/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Scalar opdræt
Fra : gade4
Vist : 642 gange
125 point
Dato : 14-08-08 18:47

Hej! Allesammen.

1. Hvor lang tid går der fra at scalarer har lagt æg, til de ca. gør det igen?

Mine scalarer spiste nemlig selv æggene, så nu vil jeg prøve at putte æggene over i et 30 liters akvarium. Og selv opdrætte dem.

Håber nogen vil bruge tid på at svare på mit spørgsmål

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-08 20:04

Det kan de gøre meget tit såfremt æggene går til......med få ugers mellemrum.

M.h.t. at fjerne æggene og klakke dem i et andet akvarie, så er det meget svært.

For det første må de ikke komme op af vandet, så den plante de sættes på, skal du fjerne over i et andet akvarie, mens den er under vand hele tiden.

Der skl være rigelig iltning (lufttilførsel) og vandet skal være meget rent, så en god pumpe og filter er nødvendigt.

Dernæst skal du vide hvilke æg der skal fjernes.

Nogen af æggene er ikke befrugtede, og de vil rådne....og hvis ikke de fjernes såsnart man kan se det, så rådner alle æggene.

De dårlige æg bliver uklare og hvide.

Scalarerne piller selv de døde æg væk, så et eller andet sted tror jeg det kan ske, at ingen af de æg har duet.....scalarer plejer at være gode avlsdyr der ikke spiser æggene såfemt der er unger i.

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 14-08-08 21:31

Det med at de blev hvide. Det var kun få af dem. Det var lige så snart jeg slukkede lyset. Så begyndte de bare at spise dem..

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 11-10-08 17:51

der går normalt et par dage :D

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 11-10-08 17:52

undskyld :D mit svar er ikke til det spørgsmål du stillede, jeg kom til at tænke på hvor lang tid inden den lagde ægene efter den er blevet med æg :D

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 20:36

hva med næste gang så ikke slukke lyset? :D:D:D