, så du i sidste ende sparer penge men ikke kvallitet.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 21-08-08 08:07

Jeg er også enig i, at Flügger er det bedste. Har efterhånden prøvet mange forskellige slags og også nogle, der var for billige. Det kan godt være, at Flügger er dyrt, men til gengæld dækker den også godt, så måske kan du spare en enkelt gang overmaling.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 21-08-08 10:10

Nu har jeg selv malet næsten "hele hytten" herhjemme og prøvet både flugger, sadolin og dyrups og trip trap. Sadolin brugte jeg til væggen i stuen, da maleren havde brugt det mærke i vores gang - Mat 10- og sikke da en gang ..... det dækker ikke særligt godt - og flere måneder efter da jeg skulle male lister og satte malertape på rev det malingen med af!!! jeg vil aldrig bruge sadolin igen.
Jeg hælder til dyrups væg ekstra eller dekstrem loftmaling - RIGTIG god dækevne, rækker langt, holdbar, tørrer godt, flot finish - dette fåes tit på tilbud hos Silvan.
Jeg har forsøgte at male paneler med Flugger - men igen... bare ikke godt - så fosøgte jeg mig med dyrups 2 i 1 træ og metal maling og det var noget helt andet.
Vores trælofter har jeg hvidbejset med trip trap ekstra hvid og det er blevet kanon flot.
Udenfor bruger vi demidek..... et godt produkt...
det er så bare min erfaring...

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-08-08 11:51

Forbruger et el. andet har testet A-Z's maling og fundet at det er det bedste, har selv prøvet det og det er superdækkende og billigt

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 21-08-08 13:33

Hej igen.
Og endnu engang tak for de mange svar...
se engang denne side www.j-beckmann.dk

Flere steder på nettet hævdes det, at deres maling er af samme producent, dog ikke med flüggers brand. Det siges at kvaliteten er ens og, som jeg kan se det, en del billigere...

Hvad siger i?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-08-08 18:55

det er en kraftig omgåelse af sandheden.

mvh
per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-08-08 18:59

det er klart at der kan forekomme utilfredsstillende resultater selv med Flügger, men ikke hvis man læser vejledningerne og retter sig efter dem, uden lige at husle navnet kan man nu få en blå afdækningstape som ikke sætter sig,, og derved afriver maling ved fjernelse, men flûgger har den.

umiddelbart skulle man tro jeg fik % for at anbefale Flügger men det er ikke tilfældet, det er bare det bedste produkt efter min mening.

per

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 250 point
Dato : 22-08-08 19:00

ved at nogle importerer fra andre land hvor f.eks dyrups mv. hedder noget andet men er samme producent og derfor kan sælges billigere... synes bare ofte at med fragt når købt på nettet så var det ikke billigere ifh. en tilbudspris eller firma rabat andre steder.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-08-08 21:12

Prøv lige og tænk på hvor få fabrikker der findes der laver maling og hvor mange mærker og kvaliteter der fås. Man får hvad man betaler for.

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 06-10-08 20:32

Har nu forsøgt mig med deres produkter!

De er SUPER gode samt professionel rådgivning...!! Der handler jeg igen næste gang!

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 02-07-10 08:47

Hej Alle.
Har nu prøvet Morsø malings heldækkende, og må nok sige at jerg er vildt begejstret. Det er en særdeles behagelig træbeskyttelses maling. Prisen er jo i orden og med flot glans, så må vi se hvor lang tid den holder. Virker i hvert fald som et godt køb.
hilsen
Poul

Kommentar
Fra : Jesper_Bay

Dato : 19-11-13 09:43

Jeg har sammenlignet Flüggers og Harald Nyborgs hvide vægmaling, da jeg malede en væg, der var helt brun af rustaflejringer. Jeg kunne ikke se eller mærke nogen forskel på de to malinger, de dækkede begge perfekt med eet lag, og konsistens og tixotropi kunne jeg ikke konstatere nogen forskel på.