/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Problem med Airport Express
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 459 gange
95 point
Dato : 19-08-08 15:20

Jeg har for nyligt flyttet adresse, og min før så elskede Apple Airport Express er selvfølgelig flytte med. Nu er problemet bare, at jeg kun kan få min Airport Express (AE) til at virke halvt. Jeg har en direkte forbindelse til internettet, altså ingen modem eller andet hurlumhej. Og når jeg forbinder min bærbare pc direkte, er der ingen problemer med at komme online. Derfor tænkte jeg også, at det bliver en smal sag, at sætte min AE op, da den har en meget nem opsætning...troede jeg.
Jeg nulstillede først min AE, så den ikke gemte nogle af de indstillinger, jeg havde fra mit tidligere hjem, hvorpå jeg forbandt den, som jeg plejede. Men da jeg skulle sætte softwaren op, kunne jeg kun få forbindelse til AE'en og ikke videre (det er muligt at spille musik trådløst over en AE, hvilket jeg sagtens kunne) men jeg kunne ikke få forbindelse til internettet. Jeg kan sagtens finde min AE nede i trådløse forbindelser, men kan altså ikke få forbindelse til nettet. Jeg kører med DCHP, XP og hele molevitten burde være i orden, da den har kørt problemfrit tidligere. Der er ingen yderligere firewalls eller lignende end den i windows, jeg skal ud over, så det her undrer mig meget. Jeg har prøvet næsten alt, men uden held. Er der nogen derude, som kan give et godt råd??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-08 15:51

Direkte forbindelse.................altså et netværk som uddeler en lokal-ip til dig.
Hvis routeren kigger på din MAC-adresse på din comp - vil den nok være utilfreds med din AE som har en anden MAC-adresse. Denne router har en hukommelse og du skal afbryde forbindelsen så den taber lokal-ip'en og er klar til at give en ny.

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 25-08-08 12:04

Jeg har ingen router, men direkte forbindelse til nettet via et stik i væggen. Men kan jeg ikke selv se min MAC-adresse på min com. og så ændre den der eventuelt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-08 14:50

Din computers netkort wire eller wireless har et unikt nummer kaldet MAC adresse.
Den kan ikke sådan lige ændres.
Din computer har fortalt at den er der (Mac-adresse) og når du så sætter di AE ind i mellem så er det AE som fortæller at den er der (AE har også en Mac-adresse)
Hvis du har frakoblet til internetforbindelsen i nogle time kan det være at AE kan få adgang med sin egen Mac-adresse.
.................................Men jeg kender ikke rigtigt denne AE