/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk optager
Fra : Hodde
Vist : 466 gange
40 point
Dato : 17-08-08 10:59

Jeg leder efter en harddisk optager som virker lidt som TiVo. Altså skulle den gerne kunne optage efter emner, den skulle være istand til at skære reklamerne væk når den optager. Samtidig skulle den gerne være nem at programmere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-08 12:25

Citat
den skulle være istand til at skære reklamerne væk når den optager

Wow....

Sådan en vil være lsuper at have....

Med mindre du selv pauser den eller klipper bagefter er der vist ikke store muligheder....

Tv LEVER af reklamer og sender garanteret IKKE et signal ud der kunne få den til at pause automatisk....

Det ville være selvmord

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 17-08-08 12:26

Hvilke muligheder er der så uden den egenskab?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-08 12:30

Muligheder for HVAD.....

Der findes 100vis af harddiskoptagere.....

For de flestes vedkommende gælder pris = kvalitet/muligheder

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 17-08-08 12:32

Muligheder for at finde en der virker som TiVo?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-08 12:40

Det kan du ikke.....

Der findes INGEN seperate optagere der selv kan finde ud af hvad der sendes hvornår....

Det nærmeste du kommer vil være en med så mange programmeringsmuligheder som muligt.

Derefter sætte den til f.eks. at optage hver fredag kl 20:00 (hvis din yndlingsudsendelse kommer der)

Der er INGEN der selv kan læse alverdens TV-programmer og starte hvergang der vises fodbold et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-08-08 12:59

Det du skal kigge efter er en maskine der har funktionen VPS/PDC Time Adjustment. Et eksempel kan være denne:
http://www.pioneer.eu/eur/products/42/125/tech/DVDRecorder/VPS_PDC.html

Den jeg har, kan det.
http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/DVR-545H-S/index.html

Det kræver bare at optageren er tændt indtil programmet skal starte, så den kan hente signalerne om hvornår programmet reelt starter.

Du skal så kode med de tal der står på text tv.

Der er en debat her med lidt for og imod
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7971&PN=1

Også lidt links her
http://www.encyclo.co.uk/define/vps%20pdc

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-08-08 14:24

Klojs har fat i noget af det rigtige.
Man kan købe video med styring af optagelsen, ved hjælp af en tidskode, der tager højde for forsinkelser. - Dette findes også på visse modeller af DVD-optagere.
Det kræver så bare at den kanal der skal optages, udsender denne tidskode, for at det skal kunne fungere. - Det er da også dette system der skulle kunne fraklippe reklamer. Men jeg tror ikke at det bliver praktiseret. Hvem kan have interesse i, ike at vise reklamer???
TV-stationen tjener penge på det, og annoncøren vil gerne have vist de produkter, som han gerne vil skabe et kunstigt behov for!
De fleste harddisk recordere har en redigeringsfunktion, hvor du præcist kan skære i det optaget materiale, herunder reklamerne, før du evt. brænder filmen ind på en skive.

Jeg bruger selv harddisk redigering, når jeg skal overspille mine videooptagelser af ferier m.m., så jeg får frasorteret uønskede scener.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-08-08 14:46

Citat
Hvem kan have interesse i, ike at vise reklamer???

Seeren og producenten af optageren

Jeg prøvede iøvrigt det med at klippe fra på selve optageren som du sagde min kunne severino, men jeg slap alligevel ikke for 3-5 sekunder. AVS VideoRemaker gjorde det med 100 dele sekunders præcision.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-08-08 15:30

Jeg mener godt man kan skippe reklamerne på nogle optagere. Det er noget med at lyden bliver højere/dårligere kval/anderledes når der sendes reklamer, og dét kan man måske sætte optageren til at "mærke"?

Meen det virker nok ikke hver gang!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-08-08 21:24

At bruge editeingsfunktionen på en harddisk optager,kræver en smule øvelse.
Jeg kan på min, klippe lige der hvor jeg ønsker det, da jeg ved valg at start og slut punkt, kan styre ind med et enkelt billed. Jeg skal dog har minimum 3 sekunder mellem disse punkter.