/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall - hvad er bedst
Fra : Flemming17
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 15-08-08 21:47

Hej venner,
Jeg er voldsomt i tvivl om hvad der er bedst.
Zone Alarm virker lidt tung i r..... og jeg har lyst til at "nøjes" med windows egen firewall.
er det en god ide?

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-08 22:01

Hvis ellers du holder din computer fri for snavs er Windows indbyggede firewall tilstrækkelig.

Zonealarm blev også for tung og ustabil til min smag, så den røg ud igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-08 22:13

Flere siger at denne er OK:
http://www.filehippo.com/download_comodo/
eller denne:
http://www.filehippo.com/download_sygate_personal_firewall/

Jeg bruger selv ZoneAlarm Free 6.5.737 som kan hentes her:
http://www.filehippo.com/download_zonealarm_free/1513/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-08 22:29

Her bruger jeg Norman (TDC`s sikkerhedspakke)

Og det virker upåklageligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-08 22:33

Du kan godt "nøjes" med Windows indbyggede firewall, men du skal så sørge for at have det bedste antivirus og antisky programmer, sådan at du ikke får noget skidt på computeren, der kan sende uden at du opdager det.
Spørgsmålet er hvilken firewall der er bedst, det er Online Armor, ingen andre kommer tilnærmelsesvis op i nærheden af den, og så har gratis versionen de vigtigste funktioner med også, læs mere i linket her fra Nettips: http://www.nettips.dk/p3731.asp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-08 22:36

Hvis du har Vista, så er Online Armor ikke færdigudviklet til den endnu men der er en beta som kan køre på Vista

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-08 22:47

www.kaspersky.dk & http://www.bullguard.com/dk.aspx

vandt en eller anden test side om side jeg læste her nogen tid siden. Jeg kan ikke huske hvor, men det var online i et dansk PC-magasin

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 15-08-08 23:35

Online Armor er framragende til XP. Du kan laese meget mere om den paa www.malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 00:41

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=23fc9a985c7f7c4b666d9ea04d2e0321 alt efter dit styresystem så kig i sikkerhedspakkerne og læg mærke til at firewall ikke er en del men et tillæg

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-08-08 01:49

Jeg bakker op bag ved o.v.n. Online Armor er med stor margen den bedste. Selv i den gratis version .

Citat
så kig i sikkerhedspakkerne og læg mærke til at firewall ikke er en del men et tillæg

Hov hov hov miritdk . Online Armor er standard i XP pakken

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-08-08 03:13

hvis du bruger XP så vælg sygate

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 08:50

så kunne der komme en protest stl_s hahahahaha (på tide *G*)

online armor "SÆFØLI" da

Hvor stor er nødvendigheden af en firewall i almindelighed for " den almindelige bruger" ? Ret så mange - især folk der spiller - lægger jo sikkerheden ned alligevel for at optimere spillet blandt andet ?

(jojojo jeg veeeed godt jeg provokerer men vil da gerne have en anden mening også)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 08:51

undskyld jeg spammer din tråd flemming17

Godkendelse af svar
Fra : Flemming17

Dato : 16-08-08 14:14

Tak for svaret BertelBrander.
Du var den første der gav mig det ønskede svar - også tak tilæ stl for det gode råd
Spørgsmålet var brændende, for min computer er blevet s l ø v

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-08-08 14:29

Velbekomme dig. BertelBrander har helt ret. Det er ikke en firewall der gør forskellen om du får skidt eller ej, heller ikke firewallen i Online Armor. Der er programkontrollen i den der sikrer dig, bedre end noget andet program kan.

Hvis du har fjernet Zonealarm, og maskinen stadig er sløv, kan du prøve at køre denne lille fil, der sletter rester af Zonealarm http://sptlarsenserious.googlepages.com/zfix.zip

Ellers er det måske tid til en formattering