/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Verdens bedste støvsuger?
Fra : klemme2006
Vist : 3531 gange
100 point
Dato : 18-08-08 13:22

Jeg trænger til en ny støvsuger. Og dermed trænger jeg til gode råd.

Jeg søger en støvsuger der er/har: Støjsvag, gode filtre, poser og filtre i almindelig handel (føtex/brugsen), poser og filtre der er til at betale, lang teleskopstang, alsidige børstehoveder, hoved til paneler og fodlister, langt smalt hoved til bag skabe osv osv, puste udgang. Så drømmer jeg også om at kunne støvsuge under vores 4,5 cm høje sofa uden at løfte den, men der er nok fiktion.

Spørgsmålene er:
1) Hvilke krav andre krav bør jeg stille til en god støvsuger?

2) Har i personlig erfaring med en model, der bare kan det der?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-08 13:25

Mange gange når jeg skal ud og have nyt "udstyr" tjekker jeg "Tænk og test" for at se om der er noget jeg kan bruge

Her er der lavet en undersøgelse om støvsugere

http://www.taenk.dk/?cid=7866&gclid=COui7a-ll5UCFQuH1QoddB0Pgw

Den test ville jeg have i baghovedet, inden jeg beslutter mig, de er neutrale

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-08-08 14:27
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 14:36

Scootergrisen, YES rigtig god ide

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 15:20

...Når man betaler for resultatet af en tænk-test så virker adgangen kun i 10 dage. Så det kan være en god ide at kopiere testen til sin computer med det samme. ---Måske får man brug for testens resultater igen om en måneds tid.. 10 dage går forbavsende hurtigt....

Findes der virkelig slet ikke nogen gratis-tests? 50 kr er selvfølgelig ingen herregård, men man kan jo ikke på forhånd vide, om man kan bruge resultaerne til noget... Man kan jo ende med at falde over noget, der slet ikke er med i deres test..

---Men jeg har selv brugt Tænks test da jeg købte vaskemaskine for 1½ år siden..
Det er bedst hvis man er næsten sikker på, hvad man vil have...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 15:25

nåja, jag har selv en Miele... Den er jeg ikke særlig tilfreds med.....

Især mundstykkerne er kluntede og ikke særlig brugervenlige.

Man kan købe et HELT fladt mundstykke, der passer til en masse støvsugere...... Det er ret genialt. Desværre har det med at sætte sig fast på røret, så jeg ikke kan få det af igen. På den måde har jeg nu fået vredet to af dem i stykker..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 15:36

Haha... --her er dit drømmemundstykke:

http://www.stoevsugerposen.dk/product_info.php?cPath=84_86_790&products_id=2668

42mm høj, så den skulle kunne komme ind under din sofa..

--Du skal bare finde en løsning, så mundstykket ikke sætter sig fast på røret..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 15:42

Åja, her kan du sammenligne støvsugere HELT GRATIS :

http://www.pricerunner.dk/cl/19/Stoevsugere

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-08-08 15:47

Prøv at kigge på Nilfisk Extreme 300, som har meget fine testresultater.

Den har jeg set til ca. 2600,-kr.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-08 16:03

Hej Scotergrissebasse

Du mangler lige et par hundrede heste for at komme op på siden af Nordsted som var inde med et link kl.13.25 og du med samme link 14.27 - herregud 1 time og 2 min senere. Men okay..havde været OL havde du stået til sølv

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 18-08-08 16:11
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 16:50

Jeg sværger til NILFISK - f. eks. Nilfisk Extreme 300

Hilsen Ingelein - tænk lige på, hvor mange af de ældgamle der stadigvæk suger og suger. (De gamle dog uden HEPA filter).

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-08 16:53

Citat
tænk lige på, hvor mange af de ældgamle der stadigvæk suger og suger
Gør de virkelig??? Utroligt LOOOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 17:04

Og nu er linket til Tænk og test lagt på siden tre gange, ... så måske det var værd at overveje at kikke på det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 17:14

Hej Klumme
Du ved da at misundelse er en slem ting -
Hilsen Ingelein - ældgammel i forhold til ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 17:30

Jeg synes at Nilfisk larmer alt for meget...

--Det er årsagen til at jeg stadig har en Miele..

Nilfisk er osse temmelig uhåndterlig og tung, så man skal helst ikke bo på flere etager.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 18:14

Hej Birgitta
Det skal du nu ikke sige: Der findes en Nilfisk til alle formål: Også en der tages på ryggen a la rygsæk. Du tænker vist på de der opretstående NILFISK = den klassiske model?
Vi har en opretstående model og en lidt mindre model, som vi bruger til bil og båd.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-08 18:20

Ingelein mein lieber

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 18:51

Hej Klumme
"Return to Sender"
Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-08 19:44

hehe Tak Ingelein.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 18-08-08 19:56

Jeg kan personligt klart anbefale Dysons støvsugere. De er som regel dyrere end de gængse mærker, da de specifikt er udviklet til bedre sug og er lettere at rengøre. Og så har de ingen støvsugerpose (husk på, at manden blandt andet også har opfundet verdens mest effektive vaskemaskine, der kan køre begge veje) = allergivenligt.

Desuden er mærket kommet en del ned i pris på det sidste - så spar hellere op til en frem for at købe en sløj robotstøvsuger eller et billigere mærke, der går i stykker hurtigt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 20:01

Hej Sfl17
En vaskemaskine, som kan køre begge veje. Vil det sige at den den "modsatte" vej gør tøjet beskidtf?
- Kom gerne med en forklaring
Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-08 20:20

hehe den fik jeg heller ikke lige fat i, men det lyder smart

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 20:32

Ja smag og behag er meget forskelligt, jeg kan ikke fordrage at støvsuge med en Dysons støvsugere,

Datteren har købt en, den så smart ud så jeg ville da lige prøvet dyret af, jeg syntes ikke mundstykket kører godt nok, jeg er glad for at det ikke er mig der har smidt penge efter den

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 21:24

ingelein, jeg tænkte på nilfisk extreme 300 som blev foreslået..

Min mors støvsuger var også extreme tung, opretstående og larmede som en industristøvsuger.. Og den var endda helt ny på det tidspunkt, -for 5-6 år siden...
Men den kunne suuuge, så al løsøre forsvandt..

Mieles er egentlig ok... det er bare deres mundstykker, der er noget møg...

Nu har jeg bestilt et nyt Twinner-mundstykke.... --Jeg blev så glad for at se det på den hjemmeside... Så må jeg bare finde ud af en måde at undgå at det sætter sig fast...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 21:36

Hej
Her kan du se de forskellige Nilfisk støvsugere til lave priser.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 21:37

Hej og her er så linket fra et fjols
http://www.stoevsuger-shop.dk/stoevsuger/nilfisk_stoevsuger_da/
Ingelein

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-08-08 10:29

Fint link ingelein - De er bare ikke de billigste.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-08-08 13:09

Hej brokke44
Det er jo også her som med så mange andre ting: Man får hvad man betaler for! Vi havde blandt andet vores første opvasker i 27 år og den næste kører på 12. år. og det er en MIELE. Jeg er også først ved min 4. vaskemaskine i løbet af 45 år! Jeg hører nok ikke til køb og smid væk generationen.
Men man skal da overveje om den ting man køber er rendt fra udviklingen om 5 år, så kan det være lige meget med holdbarheden. Men hvad skal en støvsuger egentlig kunne udover at suge ordentligt, være nem at betjene- ledningsoprul, Hepa filter, udskiftelige mundstykker passende til ens behov. Min støvsugermand (min søn) kan ikke forstå, hvorfor jeg slider mundstykket med de lange børster op med jævne mellemrum. Det er fordi jeg støvsuger mine kalksandstensvægge og andet murværk omkring døre og vinduer.
Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 20-09-08 20:45

Tak for svaret Nordsted1. Og tak for de mange indlæg. Altid hyggeligt med en god snak og lidt drilleri. Grovsorterrede med tænk og test og tog til forhandleren. Nilfisk ekstreme, var fin nok, især indstilling af sugsstyrke på røret, men jeg syntes nu den havde en ubehagelig lyd, så det blev en miele femtusind og noget. Også ufikst at nilfisken slukker automatisk når man sætter mundstykket i holderen, men kun. når man bruger kombimundstykket. De to larmede lige så meget, men mielen var behageligere, synes jeg. Er glad nok for mundstykkerne. Hvorfor er der aldrig nogen, der har fortalt mig om parketmundstykker, Nu har jeg tumlet rundt med et elendigt kombimundstykke i fire år, og vi har aldrig haft et tæppe.

Endnu engang tak.