/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Bootable CD-rom (Ghost)
Fra : catbody
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 12-03-03 01:02

Er der nogen som kan fortælle mig, om Norton Ghost 2003 understøtter boot til extern HD tilkoblet via usb, således at man kan boote op på denne externe HD med den Ghost-CD man har lavet??
Lyder lidt kringlet, men håber I har forstået meningen.

m v h
HC

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-03-03 01:09

Det afhænger nok nærmere af din BIOS...
Du skal nemlig kunne slå USB til i DOS hvis du trykker på "Delete"-tasten ved opstarten, og går ind i din opsætning...

Det er nærmest den del af indstillingerne der afgør om du får adgang til dit USB-drev...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-03-03 01:20

h_blunck>>> Jeg tygger lige lidt på den og vender tilbage senere idag (efter solen er stået op, for nu gider jeg ikke mere for i dag)
Godnat
m v h
HC

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-03-03 02:11

Godnat HC

Sov godt -- og drøm nu ikke alt for meget om "genfærd"... LOL

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-03-03 00:14

Så har jeg lidt flere oplysninger:

Jeg har lige kigget lidt på mit eget bundkort som er af typen: K7SEM (Micro ATX)
Der står flg. i Advanced BIOS Features Setup Option:
A) 1st/2nd/3rd Boot Device Default: Floppy/DHH-0/LS120
Use these three items to select the priority and order of the devices that your system searches for an operation system start-up time.
B) Boot Other Device Default: Enabled
If you enable this item, the system will search all other possible locations for an operation system if it fails to find one in the devices specified under first, second and third boot devices.

Så konklusionen på ovennævnte må være, at man godt kan benytte din USB-HD til at boote op på, hvis man vel at mærke kan indstille bios til det, men så kom der dette:

Jeg har anskaffet en ekstern HD, som er tilsluttet via USB. Windows har fundet og kalder den for E!! Men ghost kan ikke finde den i Dos. Jeg laver en boot disk med support for USB 2.0, men den finder ikke den eksterne harddisk ved boot!! Jeg har derefter prøvet en USB 1.0 bare for sjov, hvilket heller ikke virker!!
Og hvad kan så konkludere ud af dette??

m v h
HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-03-03 00:15

Så har jeg lidt flere oplysninger:

Jeg har lige kigget lidt på mit eget bundkort som er af typen: K7SEM (Micro ATX)
Der står flg. i Advanced BIOS Features Setup Option:
A) 1st/2nd/3rd Boot Device Default: Floppy/DHH-0/LS120
Use these three items to select the priority and order of the devices that your system searches for an operation system start-up time.
B) Boot Other Device Default: Enabled
If you enable this item, the system will search all other possible locations for an operation system if it fails to find one in the devices specified under first, second and third boot devices.

Så konklusionen på ovennævnte må være, at man godt kan benytte din USB-HD til at boote op på, hvis man vel at mærke kan indstille bios til det, men så kom der dette:

Jeg har anskaffet en ekstern HD, som er tilsluttet via USB. Windows har fundet og kalder den for E!! Men ghost kan ikke finde den i Dos. Jeg laver en boot disk med support for USB 2.0, men den finder ikke den eksterne harddisk ved boot!! Jeg har derefter prøvet en USB 1.0 bare for sjov, hvilket heller ikke virker!!
Og hvad kan så konkludere ud af dette??

m v h
HC

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-03 22:00

Mit forslag er en HD skuffe med en slave HD (hvis du har plads) til din back up, så er du også hurtigt kørende igen. Den vil ghost kunne se.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 18-08-03 12:56

Tak for svaret emesen - men kunne desværre ikke rigtigt bruge nogle af kommentarerne.
Du dår pointene, så vi kan få lukket og slukket.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-03 15:22

Selv tak - og hvis jeg får fat i min nye USB HD - vil jeg afprøve dit spørgsmål.
Emesen.