/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Flere netværk
Fra : Anco
Vist : 284 gange
250 point
Dato : 12-03-03 11:18

Jeg har et lille problem, jeg har to bærbare der hver især skal kunne køre på to forskellige net, alt efter hvor man placerer dem. så jeg har brug for et program der kan nemt kan ændre netværksindstillinger.
en til arbejdet, og en anden til hjemmenetværket.
De bærbare kører henholdsvis win 98 og win 2k, så det ville være rart hvis man kunne finde et program til begge styresystemer.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 12-03-03 12:46

det nemmeste program du kan hente gratis på nettet er nok Proxy +. jeg har selv brugt det lidt.
Jeg ved at hvis du skal bruge Netmeeting kan Proxy+ ikke bruges.

Men prøv PROXY+

Hilsen Ole Fahnøe

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 12:58

jeg tror desværre ikke at jeg kan bruge proxy+, da det er et proxyprogram (et program til at dele en internetforbindelse). Det er godt i andre sammenhænge, men her er problemet at jeg skal tilslutte en computer til to forskellige netværk, og derfor ændre i hvilke instillinger den skal bruge. Jeg skal have et program der kan indsætte/fjerne protokoller og ændre tcp/ip og dns konfigurationer. Det kan en proxy server ikke.

Andreas

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 12-03-03 14:19

Det nemmeste er nok at ændre ip'en på den bærbare med 2000, da men er fri for at genstarte efter denne ændring

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 14:24

ja, det er rigtigt nok, men jeg skulle gerne kunne lave det med begge maskiner. og det skulle gerne være sådan at jeg bare skal åbne et program klikke på en knap, og den vil så ændre hvilke protokoller den skal bruge og hvilken ip den skal bruge, og dernæst måske genstarte hvis dette er nødvendigt.

Andreas

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 14:25

Den skal faktisk have to forskellige netværksprofiler, jeg kan skifte imellem hutigt og nemt. Disse to profiler skal ikke have en skid med hindanden at gøre, ud over at de skal bruge det samme netværkskort.

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 12-03-03 14:39

Bruger du fast ip eller DHCP???

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 14:40

dhcp tror jeg nok, på begge netværk, det er sgu ved at være så længe siden jeg har kigget på det.

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 12-03-03 14:45

Hvis du bruger DHCP, så skulle der ikke være noget problem, da du så gerne skulle få tildelt en ip.

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 14:48

tjaa, det er ikke nok, de bruger to forskellige typer netværk. på det ene skal man selv konfigurere dns adresser, ellers vil det ikke virke, og det andet er et novell arbejdsnetværk. så der skal bruges to helt forskellige komponentpakker.

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 12-03-03 14:50

Hvis det kun er DNS ipen der er et problem, så kan du gå ind og sætte en fast DNS ip, mens computeren stadig får en ip fra DHCP serveren.

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 14:53

nej den mangler stadig at man på det ene netværk skal have 3-4 ekstra komponenter som novell kræver, og de skal slåes fra på det andet netværk, hvordan gør man det??

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 12-03-03 14:55

Hvad er det for nogle komponenter??

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 15:03

kan jeg sgu da ikke huske, men nogle af de komponenter novell kræver, ikke nogle der følger med windows, og ikke nogen jeg har adgang til til daglig, men jeg kan nok godt finde ud af det, hvis det er meget vigtigt. Hovedsagen er vel at jeg skal have lavet to vidt forskellige netværksindstillinger, som ikke har særligt meget at gøre med hindanden. ER DER IKKE ET PROGRAM DER KAN GØRE DET???

Andreas