/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Montering af brusersæt med lim
Fra : kadafi
Vist : 664 gange
50 point
Dato : 18-08-08 23:03

Hej,

Er der nogen der ved hvordan man kan montere et brusersæt uden brug af skruer, altså noget stærk lim til fliser?

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-08 00:41

Det kan limes med araldit , efter at flisen er gjort omhyggelig ren. Acetone er godt til det.

Hvis du er bange for huller når bruseren skal ned igen, så kan jeg trøste dig med at ødelæggelsen bliver meget værre hvis du skal have et limet bruserophæng ned.

Det er bedre at kørne med en rigtig hårdmetal spids, og så bore forsigtigt med et murbor uden slag. Så får du pæne huller til skruerne.
Du kan også bore og skrue i fugerne mellem fliserne. Det er til at reparere usynligt bageftet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-08-08 09:05

Bor i fugerne. Du får aldrig araldit til at holde . Der er ikke stor nok flade at lime på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-08 18:21

Stig
Du ved da ikke hvor stor fladen er eller hvor stor belastningen er, når du ikke kender bruseren.
Araldit af den gode gamle type, klæber nu ganske godt til keramik, og styrken er også god.

Hvis man er usikker kan man jo skruebruserholderen på en lille plade og lime den fast.

Men eller er jeg enig med dig : Limning er ingen fordel. Men det er det, der bliver spurgt om.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-08-08 22:32

Korrekt så ville jeg nok først skrue den på en plade og så lime den fast, men brug for pokker fugen

Kommentar
Fra : kadafi

Dato : 20-08-08 00:15

Tak for svarene.
Jeg kan ikke bruge skruer, eller rettere sagt tør ikke. Ligemeget hvor jeg borer rammer jeg et stykke metal. Ved ikke om det er vandrør eller stærkstrøm