/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
måske virus ?
Fra : hovsada
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 18-08-08 18:43

min computer opfører sig underligt- siderne fryser og jeg skal genstarte for at fortsætte...

...findes der et gratis program, der finder fejl/virus og fjerner disse ?

jeg har Avast, men skal betale for yderligere test !

+ Windows XP

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 18-08-08 18:59
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-08 19:02

RogueRemover http://www.malwarebytes.org/roguenet.php?id=142

vil du have hjælp da der for tiden er en masse skidt der rammer hårdt så opret dig som bruger her

http://www.malwarecheck.dk/forum/

og bed om et check i runscanner forum - så er du på den sikre side

du vil samme sted få råd til den bedste sikkerhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-08 19:15

for i øvrigt er superantispyware også god i freeware versionen at have liggende at scanne med

http://superantispyware.com/

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 18-08-08 19:58

Kunne være en form for orm spredt via Messenger eller trojansk hest måske? Jeg kan klart anbefale det GRATIS program AVG (anti-virus), der scanner og opdaterer sig selv. Jeg har selv lige haft en trojansk hest, der fik min Explorer til at gå ned konstant og trække hele maskinen med.

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 18-08-08 22:59

Citat
Brug disse programmer i FEJLSIKRET TILSTAND....
Eller´s ligger der rester / hjemmesider, der vil have adgang til nettet IGEN
og du har samme problem IGEN.
Ofg lav en diskoprydning samtidigt, eller får du ikke ALT fjernet....?

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 18-08-08 23:00

Findes MESSENGER ENDNU_________

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-08-08 06:45

http://free.avg.com/ww.download?prd=afe

Slet også temp filer og cookies

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 20-08-08 23:30

sfl17...

jeg har kørt og installeret AVG. Der blev fjernet en masse "snavs" men billderne fryser stadig eller hvis jeg lukker een..lukker alt eller fryser fast.

Har studeret rumscanner, men er lidt bange for at køre sur i det. Kan jeg fucke det hele op, hvis jeg laver fejl ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-08 11:08

hmm hvis du både kører avast og avg er du temmelig sikker på at få flere problemer

runscanner skal du overhovedet ikke bruge selv - der skal temmelig meget viden til - den skal du kun bruge i tilfælde af at du bliver bedt om det i et sikkerhedsforum(hvor du bliver guidet og ikke selv skal gøre andet end at scanne i første omgang)

prøv da nu at smutte ind på http://www.malwarecheck.dk/forum/ og læg i første omgang dit spørgsmål i kategorien runscanner forum - det er gratis og du får vejledning hen ad vejen.Der skal du ikke være nervøs for at der sker ulykker

alternativet er at du formaterer / kører fuld recovery -

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-08-08 11:33

slettede Avast inden jeg kørte AVG, som der står i vejledningen !

men mit problem er slet ikke løst !

prøver det du foreslår !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-08 12:32

og hvordan gik det så her ?