/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Collection i Delphi?
Fra : bjef
Vist : 494 gange
600 point
Dato : 09-10-01 12:08

Hej jeg har lavet et COM object i Delphi, som skal bruges i ASP.

Jeg har en property Items i mit com object, som indeholder en liste af objecter "item", det virker også fint jeg kan få hver eneste af dem ud en af gangen.

I alle de COM objecter som normalt bruges i ASP, der kan man køre dem igennem med :

for each item in mitcom.items

next

eller kalde en item via : mitcom.items("test")

Hvordan laver man sin items class, så den kan bruges således ude på ASP siderne?

Med venlig hilsen

Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-01 17:37

Hej Bjef,

"bjef" <bjef.news@kandu.dk> wrote in message
news:sXzw7.4740$uQ.550963@news010.worldonline.dk...
> Hej jeg har lavet et COM object i Delphi, som skal bruges i ASP.

Forhåbentlig mener du et Automation objekt, da COM objekter ikke kan
anvendes i script-sprog (som f.eks. VBScript og ASP)

> Jeg har en property Items i mit com object, som indeholder en liste af
> objecter "item", det virker også fint jeg kan få hver eneste af dem ud
> en af gangen.
>
> I alle de COM objecter som normalt bruges i ASP, der kan man køre dem
> igennem med :
>
> for each item in mitcom.items
>
> next

Det mest simple er nok at undgå denne konstruktion, da den kræver at dit
objekt implementerer IEnumVariant interfacet... og selvom det ikke er
raketmekanik, er det heller ikke helt trivielt. Alternativt kunne du vel
blot løbe dine items igennem med en traditionel for-løkke, hvis du tilbyder
en Count og Get_Item property (eller hvad du nu synes de skal hedde).

Cheers,
Thomas