|
|
Vil imiddelbart tror det er noget med karburatoren.
Når scooteren har stået længe og er kold så når du starter den og kører så kommer der strøm til chokeren og den lukker så for et hul.
Det ku da godt lyde som om at når der bliver lukket for dette hul efter 1 minut så kommer der ikke nok benzin til motoren før chokeren igen er åben altså når den er kold.
Mit gæt ville være og rense karburatoren selvom du skriver du allerede har gjort det.
Det da heller ikke sikkert det er det som er problemet men det mit skud.
Hvad med batteriet ku det ha noget og sige... er det juice når på når du bruger el starten ?
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 19-08-08 20:33 |
|
Tjek lige hvordan tændrøret ser ud når den går ud og skriv tilbage
- scootergrisen, en scooter kan køre fint uden batteri...
| |
|
Har fået ny stator, cdi box og tændspole
har prøvet med en tænningspistol den står fint også når motoren sætter ud
har prøvet at sætte en kaburator på jeg ved er i orden
når jeg ser på tændrøret så er det tørt
til tider stiger og daler den i omdregninger
det virker lidt håbløst
foreløbig tak for svarene
Mvh
Allan
| |
|
Har også fået ny membran
mvh.
Allan
| |
|
Har tænkt at falsk luft kan være fejlen
har derfor skiftet top og bund pakning
har prøvet at bruge start gas mens den kører ved alle samlinger for at se om
den tager omdrejninger,det gør den ikke.
Palle skal din smeiley forståes på den måde at du ikke mener at det kan være fejlen?
Mvh.
Allan
| |
|
Chokkerens virkemåde:
Kold motor, slukket motor: Chokkernålen står åben og giver extra benzin. (Nålen skubbes op af en fjeder)
Motoren startes og en varmetråd opvarmer en gelemasse foroven, som skubber nålen ned, så der lukkes for extra benzin (Chokker inaktiv) (Helt lukket efter ca 1 min)
Når motoren står i tomgang, og chokkeren bliver ved med at give extra benzin, begynder motoren at gå ujævn efterhånden som den bliver varm, og kvæles til sidst af benzin. Og kan først startes når motoren er helt kold igen, hvor den godt kan lide extra benzin.
Summa sumarum: Dit chokkerhoved får ingen strøm når motoren kører, eller chokkeren er defekt/samlet forkert.
VH Palle Hansen
| |
|
Hej Palle.
Tak for svaret.
Har netop tjekket at der er strøm til choker når motoren kører,
Har også prøvet at sætte en anden kaburator med choker på som jeg ved er i orden.
desværer med samme resultat.
FRUSTRERENDE.
Men udover det, er der en måde at tjekke at om chokeren er i orden på.
Mvh.
Allan
| |
|
Har tjekket min choker endnu engang og den virker upåklageligt.
Men tak for svaret, jeg er blevet lidt klogere nu.
Bare ikke klog nok til at få L..... til at køre.
Mvh.
Allan
| |
|
Dysen må jo være noget for stor ?
| |
|
Der ville jeg jo nok mene at den ville gå ad H til
ikke dø helt
men det er da en mulihed
mvh.
Allan
| |
|
Har du checket flyder ventilen: http://img139.imageshack.us/img139/4114/floatneedleyh8.jpg
Den sidder i karburatoren og du ka prøve og checke den næste gang du adskiller karburatoren.
Du ku også prøve og tage udstødningen af og se om det gøre nogen forskel bare for at være sikker på det ikke er den fordi den måske er stoppet til.
Har du checket alle benzin slanger og vakum slanger og sikret dig at de ikke har nogle buk eller er klemte.
Kan du skrive en opdateret liste over alle de ting du har checket nu.
Det bliver spændende og se hvad det er som er skyld i det, det er sikkert noget simpelt.
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 21-09-08 10:02 |
|
Hej Allan
lige en lille ide'
tjæk om der kommer vacum i benzin tanken.. så den ikke kan få benzin nok ved et højre forbrug.
du kan nenmt tjekke dette ved at tage dækslet af til tanken. lade den køre lidt, og så se hvad der sker når du giver gas. jeg håber at du kan følge min tankegang..
Hilsen Jan
| |
|
Jeg kan da prøve.
Ny stator, pig-op ,tændspole ,tændhætte ,tændkabel, tædrør og cdibox.
Har prøvet med tændinspistol står fint også når den bliver dum.
Ny top og bundpakning samt membran og pakninger her.
har prøvet med en kaburator som jeg ved er i orden,chokeren fungere også fint.
Nyt benzin benzinfilter,jeg har prøvet at pille tankdæksel af.
Har prøvet med en anden udstødning (hebron).
Den laver masser af vakum og giver godt med benzin.
Kompresion 7 kg.
Luftfilter er renset.
Kaburator er renset.
Det er en anden type flyderventil der sidder på en dr.big,men jeg har tjekket den.
svømmer højden ved jeg ikke hvordan man kontrolere.
Jeg har nok glemt noget,men det var vel det meste af det.
Mvh.
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 21-09-08 11:22 |
|
er svømmer og flyder ikke det samme ?
| |
|
Jo, men det hedder en svømmer
Den der er billede af er en nåleventil, også kaldet en svømmerventil da svømmeren skubber op på den for at lukke for benzinen.
Men den kan det ikke være da der er prøvet med anden karburator.
Derimod kan der godt dannes vaccum i tanken, men jeg har nu mere mistanke til den automatiske benzinhane som sidder under tanken.
http://thansen.dk/product.asp?c=2127569483&n=1712457951&pn=1712459509
Den kan kontrolleres ved:
På den lille vinkelstuds sidder slangen der løber ned ved karburatoren som giver den vaccum når motoren kører/drejer. Træk vaccum-slangen af ved vinkelstudsen, og stik en skruetrækker i slangeenden, for at karburatoren ikke skal få falsk luft.
Sæt en ny slange på vinkelstudsen, sug i den med munden (Blæs aldrig), knæk slangen medens du suger. Start og lad motoren køre. For hver have minut suger du igen og knækker slangen, for at sikre dig at vaccummet er tilstede hvis benzinhanes bælg er utæt. Du kan selvfølgelig også bruge en kanyle (!0 kr i Matas) til at lave vaccum.
VH Palle Hansen
| |
|
Jeg har prøvet at hive benzinslangen af mens den gør sig dum.
Der kommer masser af benzin ud ar slangen,
så jeg vil mene at vi kan udelukke at der er noget i vejen med benzinhanen.
Men hvad i h...... er det så ?
FRUSTRERENDE
Mvh
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 22-09-08 20:14 |
|
Hej igen Allan
lige et lille spørgsmål ?
da du prøvede en anden karburator. var det så en komplet en du monterede eller var der nogle dele fra "gamle" (svømmerhus, chocker osv.)
Hilsen Jan
| |
|
Den kabrator jeg prøvede med var komplet
enda med luftfilter.
Mvh.
Allan
| |
|
Klippet virker ikke
| |
|
Tændrøret er en smule fugtigt
Farven er vel nærmest koksgrå
kompresionen er stadig 7 kg også når den er dum.
Palle linket virker fint her.
Jeg synes det er p.... iriterende
hvad gør jeg? (forkert)
Mvh.
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 24-09-08 07:44 |
|
har du undersøgt det filter der sider i benzintanken/benzinhanen
hilsen jan
| |
|
Jeg har haft filteret skildt ad
det sidder lige under benzinhanen
ser meget fint ud
Mvh
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 24-09-08 10:11 |
|
Det er ikke det filter jeg mener. der sider et inde i tanke på selve det rør der går ind i tanken. du kan måske teste ved at lade knallrten få benzin fra en anden kilde. ( husk at lukke for benzinen fra tanken så du ikke for våde fødder hvis du prøver) ellers skal skrue hanen af og se efter der..
Jan
| |
|
Det kan da godt være at jeg har misforstået et eller andet
men jeg kan ikke finde den hane/filter du nævner
Jeg har godt set den hane som jeg tror du mener på t hansen
Lige over min vakuum hane går slangen på en studs som er støbt ind i tanken
Jeg vedlægger 2 stk foto
http://www.123hjemmeside.dk/Nilsen2005/19656365
Mvh
Allan
| |
|
Palle har du set mine foto?
Jeg kan ikke se hvor den hane du viser skulle befinde sig
Men indrømmet alle steder jeg ser på benzinhaner er det den type du viser.
Jeg har haft en pgo før med samme type som den jeg har nu.
Eller er der noget jeg helt har misforstået?
Mvh
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 24-09-08 18:18 |
|
Hej Allan
Ja det på billederne lige jo ikke det fra thansen.. på det fra thansen kan man lige skimte det der kunne være et filter.. men på din tjaa.. kan den skildes ad.. er der måske en lille si inden i ?
Jan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 24-09-08 18:36 |
| | |
|
Det er et filter og jeg har haft det ude,det ser fint ud.
Men jeg pustede det lige igennem med trygluft.bare for en ordens skyld.
Det er et løst filter der sider i.
Mvh
Allan
| |
|
Hvis benzinen løber fint når der er vaccum på vaccumslangen, så er det da spild af tid at rense filteret. ?
Du fik aldrig den film til at kunne ses på nettet ?
Den karburator du prøvede med, havde vel sin egen chokker på toppen, for du brugte vel ikke den fra din karburator for så kan jeg forstå den er defekt. ?
Har du prøvet at fjerne ledningerne fra chokkeren og KUN sætte dem på dit eller et andet 12 volts batteri/akkumulator. (Der skal ikke længer være forbindelse fra chokkeren til dit ledningsnet når du prøver)
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 24-09-08 21:00 |
|
Til Allan
hmm jeg må lige i tænkeboks
| |
|
Til Palle (og andre)
Linket til filmen virker. Jeg kan forstå at Jan67 ikkke har problemer med at se den.
Der skal trygges på den grønne knap når du har åbnet linket. (Min hjemmeside)
Jeg prøvede med en komplet karburator med choker.
Chokeren bliver lun, hvilket vel indikerer at den virker.
Jeg har tjekket at den lukker for genvejen i karburatoren, men det er selvfølgelig mens
karburatoren er afmonteret med strøm fra lader.
Jeg kan godt følge den der med at tage strøm fra en anden kilde, selv om jeg har prøvet
med en søger når den gør sig dum (den lyser lystigt).
Prøver.
Mvh.
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 25-09-08 08:59 |
|
kan du ikke lige prøve at sætte et bezinslange direkte fra tanken til karburatoren. (en ny slange , ikke den gamle)
Jan
| |
|
Hej Jan og Palle.
Har nu prøvet med strøm fra anden kilde til chokeren.
Har nu prøvet med en slange direkte fra tanken.
Desvære med det samme resultat.
Mvh.
Allan
| |
| Kommentar Fra : jan67 |
Dato : 26-09-08 21:22 |
|
Har du tjække om der er luft i baghjulet
kunne lade være
jan
| |
|
Det kan sku godt være at du har fat i noget
Har lige undersøgt det .dæktrykket er lidt for højt
det forklare måske hvor den falske luft blir af
Jeg pifter den med det samme
Jeg kunne heller ikke lade værre
Mvh
Allan
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|