/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsætte balloner, mønstre i p
Fra : ara
Vist : 3137 gange
50 point
Dato : 18-08-08 15:56

Hej.

Vi er ved at lave en sang til en fest.

Kan man ikke som i ms-office 2000 indsætte
en masse balloner og lign. Det skal være sådan at de
er hele vejen rundt ude i siden af A4 papiret.

mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-08 16:03

Med programmet publisher kan der laves blomster/balloner i tekstrammen.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-08-08 16:30

Kan ikke finde, hvor jeg gør det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-08 16:42

Publisher
Lav en tekstrude (A)
H-klik paa teksruden > rediger rude > streg / rammetype > flere rammer > fanen ramme grafik og rul ned til ballonerne.

Husk lige at tykkelsen p[ rammen fylder ind mod midten.

Du kan side centrere oppe ved arranger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 16:44

Ehm... er publisher ikke et købeprogram??

her er en gratis engelsk prøveversion

http://office.microsoft.com/da-dk/publisher/FX100487821030.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-08 16:47

Jo men i nogle udgaver af office 2000 fulgte programmet med.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-08-08 16:50

Rediger rude findes ikke hos mig desværre.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-08-08 16:59

Jeg køber bare nogle flag og sætter på istedet.

mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 17:06

Prøv at gå til boghandleren, nogle har sådan noget papir med dekorationer på.

Der er desværre ikke ret mange der har det længere, folk finder ud af lave papiret på pc'en, da jeg opdagede det, hamstrede jeg

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 18-08-08 17:38

Gå op på værktøjslinien og vælg "Formater", vælg derefter "Rammer og Skygger". Her vælger du fanen "Sideramme" og nederst her er der en boks, der hedder "Grafik". Der står som regel (ingen) i ruden, men klik på den lille sorte pil ved siden af ruden, så kommer der en liste med alle mulige rammer frem - også balloner.
Du kan så i boksen ved siden af vælge størrelse og afstand fra kanten o.s.v., o.s.v.

Du kan også gå på Google - vælg billeder - og søge efter balloner. Her er "muliarder". Når du har fundet et egnet billede, højreklikker du på det og klikker på Kopier. Så går du over i dit Worddokument og holder Ctrl-tasten nede og trykker på bogstavet V. så får du billedet sat ind på siden. Klik på det, hold ctrl-tasten nede og klik på bogstavet D, så "duplikerer" du billedet. Gør det så mange gange, der er behov for og flyt ballonerne rundt i kanten.
Hvis der er sorte streger rundt om det indsatte billede, skal du, inden du duplikerer, klikke på den lille hund på værktøjslinien "Billeder", så kommer de små firkanter, som du kan trække og skubbe billedet større eller mindre med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 18:06

Hvaderikkeibrug...............Det er da genialt, den kendte jeg ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-08 18:24

Hold da ferie.....................den virker også i word 2000.
hvaderikkeibrug > *****

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 19-08-08 05:57

Kære Ejvind,¨
Tro mig, Office 2000 er langt bedre ende både 2003 og 2007, i hvert fald når det gælder fis og ballade. For hver ny version bliver det mere og mere besværligt at lave de sjove ting i Word!
Hilsen
Petra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-08 08:11

Jammen jeg er da også stopet ved office 2000 (flere udgaver)
Jeg har office XP og 2003 men vil ikke aktivere hver gang jeg nyinstallerer på mine computere.
Så det bliver ved office 2000 og lidt openoffice.
Publisher har jeg i udgaverne 95 / 97 / 98 / 2000 og de blev brugt til at lave et klubblad og andet sjov.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 19-08-08 09:42

Jeg har 2000 på min stationære og 2003 på den "blærbare". Gæt hvilken jeg bruger mest
De gamle udgaver af Publisher har en masse gode clipart. Hvis man in6tallerer programmet "fuldt", eventuelt efterinstallerer, lægger disse clipart sig centralt, så man også kan bruge dem i Word.
Hvis man derimod vil splitte en clipart ad, ændre den og samle den igen, kan dette ikke gøres i Publisher, men man kan gøre det i Word og så via Ctrl + X og Ctrl + V flytte det færdige resultat over i Publisher.
Jeg bruger Publisher til at lave foldere m.v. Smider alt indholdet ud og laver mit eget, men man slipper for at beregne flapstørrelse m.v.
Har i øvrigt også lavet flere hjemmesider i Publisher, selv om de "kloge" siger, at det kan ikke blive ordentligt.