/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fluer som aldrig før
Fra : tararam
Vist : 2915 gange
50 point
Dato : 17-08-08 06:30

Er der andre i det midtjydske der har fluer som aldrig før. Er det den pludselige varme der er kommet igen, eller hvad. Man kan jo rende rundt og plaffe med fluesmækkeren og 10 min efter er der igen mange. Findes der nogle elektroniske fluedræbere?, altså til at stikke til nettet.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-08-08 07:45

Det lyder da ikke rart

Jeg har en ketcher til at klare evt fluer og ikke mindst hvepse, som jeg ikke er så vild med.Den er virkelig effektiv

Her kan du købe en, hvor batterierne kan genoplades, men de kan efterhånden købes i mange supermarkeder.
Go´ jagt

http://www.fede-ting.dk/index.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 07:59

Der må være forskel på de ketchere, for jeg syntes kun den virket til "tynde" insekter f.eks myg, de lidt større, der skal man stå og holde ketcheren på dem, så de bliver ristet, en ubrugelig metode.

Du kan hos de forskellige isenkræmmere købe en insektkiller, dem du også ser i bagerforretningerne, der tiltrækker insekterne... og de dør på stedet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 08:05
Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 50 point
Dato : 17-08-08 08:15

Her findes der en rigtig effektiv elektronisk insektdræber:

http://www.hattingks.dk/Files/Filer/Flashkatalog/katalog2008/katalog2008.swf

varenr. 96 451 01 eller 94 451 00

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-08 08:16

Vi har en insekt killer som vist i nordsted1´s link
meget effektiv.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-08-08 08:34

Citat
Der må være forskel på de ketchere
Det tror jeg bestemt også der er - vores er ca 3 år gammel, en kraftig model, som sagtens kan klare selv store hvepse. Den er købt i en forretning med campingustyr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-08 11:40

Flue plagen er ikke større her end den plejer at være, sæt fluenet for vinduer og døre, så er det kun udendørs at i må døje med dem, og ja varmen accellerer udklækning af nye fluelarver og det er der fluer bekæmpes bedst, find ud af hvor de kommer fra og fjern udklæknings stedet, kompostbunke eller mødding overdækkes med sort plastik, fluesmækker eller andre fluefangere, elektriske og mekaniske er kun til at tage dem som slipper gennem fluenettene som i har for vinduer og døre

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-08-08 11:43

Ja - så er det snart hvepsetid; Men det bekymrer jo ikke bagerne så meget! Man går bare over til at bruge brun glasur i den periode - Det ser nu også ulækkert ud med de små runde brune pletter på den hvide glassur - synes jeg.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 13:34

Jeg har fået et råd som er næste helt gratis, men ved ikke om det hjælper for jeg har ikke selv prøvet det endnu.

Man tager en plastikpose og fylder den med vand lukker den og hænger den op hvor der er åben, vindue/dør, det skulle holde fluerne og andre flyvende tingester væk.

Nu vi er ved de gode råd. Er der mange bier så tag noget(ret meget skal der til) kanel i en skål sæt ild til det og det holde dem væk, det råd er prøvet og det virker.

the1best

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:45

Citat
Nu vi er ved de gode råd. Er der mange bier så tag noget(ret meget skal der til) kanel i en skål sæt ild til det og det holde dem væk, det råd er prøvet og det virker.

Jeg har lige set en bi/hvepsefælde, der også virker

Tag en lille sodavandsflaske, klip den over, (ikke helt på midten, den underste del skal være størrer)kom sodavand i den nederste del, og vend den øverste del, så flaskehalsen vender ned i den underste del. Insekterne flyver efter det søde, og dratter lige ned i sodavandet

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 14:07

Ja nordsted1.....se dit forslag tiltrækker dem -modsat mit, der gør at de bliver væk og mit går heller ikke ud over de små bæster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 14:11

The1best, du har ret IGEN

Men kan man selv sidde når man brænder kanelen af Din metode lyder nu bedst

Der hvor de brugte sodavandsflaske metoden, stod flasken langt væk fra os, så vi ikke blev generet af bæsterne

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 14:17

Ja det kan man godt for man stiller den så vindretningen(hvis der da er nogen) ikke gør at man selv får det hele ind over hvor man sidder, vi havde det på bordet og ja det duftede da af kanel, men det er nu heller en en ringe duft, efter min mening bedre end lyden af de summende bæster

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-09-08 09:49

Tak for svaret iah.