/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern box til div. harddiske
Fra : foxterrier
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 18-08-08 11:15

Hej Gruppe

I er bare så dygtige i dette forum, og jeg er blevet hjulpet mange gange. - SÅ nu forsøger jeg igen.

Jeg har fået en ekstern boks, som jeg kan putte en harddisk i
Nu vil jeg gerne hente data fra denne over på en pc. med styresystemet win98.
Denne kan ikke komme i kontakt med Boksen
Den anden pc jeg har kan godt
jeg vil ikke på nettet med min win98 , da det er en PC jeg vil beskytte totalt, der den bliver brugt i arbejdsøjemed.
Kan i fortælle mig hvilke driver jeg mangler, og hvor jeg kan hente disse de skal kunne instaleres på mit fotokort, og herefter gå vidre til min win 98

TAK

Anne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-08 11:23

Harddisken er sikkert NTFS filsystem....

Derfor kan 98 ikke læse den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-08 11:30
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-08-08 11:34

Spørgsmålet er, om du overhovedet kan benytte USB på Windows 98.

Umiddelbart mener jeg kun, at der er en chance på Windows 98 SE (Second Edition).

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-08 11:38

Det er sikkert en usb tilsluttet ekstern disk (der findes vist ikke andet) har du ikke en cd med drivere til disk boksen, ellers må du søge på nettet, hvad hedder din boks ? Windows 98 er ikke så god til usb, lidt kriglet at få driveren på plads så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-08 12:51

Hvis du absolut vil holde fast ved at køre win 98 på den computer skal du ikke bruge en af de moderne eksterne bokse. De er alle til usb interface, og det er (næsten) umuligt at få til at køre på win98, som ikke er født til at understøtte usb.
I stedet kan man montere diskene i nogle indstiksskuffer i en 5" plads og forbinde til sædbanligt diskkabel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-08 14:48

Der findes>
win 95 med USB (jeg har den)
win 98 med USB
win 98 se med USB
OSV.
Men problemet kan vaere filsystemet.
win 98 kan have filsystemet FAT 32 som ikke kan laese NTFS

Det kan ogs[ vaere et jumperproblem hvis du selv har lagt den harddisk ned i den eksterne holder................eksterne harddiske skal altid st[ som master.
IBM og Western Digital harddiske kan vaere lidt specielle.
Kig lige i enhedshaandtering og se om der staar noget om USB (nederst)

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 18-08-08 18:02

Ja, jeg må indrømme at det driller, har forsøgt at bruge mit fotokorto på win 98 mrd nedtaget data, men den ville heller ikke åbne foto kortet.
Jeg har en gammel kasette stående til harddiske - men er i
tvivl om pecen jeg har har det modsatte stik bag ved en af lågerne i fronten..

så jeg vender tilbage igen hvis det lykkeds for mig.

Tak

Anne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-08 18:33

Som regel skal der installeres drivere til USB tilbehør når det er win 98 eller win 98se
Så hvis der er en CD til kortlæseren så installer den først og så i med kortlæseren.