/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
router problemer
Fra : tiemaster
Vist : 1140 gange
300 point
Dato : 15-08-08 17:22

hejsa har lige brug for hjælp.. jeg har stofanet og har altid haft en router tilkoblet. altså har min stationære som kører på kabel og min bærbare..

pludselig fungere det ikke mere når jeg sætte routeren til og åbner nettet på min stationær fnder den stofa signon som den skal men når jeg logge på siger den acces denied og noget med ip..

hvorfor nu det lige pludselig

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 15-08-08 17:32

her er hvad der står...

User not authorized: IP-address must be assigned by DHCP.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-08-08 17:33

Er du sikkert på du bruger det rigtige brugernavn og password til at logge på ? husk der er sikkert forskel på store og små bogstaver.

Hvis den siger noget med IP så check at du har set den til automatisk eller til en fast IP alt efter hvad der står du skal gøre i dit abbnoment.

Men ellers ring til stofa. Mon ik de ved det.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 15-08-08 18:05

Du har sikkert haft din PC sat til internettet udenom routeren.
så trækker du en IP til din computer og så kan du ikke bare sætte routeren til igen.

Det du kan prøve, er at slukke helt for router, modem osv. i mindst en time.
Derefter tænder du for det hele igen og så skulle IP'en være frigivet igen.

Grunden er, at du kun har én IP og den skal routeren gerne have.
Hvis du kobler PC'en på uden om routeren, så er det PC'en, der får IP'en.
Og så er det der skal gå en time før den er frigivet igen.

Meld ud, om det virker!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:16

Du skal slukke dit modem og router

Tænde router og DEREFTER modem..

Årsagen er at STOFA KUN supporterer 1 komputer (din router), hvad der så er bag denne rager dem en papand...

Tilsvarende spørgsmål her...
http://www.kandu.dk/spg125094.aspx

Men du kunne jo også betale de 25 kr. det koster at melde BEGGE til Stofa....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:31

Husk at slå "AlwaysOn" FRA - inden du kobler begge op igen....

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 15-08-08 21:01

det hjalp at gå i start vælge kør. cmd.. ipconfig.. release ip og derefter new ip..