/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Faktisk ikke et spørgsmål..!!
Fra : vedikkealt
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 16-08-08 07:34

...og så alligevel...

Hvem vil klage over Tordenfluer og andet skidt i fladskærme..??

Vi er nogle stykker der her på Kandu har diskuteret omkring Tordenfluer og andet skidt i en fladskærm.

Og det kom der så følgende ud af...

Samsung giver fra ny 30 dage ombytning / udbedring, dette undrede mig hvis man så derefter selv havde "ansvaret" ikke mindst set i lyset af at du intet selv kan gøre...og det faktum at man 6 uger efter kan stå med en skærm...der nærmest er værdiløs da det er ret generende med sådanne klatter i synsfeltet.

Så jeg tog kontakt til Forbrugerklagenævnet.

De havde ALDRIG hørt om problemet før - men den flinker jurist dame kunne så rigeligt forstå problematikken.

Så en snak endte med at juristen mente at det var overvejende sandsynligt at Forbrugerklagenævnet ville opfatte det som en produktions fejl, ikke mindst set i lyset af de mange mange tusinde fladskærme som IKKE havde problemet.

Og hun opfordrede til at der blev indgivet en klage, eller flere klager af dem der lige har dette specifikke problem - hvis butikken inden for første års garanti havde nægtet at løse problemet.

Videre var hun af den mening, at Forbrugerklagenævnets jurister nok også gerne ville kigge på en sag hvor fladskærmen var lidt mere end ET år.

Juristen lovede mig INTET da det jo var en vejledende samtale men helt klart opfordrede hun til at nogle tog sagen op overfor dem:

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-08 07:59

Jeg kan da kun glæde mig over min stor klodsede 19" skærm, i den kommer der i hvert fald ingen insekter....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-08-08 08:07

# iah

JA...det kan du roligt gøre...

Men der er insekter jo også forment adgang, da det jo er en "gammeldags" helsvejset monitor skærm der sidder i sådan en fætter.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-08-08 08:26

Den sag har kørt mange gange i forbrugernævnet, de er ikke kommet længere med den, og det gør de heller ikke, da det er et ude fra kommende objekt, garantiet dækket kun fabriksfejl.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-08-08 08:32

# peet49

Det er aldrig for sent at være pisse negativ....

Produktions fejlen består i at den pakning / svejsning der er monteret i skærmen ikke er tæt på enkelte fladskærme.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-08-08 08:34

# peet49

Jeg skulle med glæde via fuldmagt formulerer og indsende sådan en klage.

Eller hjælpe en eller anden med at formulerer et sådant brev..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-08-08 08:54

Fabrikanterne skal juridisk hæftes for en mangel eller fejl, ellers dækker garantien ikke, jeg har været igennem der et par gange. Eller skal spildt kaffe på et keyboard også dækkes af garantien, i min bolig ser jeg aldrig tordenfluer, måske det kan belastes på bolig, hvem ved.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-08-08 09:02

# peet49

Forskellen er at du vælger at have en kop kaffe stående...

Du har ikke en chance for at se om fladskærmen er fuldsvejset eller ikke, og det må da tangere en produktions fejl - ikke mindst når ikke mange oplever det.

Efter hvad jeg indtil nu ved huserer Tordenfluer stort set kun i raps marker - det er vist raps markernes lus...eller hvad det nu hedder.

Men det er der helt sikkert andre der ved mere om end mig..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-08-08 09:08

Vi må jo troligt vente til domstolene har afgivet en kendelse i sådan en sag, forbrugerstyrelsen har ingen juridiske muligheder. Danmark har i det hele taget en "mærkelig" lovgivning, rigtig meget er ulovligt, men ikke strafbart, som jeg ser det, kan det ikke være ulovligt, når det ikke er strafbart.
Det kan tage mange år inden "tordenfluesagen" får en afgørelse.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-08-08 09:19

# peet49

Du har desværre ret...

Men det eneste vi forbrugere kan for at dele sol og vand nogenlunde ligeligt er jo at presse på hvis vi oplever noget der for os ser uretfærdigt ud.

Jeg har allerede EN der i gang med at skrive en klage over Tordenfluer, og den sag vil jeg selvfølgelig følge tæt.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-09-08 13:29

Tak for svaret iah.

Jeg deler glæden med dig og forære dig mine point.

Hilsen vedikkealt