/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra VHS til digital
Fra : sfl17
Vist : 1187 gange
60 point
Dato : 18-08-08 19:50

Jeg har brug for at lægge mine gamle vhs-bånd over på min bærbare eller evt. transportable harddisk. Allerhelst via USB. Nogen der kender en let (og ikke teknik-nørdet udvej..?!
Jeg kender til en VHS-maskine med indbygget USB-kabel og converter i sig, men er lidt fjollet at smide 1200-1300 kroner ud på den slags, når man har en vhs i forvejen....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-08-08 19:57

På denne side:

http://www.bluetinum.net/ViewProducts.asp

Kan du finde en DVD Konverter med TV Tuner

Den kan det du efterspørger

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 18-08-08 20:00

Hmm kan ikke lige finde den derinde - har du et direkte link? Ved ikke helt - skal bare overføre lettest muligt fra VHS til bærbar pc, behøver ikke alle de besværlige mellemveje?

Accepteret svar
Fra : bkr48

Modtaget 70 point
Dato : 18-08-08 20:09

Hej sfl17
Jeg lægger mine børnebørns gamle whs bånd på dvd.
Bruger en converter:PLEXTOR PX-AV220U. Der fulgte en program med,som skal bruges.Man vælger selv om den skal conver til hardisk, eller brændes direkte på dvd. Min er købt hos Midtdata Viborg.Men set de vistnok er gået i betalingsstandsning.Pris 500 Kr. Den har været omtalt i en pc blad, ved navn K-computer.
Bjarne

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 18-08-08 20:15

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398574
Her kan du se hvem der er billigst med den. Ellers skiiv PLEXTOR i google, der er også omtale af den
Bjarne

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-08-08 20:28

http://www.computercity.dk/

Skriv tv tuner kort klik på søg

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-08-08 20:49
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-08-08 20:49

Netto har lige haft en USB Video-Grabber til 200.-

Måske du kan nå at købe en

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 19-08-08 10:38

Tak for svaret bkr48.