/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Gps på motorcykel.
Fra : Hansen25
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 15-08-08 13:19

Hej medbrugere af Kandu.dk.

Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med gps på motorcykel, det jeg er på udkig efter er en gps der holder strøm længe, så jeg er fri for at lave stik og trække kabler. Håber nogle har nogler erfaringer, og vil dele dem med mig.

God weekend til alle på Kandu.dk

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-08-08 13:49

Mange mobiltelefoner har gps indbygget, så prøv at se om det kan lade sig gøre med din

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 15-08-08 14:23

Ja hvis den er vandtæt

Ellers er der jo TomToms der altid er gode http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=1&Language=1

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 15-08-08 14:27

Hvis du køber en gps, skal den være til MC,den er vandtæt og stødsekker.

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 15-08-08 17:32

Hej. Lad være med at vælge en med hardisk - den kan ikke holde til det. Det bedste er selvfølgelig en Garmin Zumo eller TomTom Rider. de er begge lavet specielt til MC-brugere - men desværre også relativt dyre - men de duer!!

MVH
Lars

Kommentar
Fra : strits

Dato : 15-08-08 19:06

Hej
Før i tiden brugte jeg en HP IpaQ-HX2410 med Route66 og en Navman4410 GPS-modtager, som sendte besked via Bluetooth. IpaQ-HX2410 lå i inderlommen med ledning til et headset. Navmanén kunne sagtens ligge i en taske, og alligevel modtage signal.

Eneste problem var, at jeg udelukkende skulle reagere efter lyden.

I dag bruger jeg en Garmin Zumo550, som sidder på styret og med strøm fra MCén. Beskeden bliver sendt via et Bluetooth Headset, som sidder inde i hjelmen.

Fordelen med dette er, at jeg nu både kan se og høre, hvad jeg skal gøre. Jeg kan nyde musik mellem beskederne og hvis nogen ringer til mig, kan det hele foregå via GPSén. Samtidig er der altid strøm på GPSén. Der er ikke nogle GPSér, som kan holde en hel dag på langtur (4-6 timer).
Mit Headset kan holde strøm med konstant musik i over 10 timer. Uden musik og med kun beskeder i op til 36-48 timer.

Så hvis du vil have fuldt udbytte af GPSén, skal du vælge enten Garmin eller TomTom.