/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB Scripts / Spørgsmål
10  strarup 110
hjælp til visual basic
Fra : birger100
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 12-03-03 16:02

Jeg er igang med at lave et eksamens projekt i visual basic, og er kommet lidt og problemer, og derfor vil jeg gerne hører om der er nogle der kan anbefale nogle gode steder at få hjælp til at programerer i basic. Jeg er igang med at lave en database. Det skal helst ikke værer på et alt for højt niveau, da jeg kun har faget på C niveau.

mvh.
Birger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-03-03 19:18

http://www.idgforlag.dk har en bog "start på Visual basic" (vb 6.0) endda som billigbog til 99kr. Den er god som start og der er eks. på det du skal bruge nemlig front-end til database.
Emesen.

Kommentar
Fra : Razuki

Dato : 28-06-03 14:30

Bogen nævnt overofr fås også til 4.0 og 5.0
Lån den eventuelt ppå dit bibliotek.
den står i faglitteraturen omkring 19

Kommentar
Fra : TEgg

Dato : 16-07-03 11:15
Kommentar
Fra : budvig

Dato : 23-10-03 10:43

hjælp til udskrivning i VB

Jeg har følgende problem i VB 5.0 :
Jeg vil gerne udskrive et picturefelt, som bl.a. indeholder et kvadratnet tegnet med line(x,y). Billedet står fint på skærmen.
Jeg har forsøgt at bruge Printer Objekt metoden.

Jeg har afskrevet "Print anywhere" proceduren fra manualen og kaldt den med : printanywhere picture1 printer og brugt paintpicture, uden at opnå andet end en fejlmelding : objekt does not support this methode.

Hvis nogen kan hjælpe vil jeg være glad.

Jeg har set i manualen at "Printing is one of the most complex tasks a window-based application performs"

Så måske er det hele ikke så enkelt

Kommentar
Fra : Prins_Bertil

Dato : 25-10-03 18:05

En anden god bog:
"Microsoft Excel 97, Visual Basic, Step by step". Den er på Engelsk.
Bogen gennemgår de mest basale teknikker ved udvikling af VB programmer/makroer.
Bogen er opdelt i lektioner. Der medfølger en diskette (CD) til brug ved gennemgang af de enkelte lektioner.
Bogen kan bl. a. købes i boghandlen på DTU i Lundtofte. Pris: Ca. 350 (da jeg købte den).